underground Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei. Har en A4 med 18" felger. Synes hjula kunne vært litt lenger ut mot kanten av skjermen. Etter hva jeg har hørt så er det lov med 7,5 mm endring av innpress. Spørsmålet er da: Vil det bli noe nevneverdig mer slitasje på hjuloppheng, fjæring og dempere ved og øke sporvidden med 1,5 cm? Og hvor får jeg tak i spacere som passer til bilen. Er snakk om en 2004 modell B6 Takker for svar Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 halla du kan jo sjekke litt her!! http://www.styling-tech.no/ Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 har alltid hatt intrykket(og hørt fra folk som driver endel med bil) at spacere ikke er tillatt. at biltilsynet ikke vil godkjenne bilen din ved teknisk kontroll. men har aldri sett noe lov på det det egentlig. just sayin Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har også hørt mange påstander om at spacere er ulovlig, men det er vel ikke værre enn å fjerne dem før en evt. teknisk kontroll. Er jo ikke akkurat noen voldsom jobb. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Spacere er lov så lenge du har dokumentasjon som sier at der passer på bilen din, jamfør Kjøretøyforskriften. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Spacere er lov etter det jeg husker men det sliter på hjulopphenget ditt så.. Ville styrt unna om jeg var deg Endret 22. august 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Spacere er lov etter det jeg husker men det sliter på hulopphenget ditt så.. Ville styrt unna om jeg var deg 9335233[/snapback] I hans tilfelle vil det nok føre til høyere slitasje (hvor mye kan vel diskuteres), men spacere er ikke synonymt med økt slitasje (dette kommer an på hvor mye sporvidden endres utifra originalt blant annet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå