Skandinav Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er første gang på mange år (4), som jeg bygger pc fra bunn. Jeg trenger derfor innspill på hva forumet tror om valg og sammensetting av de komponentene som jeg har plukket meg ut. Asus P5B Premium Vista Edition GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB x2 = 4 GB Intel Core 2 Quad Q6600 MSI GeForce 8600 GTS Heatpipe 2 st i SLI-oppsett Thermaltake Toughpower 750W Komponentene representerer selve kjernen i oppsettet, det tilkommer selvfølgelig andre komponenter, se ellers min handlekurv her. Ellers er alle komponenter valgt ut med tanke på så lite støy som mulig = vifteløst så langt det er mulig Pc'n skal brukes til det meste som er krevende som spilling, videoredigering, bildebehandling etc. Det skal ikke overklokkes. Prisen er ikke det store spørmålet, men alternative komponenter bør ikke overstige prisen alt for mye iht de komponentene som jeg har plukket meg ut. - Et av mine store usikkerhetsmomentene er SLI, er det noe å vinne på det? Eller vil ytelsen bli bedre med et kort til prisen av ca 3000,-? - Hvor stor PSU vil jeg egentlig trenge? - Jeg er noe forvirret iht valg av RAM, kan noen peke ut et bedre alternativ i omstrent samme prisklasse? Takk på forhånd for hjelp Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 velg heller Crucial BallistiX til ram ..... Velg heller et P35 kort et godt eks.: GA-P35-DS3 eller GA-P35-DS4 .... Du kan ikek ha SLI på Verken P965 eller P35 så det blir uaktuelt ... 8600GTS er så dårlig begrunna 128bit bus så ikke velg dem i SLI da gir et 8800GTS 320mb mye mye bedre ytelse ....... Du trenger ikke 750W, men ikke velg thermaltake da er silverstone, corsair, hiper, tagan osv. bedre Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Som The Ghost sa.... Gå heller feks for et 8800gts 640 ram til 2800 kr: https://prisguiden.no/product.php?productId=58909 Det vil gi mye mer ytelse og mindre knoting enn 2x8600gts. Ville også vurdert et p35 hk eller et nforce 650/680i SLI hovedkort fra nVidia. Corsair HX serien er en sikker vinner: https://prisguiden.no/product.php?productId=48090 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hjertelig takk for innspill, har nå rettet noe på handlekurven. Jeg er fortsatt i tåka når det kommer til SLI-opsett. Skjønner at et bra skjermkort er bedre en 2 dårlige i SLI. Er det noen som har anbefalinger til et bra vifteløst kort? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 du for ikke 8800GTS som vifteløs da må du kjøpe en annen kjøler på eks. microplex.no fra thermalright da bare de har nå ..... Men ikke gå for noe under 8800 i 8x00 serien det er are dumt med mindre du skal ha en mediacenter eller noe sånt å kjøper 8400gs ...... Og nei ikke noe SLI mye bedre med 1stk 8800GTS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå