Gå til innhold

C2Q stepping; hvordan "dekryptere"?

elf_man

Anbefalte innlegg

For å vite det sikkert så les på cpuen, den lyger ikke.

Men når jeg ser rundt så har alle skrevet B3 på Quad og jeg kan ta feil, det har jeg sagt også. Men det vanlige er at det står på cpuen ihvertfall. Og der står F0 på meg.Jeg hveder ikke noe jeg, jeg skriver den steppingen som står på cpuen min. Og steppingen på cpuen står på cpuen. Så jeg lyger ikke nei..den biten skal jeg ha meg frabedt.

9237632[/snapback]

Her er enda mer utdrag fra nettet:

Intel Q6600, Xeon X3220 and X3210 to Receive New SteppingIntel has informed its customers that the Core 2 Quad Q6600 desktop quad-core processor as well as the Xeon X3220 and X3210 server quad-core CPUs have been transitioned to a new stepping. According to a product change notification released on Friday, the three processors were transitioned from the B-3 to the G-0 processor stepping. All new stepping CPUs have 10W lower TDP - 95W instead of the original 105W. The new CPUs, which can be identified by the CPUID “06FB” (B-3 processors were labeled “06F7”), also increase the Tcase, a value that describes the maximum temperature a CPU can sustain, by 11 degrees Celsius. All three G-0 CPUs require BIOS updates. Samples of the processors are expected to be available on May 11. General availability of the units is scheduled for July 16.

Nå vil jeg se at du finner info om den F0 steppingen din siden en xeon er egentlig det samme som en vanlig quad core bare litt små forandringer men har samme stepping som vanlig quad core. og du sier cpuen ikke lyger?? lyger intel da kansje?

Endret av ducA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :) Det der har jeg faktisk ikke lest og jeg finner såklart ikke noe F0 stepping da så du behøver ikke å være spydig. Når man ikke viste det der og går ut i fra det man vet så tar man feil.

For jeg gikk utifra det som er vanlig og det er hva som står på cpuen, men takk for at du viste meg det. Hvis du ikke viste det så kan man faktisk lære hverandre ting eller kanskje du er av den typen som sover godt bare for at man har rett.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Takk :)  Det der har jeg faktisk ikke lest og jeg finner såklart ikke noe F0 stepping da så du behøver ikke å være spydig. Når man ikke viste det der og går ut i fra det man vet så tar man feil.

For jeg gikk utifra det som er vanlig og det er hva som står på cpuen, men takk for at du viste meg det. Hvis du ikke viste det så kan man faktisk lære hverandre ting eller kanskje du er av den typen som sover godt bare for at man har rett.

9237768[/snapback]

Ingen problem, blir litt sånn av og til, men skal kansje prøve og gjøre noe med det :D Jeg sover aldri godt egentlig. Har søvnproblemer, produserer for lite av noen stoffer og etc.

Endret av ducA
Lenke til kommentar
Kanskje jeg også ikke skal være så jævla sta :)

Men jeg har søkt mye etter den steppingen og har lurt på hvorfor jeg ikke har funnet noe om det..ikke så rart kanskje..lol

Hvor fant du det foresten? ikke si på intel.com da............... :blush:

Jo og en ting til..sånne diskusjoner som dette er bra:)

9237833[/snapback]

Fant det rundt på wikipedia, evga o.s.v Fant noe på intel.com og.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Du har B3, samme som meg.

B3 SL9UP 105W 62°C

G0 SLACT 100W 85°C

Her diskuterer de G0 osv. angående x3210 og q6600

http://www.ocforums.com/showthread.php?p=5177486

Måten steppingen er oppført på er en helt annen for G0 enn den vi har.

Hvorfor kunne ikke bare Intel holde seg til den gamle gode måten å finne ut steppingen på.....

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...