Gå til innhold

C2Q stepping; hvordan "dekryptere"?

elf_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har B1 stepping og det ser du med å telle 4 frem da kommer du til steppingen...L719B149 og det blir på din B1 :)

9232618[/snapback]

Ok, den er grei. Men denne karen sier han har G0, og jeg leser da tydeligvis A7. Så jeg blir litt forvirret. Og alle snakker om B3/G0, så B1 sa meg ikke stort, hehe.

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ingenting jeg nå. Jeg leser rundt på nettet, og alle som har Q6600 har enten B3 eller G0. Men jeg ser en del E6600 brukere med B1-stepping, meg selv inkludert. Kan det være noe lok her? At E6600 er B1 mens Q6600 er B3? Tviler ikke på Fluesopp, bare skjønner lite her, hehe :)

Jeg får jo svaret i klartekst når jeg kommer hjem, men må stå 5,5 timer til på jobben her først, og drømmer allerede om overklokking :D

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke tvi holde på det jeg sier, jeg sier det jeg har lært fra de som kan det.q6600 finns jo i flere steppinger, det fikk jeg vite nå.

Og ikke alle steppinger blir ført opp på Intel sine sider heller.

9233061[/snapback]

Har lest litt rundt i andre tråder, og fant én som sier no annet :)

Klokket frekvens: 3200

CPU: SL9UM

Batch Code: L715A723

Stepping: B3

Volt: 1.50

Temperatur: 60-63 grader full load på core (diode viser 49)

Kjøleløsning: Tuniq Tower 120 @ 1540 RPM (av maksimalt 2100)

Hovedkort: Asus P5KC

Som du ser har denne personen A723, men dukker fortsatt opp som B3 under CPU-Z. Er det egentlig noen 100% måte å finne ut av hvilken stepping man har uten å faktisk starte opp en maskin med CPU i?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke tvi holde på det jeg sier, jeg sier det jeg har lært fra de som kan det.q6600 finns jo i flere steppinger, det fikk jeg vite nå.

Og ikke alle steppinger blir ført opp på Intel sine sider heller.

9233061[/snapback]

Har lest litt rundt i andre tråder, og fant én som sier no annet :)

Klokket frekvens: 3200

CPU: SL9UM

Batch Code: L715A723

Stepping: B3

Volt: 1.50

Temperatur: 60-63 grader full load på core (diode viser 49)

Kjøleløsning: Tuniq Tower 120 @ 1540 RPM (av maksimalt 2100)

Hovedkort: Asus P5KC

Som du ser har denne personen A723, men dukker fortsatt opp som B3 under CPU-Z. Er det egentlig noen 100% måte å finne ut av hvilken stepping man har uten å faktisk starte opp en maskin med CPU i?

9233405[/snapback]

Men det er ikke noe emd datoen å gjøre for den er produsert i L715 (Uke 15, 2007)

Lenke til kommentar
cpu-z viser ikke riktig :)  men jeg har sagt det jeg kan nå.

Det som står på cpuen eller eska ER steppingen.

9233513[/snapback]

Cpu-z pleier ihvertfall og vise riktig. Du må se på revision, den som står under stepping.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet hjem og fått smukket inn cpu'en. Kjørte bare rett på 8x400 @1.35v for å begynne med. Skal spille litt WoW i kveld, så får teste skikkelig i morgen. Tok en test i 3Dmark06 for moro skyld; score'en gikk opp over 1k, hehe.

Både CPU-Z og Everest sier B3, men de kan jo begge ta feil. Spiller ikke så stor rolle nå lenger, hehe. Takker for innspill og forslag, nå skal det lekes :D

Lenke til kommentar
Godt å høre at alt funker :thumbup:  jeg har en x3210 og den viser også B3 i cpu-z og everest( den finns ikke i B stepping) :) Godt å se at du er fornøyd.

Grunnen til at jeg hang meg oppi i dette var at jeg syns du skal få vite det rette og ikke få feil-informasjon :)

9236563[/snapback]

Der tar du nemmelig feil. google is your friend! det med b3 stepping og sånnt med x3210.

Litt info om produktet.

Product Overview

Built for single/uni-processor (UP) servers, the Quad-Core Intel Xeon processor 3200 series is the world's first mainstream quad-core UP server processor, and delivers a new level of energy-efficient performance.

Based on the innovative Intel Core microarchitecture and optimized for low power, quad-core, 64-bit computing, this processor is ideal for low cost, high performance servers and compute nodes. Combined with the Intel 3000 chipset family and ECC DDR2 memory technology, the Quad-Core Intel Xeon processor 3200 series-based platforms deliver leading performance to other single processor systems.

Features: Enhanced Halt State (C1E). Enhanced Intel Speedstep Technology. Execute Disable Bit. Intel EM64T. Intel Thermal Monitor. Intel Virtualization Technology. Quad Core.

Specifications: sSpec Number: SL9UQ. CPU Speed: 2.13 GHz. Bus Speed: 1066 MHz. Bus/Core Ratio: 8. L2 Cache Size: 8 MB. L2 Cache Speed: 2.13 GHz. Package Type: LGA775. Manufacturing Technology: 65 nm. Core Stepping: B3. CPUID String: 06F7h. Thermal Design Power: 105W. Thermal Specification: 62.0oC. Core Voltage: 1.100V-1.372V

Endret av ducA
Lenke til kommentar

jeg gir opp. Det er en fast regel at steppingen står på cpuen.

Jeg også har lest det du har skrevet der.

Men tro hva du vil :thumbup:

Jeg har F0 stepping.

Det er en grunn til at før de skrev batch-nr. på eska så var den eneste måten å finne helt sikkert ut åssen stepping du hadde...var å lese det som sto på cpuen.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
jeg gir opp. Det er en fast regel at steppingen står på cpuen.

Jeg også har lest det du har skrevet der.

Men tro hva du vil :thumbup:

Jeg har F0 stepping.

9237511[/snapback]

Det var veldig merkelig siden jeg ikke finner noe om F0 stepping som ikke engang har kommt ut. og ingen info som jeg klarte og finne ut ihvertfall. så gl hf Det eneste tilfellet jeg fant om en F0 stepping var av en som deg som hevdet så og si det samme.

Lenke til kommentar

For å vite det sikkert så les på cpuen, den lyger ikke.

Men når jeg ser rundt så har alle skrevet B3 på Quad og jeg kan ta feil, det har jeg sagt også. Men det vanlige er at det står på cpuen ihvertfall. Og der står F0 på meg.Jeg hveder ikke noe jeg, jeg skriver den steppingen som står på cpuen min. Og steppingen på cpuen står på cpuen. Så jeg lyger ikke nei..den biten skal jeg ha meg frabedt. Og de som kan litt vet at steppingen står på cpuen.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...