Gå til innhold

Stoort problen, trenger hjelp!


bjaa

Anbefalte innlegg

hallo

 

 

i kveld skulle jeg formatere hd en, men s[ skjedde det f;lgende, i bios n[r jeg starter kommer det fram en feilmelding om at sekundary master har feila! hvis jeg setter i xp med boot i s[ finner den ut at jeg har 40 gigabyte osv, men s[ g[r den ikke lenger, for bios vil ikke starte med den hd for det den ikke finner den .S[ jeg tok ut bateriet i haap om at bios skulle resete seg og at hd skulle gjenkjennes, men neida. n[ vil ikke maskinen poste en gang! den bare henger ved det bilde som er oppstarts bilde!

 

 

Hovedkortet er et asus p4b266/e og hd er en wd 40 7200rpm.

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo

 

 

i kveld skulle jeg formatere hd en, men s[ skjedde det f;lgende, i bios n[r jeg starter kommer det fram en feilmelding om at sekundary master har feila! hvis jeg setter i xp med boot i s[ finner den ut at jeg har 40 gigabyte osv, men s[ g[r den ikke lenger, for bios vil ikke starte med den hd for det den ikke finner den .S[ jeg tok ut bateriet i haap om at bios skulle resete seg og at hd skulle gjenkjennes, men neida. n[ vil ikke maskinen poste en gang! den bare henger ved det bilde som er oppstarts bilde!

 

 

Hovedkortet er et asus p4b266/e og hd er en wd 40 7200rpm.  

 

 

Takker for alle svar   :)

 

Kommer du inn i bios? Velg hvis ja. Load setup defaults.

Gå inn i main menu og sjekk Harddisk settings. Gå eventuelt inn i Primary master og sjekk om hardisk blir igjenkjent. Hvis nei sjekk tilkopling på hardisk.

eventuelt jumper. Prøv eventuelt og sett den på secondary ide.

Alternativt sjekker ved å fjerne den å boote fra floppy. For å sjekke om booting skjer normalt da.

Lenke til kommentar

problemet er n[ at jeg for bare oppstarts bilde p[ skjermen, og jeg har skhjekket at alle kablene st[r riktig i osv...Jeg har bare koblet til hd for [ forsikre meg om at det ikke er noen konflikt mellom master slave osv...Men n[ er det storste problemet at jeg ikke for starta bios engang...

Lenke til kommentar
problemet er n[ at jeg for bare oppstarts bilde p[ skjermen, og jeg har skhjekket at alle kablene st[r riktig i osv...Jeg har bare koblet til hd for [ forsikre meg om at det ikke er noen konflikt mellom master slave osv...Men n[ er det storste problemet at jeg ikke for starta bios engang...

 

Clear RTC RAM Det kan hende du ikke har fått slettet Cmos godt nok.

 

1 slå av pc og trekk ut nett kabel.

2. Fjern batteri

3 Kortslutt CLRTC punkt (eller det du har isteden jumper) min.5sek.

4 Sett in nettkabel og start maskin

5 Hold nede DEL under boot prosses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...