jonassr Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei alle sammen! Jeg har et større dilemma, mellom to oppsett. Før dere ser på det merk deg at jeg har kabinett og har eVGA e-GeForce® 8800 GTX, 768 MB PCI Express. Valget ellers står mellom denne: Handleliste 1 Og denne: Handleliste 2 Noen kommentarer før jeg går til innkjøp av en av disse? Jeg heller mest over på det oppsettet med strømforsyning uten modulære kabler, for de som har kommentert det på komplett.no har fortalt at det streiker etter 1 år, og jeg vil helst at det skal være i flere år. RAM: CL4 eller CL5? Endret 9. august 2007 av jonassr Lenke til kommentar
Skrellaren Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Oppsett 1 ser vel og bra ut det, men kva du skal med Vista Home Basic (og endåtil retail) er eit lite mysterium. Gå heller for Home Premium OEM til under tusenlappen. Eg kjøpte nyleg liknande oppsett sjølv (sjå her), med same CPU og RAM og eit litt dyrare HK. Eg gjekk for CL5-RAM til slutt, då eg ikkje klarte å finne CL4-brikker som var billige nok (og på lager.. GeIL sine oransje ultra-brikker var ein heit kandidat, men ingen hadde dei inne, og eg hadde ikkje tolmod til å vente..). Om eg var deg, ville eg kjøpt 4 gig RAM først som sist, sidan RAM er hylbillig for tida. Pass i så fall på også å kjøpe 64bit Vista for utvida RAM-støtte. Lenke til kommentar
Kokkelibae Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 4 giga ram er et godt tips ja trenger ikke nødvendigvis 64 bits os selv om du har 4 giga ram, 32 bits kan ta ibruk opptil 3,2 giga og det som ikke os'et kan adressere tildeles annen hardware i pc'en angående psu så ville jeg gått for corsair strømforsyninga, kanskje gått opp ett hakk til 620 wattern for fremtidige oppgraderinger og lavere cas latency på ramen skader ikke, er kanskje ikke den mest merkbare ytelsesøkningen men visst ikke prisforskjellen er allverdens så ville jeg gått for så lav cl som mulig Lenke til kommentar
jonassr Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg tror jeg heller kjøper XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16, i stedet for Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 på oppsett 1, går også for 4 gigs med ram og vista home premium OEM. Tror jeg går for: Handleliste 1 Hva synes dere? (husk at jeg allerede har eVGA e-GeForce® 8800 GTX, 768 MB PCI Express) OPS! Jeg må kanskje investere i nettverkskort? (Tenker ikke trådløst nett nå) Endret 9. august 2007 av jonassr Lenke til kommentar
jonassr Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Går for dette oppsettet: Handleliste Noen som har noen innvendinger eller kommentarer til den kanskje? Endret 9. august 2007 av jonassr Lenke til kommentar
Skrellaren Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noen som har noen innvendinger eller kommentarer til den kanskje? 9239860[/snapback] Ser flott ut det, men eg anbefalar framleis å kjøpe 4 GB RAM sidan RAM-prisane er så lave akkurat no. Innan du får lyst på 2 ekstra GB kan prisane ha stige igjen. Og kva skal du med eit separat 10/100 LAN-kort når du har 2XGB LAN på HK? Eg berre spør. Lenke til kommentar
jonassr Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Noen som har noen innvendinger eller kommentarer til den kanskje? 9239860[/snapback] Ser flott ut det, men eg anbefalar framleis å kjøpe 4 GB RAM sidan RAM-prisane er så lave akkurat no. Innan du får lyst på 2 ekstra GB kan prisane ha stige igjen. Og kva skal du med eit separat 10/100 LAN-kort når du har 2XGB LAN på HK? Eg berre spør. 9241023[/snapback] Har ikke pengene til 4 gig akkurat nå, men jeg har troen på at prisene kommer til å gå litt opp og ned igjen, så jeg tipper jeg heller kjøper senere, samtidig som jeg oppgraderer til 1 terra harddisk. Men takk for tipset angående nettverkskort, jeg er veldig avhengig å ha nettverkskort - derfor la jeg det til. Takk for god kommentar, jeg har herved trykt på den hellige kjøp-knappen! Får ikke pakken tilsendt fra Norek før den 17.08.07 pga. jeg helst vil ha alt samtidig, og fordi en vare ikke var inne - men får ikke internett fra telenor før om ett par uker, så den gode online-gamingen må nok vente uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå