Gå til innhold

Eternal Sonata - Hva forventer du?

chiefo

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

ES er ikke noe sånn å rope halleluja for egentlig. Det er i grunn en helt standard j-rpg. Fans av genren vil kanskje også finne kampsystemt for simpelt, men på den andre siden er jo spillet dermed en grei introduksjon for nye innenfor genren. For meg personlig som ikke er særlig begeistret for j-rpg'er, er det akkuratt nok action slik at jeg koser meg. Det er i grunn den litt uvanlige historien som er årsaken til at jeg kjøpte spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned demoen igår og testet den sammen med kjæresten. Jeg liker ikke typiske japanske rpg'er, men ble svært positivt overrasket. Kampsystemet virker gøyalt, man slipper å irritere seg over random encounters (det virket iallfall slik på demoen?) og den fargesprakende og intrikate grafikken sjarmerte oss i senk. Det blir nok innkjøp av dette etterhvert, ser ut til å være et veldig ok spill å runne sammen med dama. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Det er nok noe man kan lære seg å like også, og jeg har i grunn blandede føleleser for stilen. Kjenner meg igjen i det LordShaft sier angående kornyheten. Jeg hadde fordommer for denne stilen tidligere, men bestemte meg for å gi den en sjangse siden grafikken ikke bør komme i veien for en god historie. Nå har jeg ikke så mye i mot stilen siden jeg vet spillene ofte byr på også andre store kvaliteter. Det er ofte gode historier og mye å utforske.

Lenke til kommentar

For noen år siden bestemte eg meg for å sjekke ut det eg hadde oppfattet som godbiter fra anime og vel så det, begynte med Elfen Lied og etter det ballet det bare på seg meir og meir og eg er i dag blodfan av anime/manga.

Angrer ikkje eit sekund.

Lenke til kommentar
Anime er noe man enten liker eller ikke. Er sjeldent noen mellomting.

Øh, det er da helt klart mellomting. Jeg f.eks. liker japansk animasjonsteknikk generelt og et lite antall spesifikke filmer\serier (Miyazaki-filmene, Samurai Champloo og noen andre spesifikke tilfeller) men kan ikke fordra 99% av all anime jeg har kommet over. Men det lille jeg liker av anime liker jeg til gjengjeld veldig godt. Kjenner en god del folk som har det på samme måten.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er absolutt ikke fan av anime jeg heller, men jeg lar ikke slike småting komme i veien for et bra spill med en spennende historie... Har spilt ES i over 20 timer nå, er helt på slutten, og har storkost meg hele veien.

Lenke til kommentar
Anime er noe man enten liker eller ikke. Er sjeldent noen mellomting.

Øh, det er da helt klart mellomting. Jeg f.eks. liker japansk animasjonsteknikk generelt og et lite antall spesifikke filmer\serier (Miyazaki-filmene, Samurai Champloo og noen andre spesifikke tilfeller) men kan ikke fordra 99% av all anime jeg har kommet over. Men det lille jeg liker av anime liker jeg til gjengjeld veldig godt. Kjenner en god del folk som har det på samme måten.

Nå tenkte jeg forøvrig på selve tegneteknikken. Altså, hvordan ting faktisk ser ut. Ikke selve anime-seriene og mangaene. :)

Så jeg kunne heller sagt det på en annen måte; enten så liker man japansk- produsert film, tegneserier, spill, musikk eller ikke, da de skiller seg på mange måter ut fra resten av verden.

Håper det ga litt mer mening.

Heller japansk tale med engelsk tekst enn de forj***** dårlige engelske voiceover-skuespillerne som vanligvis forpester japansk spill og film når det kommer til vesten.

Kunne ikke vært mer enig med deg her. Det er så utrolig mye bedre med originalspråket med god engelsk teksting.

Forøvrig litt offtopic men dette var mye av grunnen til at f.eks. filmen Der Untergang ble en svært god og realistisk film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Da har du et alvorlig problem.

Hva er alvorlig med det?

Du kaller deg motojokokjappsoki og har animebilde som avatar.

Lukter jeg fanboy? ;O

NESJDA ;D

Lenke til kommentar
Er absolutt ikke fan av anime jeg heller, men jeg lar ikke slike småting komme i veien for et bra spill med en spennende historie... Har spilt ES i over 20 timer nå, er helt på slutten, og har storkost meg hele veien.

Har vurdert å kjøpe spillet, og har prøvd demoen. Den var grei den (grafikken er nydelig), men jeg lurer litt på hvordan gameplayet blir i lengden. Jeg mener, det var jo bare å springe bort med karakteren din til nærmeste fiende og hamre løs på a-knappen... Og så har du jo spesialangrepet da (Y-knappen), der trenger du ofte bare trykke en gang. Byr ikke combat'en på mer dybde?

Synes spill skal være sånn at du bare "gir ordre" til folka dine, eller så skal det være comboer o.l. som må gjøres i rett tid osv. En blanding funker dårlig, mener jeg.

Lenke til kommentar
Har vurdert å kjøpe spillet, og har prøvd demoen. Den var grei den (grafikken er nydelig), men jeg lurer litt på hvordan gameplayet blir i lengden. Jeg mener, det var jo bare å springe bort med karakteren din til nærmeste fiende og hamre løs på a-knappen... Og så har du jo spesialangrepet da (Y-knappen), der trenger du ofte bare trykke en gang. Byr ikke combat'en på mer dybde?

Jeg tror demoen er fra et sted veldig tidlig i spillet, regner med at det blir mer utfordrende og komplekst lenger ut. Noen som har kjøpt det som kan avkrefte\bekrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...