Jakoozie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Dub Var det eg meinte selvfølgelig 9277603[/snapback] Sikkert bare meg, men jeg hadde aldri klart å ta et spill med japansk dub seriøst. Jeg synes språket er så komisk! Men er enig i at det suger med dårlige amerikanske skuespillere.. Men hvis de får tak i gode skuespillere så er jo dette problemet løst. Synes forøvrig grafikken er nydelig, selv om jeg ikke liker grafikken til Blue Dragon... Endret 14. august 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg synes demoen var veldig bra jeg, alt klaffet liksom. Tror nesten jeg må gå til innkjøp av denne tittelen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Sikkert bare meg, men jeg hadde aldri klart å ta et spill med japansk dub seriøst. Jeg synes språket er så komisk! Men er enig i at det suger med dårlige amerikanske skuespillere.. Men hvis de får tak i gode skuespillere så er jo dette problemet løst. Synes forøvrig grafikken er nydelig, selv om jeg ikke liker grafikken til Blue Dragon... 9278009[/snapback] Hehe, hver sin smak. Men no har det seg vel slik at de fleste som virkelig liker anime etc.(eg er frelst) rett og slett må ha det på orginalspråket ka stemmene angår. Syns rett ogs lett det blir litt "feil" med den flotte tegnestilen og pre-teen amircan dubings. Men neida, har tross alt spillt demoen rimelig mye og eg elsket det. Så dersom man ikkje får med det japanske lydsporet skulle man ikkje krepere av det. Syns likevel Namco kunne lært av Ubisoft her. I det nye Naruto spillet får man valget mellom amerikanske og japanske stemmer. Eg trur seriøst eg hadde droppet det spillet dersom eg måtte ha spillt det med amerikansk dub. Heino=Küng. Endret 14. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
HardWar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nok et spill som gjør at jeg føler at dette blir den dyreste høsten ever .. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 FFX fikk vel litt kritikk for dubbingen? For meg var det "bra" nok da det ga en annen opplevelse å forstå snakkingen i stedet for å høre rare ord og uttrykk med tekst. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Dubbingen i FFX sugde noe enormt. Jeg fikk heller lyst til å gi Tidus en lang og smertefull død enn å spille spillet. ("Latter"-scenen er et godt eksempel på hvor elendig dubbingen i FFX er...) Kan ikke si at de andre stemmeskuespillerne gjorde det noe bedre heller akkurat. Jeg vil heller si det som et faktum at når man skal dubbe noe som har opprinnelig japansk dub, uansett om det er anime, film eller spill, så funker det bare ikke. De har en annen måte å spille på i asiatiske filmer og det å overføre engelske stemmer til den måten å spille på blir bare ufattelig tragisk og/eller latterlig. (Det eneste unntaket jeg kan komme på, hvor den engelske dubben faktisk er god, er MGS-serien. Selv om jeg foretrekker den japanske originaldubben der også.) Endret 14. august 2007 av Kadaju Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Litt meir detaljer for folket; First of all, we learned that the game should take about 30 hours to complete for players that wish to simply charge through. If, however, you wish to complete all the side-quests (and you won't get the full story if you don't), it will take much longer. In fact, some of the side-quests aren't even accessible on the first play-through, so players will have at least some incentive to go through the game more than once. RPG fans hoping for some downloadable goodness on par with Blue Dragon will likely be disappointed to hear that very little is planned at this point. In fact, the only DLC planned right now is actually an unlock key to listen to music from the game. What's more, this content is unlockable in the game itself, so the DLC is basically moot. On a more positive note the game will contain both English and Japanese voice tracks, so purists won't have to cover their ears. On the gameplay side of things, we did learn that there are a total of 10 playable characters in the game, though you can only have three in your party at any given time. Furthermore, not every character will be available at all points in the game. Also, the game has a multiplayer feature of sorts. While not a true multiplayer mode, you can control each party member with a different controller during battles, so you can let your friends get in on at least some of the action. HERLIG at det japanske voice tracket er med, pokker så glad eg blei no altså. Hurra!! Endret 18. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er det foresten September dette komemr ut? gleder meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har kuttet ut norske undertekster på filmer jeg ser, så da jeg søren meg ikke ha engelsk sub i et spill. Dårlig dubbing har heller aldri irritert meg, noen ganger kan det jo bli rent komisk også... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Komisk kan det bli, med dersom det blir så komisk eller elendig at det ødelegger viktige scener igjennom spillet ender det jo opp med katastrofe Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Lite review her Så enbefaler eg folk å stikke innom den offisielle siden. Her kan du bla. Her kan du bla. høre mye av den deilige musikken spillet har http://eternalsonata.namcobandaigames.com/ Endret 19. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Når vi snakker om musikken, hvem er komponisten? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) "Music often gets overlooked and has the tendency to take a backseat role in a video game. However, we wanted the music to play a central role in Eternal Sonata. We wanted the player to hear as well as feel the music as it really should be played. This is the reason we asked Mr. Bunin to perform Chopin’s musical pieces in the game. When we approached Mr. Bunin with this idea, he was very excited and agreed to it right away. I hope you will enjoy Chopin’s music in Eternal Sonata." Fant dette på den offisielle siden da, for meir om denn Mr.Bunin sjekk her. Endret 19. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Så klart de bruker Chopins musikk, men det var ikke bare hans sine melodier på siden du linket til. Jeg får vel ut å google litt selv. Musikken er jo nydelig, hiver sikkert inn en bestilling på på soundtracket straks lånekassen gir meg litt penger... Endret 19. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er klar over det, men det var det eg fant i søket. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Når vi snakker om musikken, hvem er komponisten? 9317411[/snapback] Motoi Sakuraba. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er såpass ja. Det er ihvertfall en mann som vet å lage god spillmusikk. Arbeidet hans fra Tales of Symphonia er faktisk i cd-hyllen min... Lenke til kommentar
veluci Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hva slags spill er dette? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Sakuraba skulle vært genierklært ja veluci: Det er et JRPG (japansk rollespill). Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Tales of Symphonia har også en helt elendig engelsk dubbing, MEN det tar spillet opp på et helt annet plan. Dubbingen setter en humoristisk vri på det hele, men jeg kan skjønne at mange kanskje synes det ødelegger noe av historien. (ToS anbefales forøvrig til alle som liker denne sjangeren.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå