Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikker og god stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Syns manuellkassa på den gamle bilenn min er morsommere å kjøre med en DSG'en.. Autolatskap er ittno morro.. :cool:

9278981[/snapback]

Det er akkurat det det er... å sitte bakoverlent i bilen å klampe gassen i bånn og sitte bare å nyte draget. og kjenne bilen aksellerere kjappere enn en bil med manuellt gir.

Mens du siiter å girer febrilsk for å holde følge, så spretter jeg en boks med cola. Det er morro!! :) hehe

Men vi vil jo alltid komme med slike "morsomheter" for å forsvare bilmerket vi kjører. Det er bare gøy.. så lenge det ikke går for langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skulle man kanskje tro... men tviler på at du finner en italiensk bil med samme plassen som i en Touran. Jeg har nemmelig også lyst på bil med litt plass i, og da duger ikke italienerene spesielt.

Dessuten så er det ingen som kan måle seg med VW og Audi sin DSG-kasse.

9277144[/snapback]

Njo.. Fiat Multipla, Fiat Croma, Fiat Ulysse/Lancia Phedra, Stilo Multiwagon og ettersom du liker firkantete biler så er jo Fiat Doblo også en veldig praktisk :)

Synes faktisk Toyotas CVT girkasse fungerer veldig bra. Utover det har jeg ingenting mot å gire manuelt med clutch og hele pakken, synes faktisk det er noe av morroa med å kjøre bil. Tror faktisk jeg hadde blitt skuffet dersom jeg ikke hadde full kontroll over det. Greit nok dersom man har en liten motor, men jo mer hester, jo mer gøy er det å ha kontrollen selv :)

Når det er sagt kan man gjøre svært dårlige kjøp, mange tror at alle MPVer har dårlige kjøreegenskaper, men det er bare til man har prøvd Kia Carnival :) Touran, 307sw etc har faktisk ok kjøreegenskaper i forhold... tilogmed Transport setter jeg høyere enn Carnival.

Lenke til kommentar
Det skulle man kanskje tro... men tviler på at du finner en italiensk bil med samme plassen som i en Touran. Jeg har nemmelig også lyst på bil med litt plass i, og da duger ikke italienerene spesielt.

Dessuten så er det ingen som kan måle seg med VW og Audi sin DSG-kasse.

9277144[/snapback]

Njo.. Fiat Multipla, Fiat Croma, Fiat Ulysse/Lancia Phedra, Stilo Multiwagon og ettersom du liker firkantete biler så er jo Fiat Doblo også en veldig praktisk :)

Synes faktisk Toyotas CVT girkasse fungerer veldig bra. Utover det har jeg ingenting mot å gire manuelt med clutch og hele pakken, synes faktisk det er noe av morroa med å kjøre bil. Tror faktisk jeg hadde blitt skuffet dersom jeg ikke hadde full kontroll over det. Greit nok dersom man har en liten motor, men jo mer hester, jo mer gøy er det å ha kontrollen selv :)

Når det er sagt kan man gjøre svært dårlige kjøp, mange tror at alle MPVer har dårlige kjøreegenskaper, men det er bare til man har prøvd Kia Carnival :) Touran, 307sw etc har faktisk ok kjøreegenskaper i forhold... tilogmed Transport setter jeg høyere enn Carnival.

9279890[/snapback]

Kjøper ikke Fiat når man er VW/Audi entusiast :)

Vi snakker om to forskjellige klasser her...

Da ligger Alfa Romeo nermere... (etter mitt syn)

Nå har jeg ikke all værdens peiling på Fiat... men har hele livet sett på Fiat som en billigbil med mye problemer. Er ikke sikkert dette stemmer... men litt av gleden er jo at du faktisk liker bilen du kjører. Er man bilentusiast, så handler man ikke bil etter fornuften. Eller litt fornuft må det jo bli.... da man ikke har all verdens ressurser å legge i ny bil, men hovedsaklig så trenger jeg en bil med masse plass/sprek motor/lav pris/bra utseende.

Derfor så synes jeg Touran treffer meg midt i blinken.

Min neste bil har jeg allerede begynt å tenke på.... Hva det blir er jeg usikker på... men det blir så absolutt en tysker. Jeg kommer nok kanskje til å gå for en Touran igjen.. hvis den ikke skuffer meg. Ellers så har jeg også tenkt litt på Touareg. Koster litt.... men må innrømme at jeg har litt lyst på en slik type bil. Rav4 å slike biler blir for spett synes jeg... må være en skikkelig bil :)

Lenke til kommentar
Kjøper ikke Fiat når man er VW/Audi entusiast :)

Vi snakker om to forskjellige klasser her...

Da ligger Alfa Romeo nermere... (etter mitt syn)

Nå har jeg ikke all værdens peiling på Fiat... men har hele livet sett på Fiat som en billigbil med mye problemer. Er ikke sikkert dette stemmer... men litt av gleden er jo at du faktisk liker bilen du kjører. Er man bilentusiast, så handler man ikke bil etter fornuften. Eller litt fornuft må det jo bli.... da man ikke har all verdens ressurser å legge i ny bil, men hovedsaklig så trenger jeg en bil med masse plass/sprek motor/lav pris/bra utseende.

Derfor så synes jeg Touran treffer meg midt i blinken.

Min neste bil har jeg allerede begynt å tenke på.... Hva det blir er jeg usikker på... men det blir så absolutt en tysker. Jeg kommer nok kanskje til å gå for en Touran igjen.. hvis den ikke skuffer meg. Ellers så har jeg også tenkt litt på Touareg. Koster litt.... men må innrømme at jeg har litt lyst på en slik type bil. Rav4 å slike biler blir for spett synes jeg... må være en skikkelig bil :)

9279972[/snapback]

Fiat selger jo i bøtter og spann på kontinentet om dagen og kvaliteten skal visstnok være på bedringens vei. De er vel ikke på Toyota nivå enda, men mener at de faktisk var på høyde(og bedre) enn VW og de andre tyskerne, hvertfall viste en av statistikkene det. Nå spriker ofte slike målinger/statistikker, dvs med unntak av at Japsene stort sett tar de øverste plassene, så det er ikke godt å si. Blåmandagsutgaver kan man få uansett merke.

Jeg er vel ikke helt enig mht utseende av Touran, jeg ser at den er praktisk, men fin.. nei :) Du klarer heller ikke å overbevise meg om at du er bilentusiast og samtidig har Touran øverst på ønskelisten, selv ikke som Audi/VW entusiast, det lukter kompromiss.

Når det gjelder RAV4 og andre SUVer, så er jeg enig. Skulle jeg hatt terrengbil måtte det vært en Land Rover Defender, men for å ha en slik bil må man nesten ha brukt for dem, de er helt håpløse på asfalt etter min mening. Å kjøre frem og tilbake til jobb med en slik bil blir for dumt, hvertfall når man bor i by og avstanden er under 10km og 8 av dem er på motorvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...