Gå til innhold

Er ABIT blitt sløvere?

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Jeg lurer om noe...jeg merker ABIT er blir mer sløv på stabiliteten og layout på kortene sine.

Jeg skal fortelle et liten "historie"

Jeg hadde ABIT KG7 (første jeg hadde) den var MEGET stabilt, top ingen negativ.

Senere ABIT NV7-133R litt ustabil og layouten er litt dårlig som Socketen er øverste miden av korten liker ikke dette fordi kabler/ledninger kommer i veien for viften bla bla. ATX kontakten er venstre nært AGP slik at ATX kontakten er over CPU Viften slik jeg blir redd den kommer i kontakt på viften.

Ser ASUS er like god skjerper seg.

Har hatt:

1. ABIT KG7 :D

2. MSI K7N420 PRO :D

3. ABIT NV7-133R :(

4. ASUS A7N8X Deluxe :o

MSI var ok, stabilt men layouten middels, sjekk bilder så skjønner dere.

Bare lurte på det, men vet ECS lager billige/lavbudsjett kort for ABIT.

Vennlig hilsen Q.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Abit og Asus tilhører mine favoritt merker, men synes Asus er den produsenten som utmerker seg med best board layout. Kontaktene er plassert der jeg vil ha dem og kortet er som regel ryddig og fint, selv om de ser litt kjedelige ut.

Abit har uten tvil den kuleste BIOSen på sine hovedkort, de er også tidlig ute med å adde features f.eks var de først med jumperfree og de var først med ide-raid. Det at de skipper ps/2 og slikt møkk på MAX korta er også meget positivt :)

Har problemer med å skille ut en favoritt produsent av disse to, variasjonene fra modell til modell er mye større enn fra merke til merke :)

Det at Abit er blitt sløvere med stabiliteten kjøper jeg ikke, det er nok mer at du har hatt en uheldig opplevelse helt personlig ;)

Lenke til kommentar

Abit har uten tvil den kuleste BIOSen på sine hovedkort ja, men ikke på nv7-133R

De er også tidlig ute med å adde features f.eks var de først med jumperfree og de var først med ide-raid, ja dette stemmer.

Det at de skipper ps/2 og slikt møkk på MAX korta er også meget positivt :) javisst, men jeg har skriver og en ting som krever LPT og Seriell.

Jeg fikk problemer m/2 minne TwinMOS og Apacer, problemer som 0x0xxxxxx.

Men på ASUS ikke noe slikt på 1 måned.

Lenke til kommentar

Har ABIT AT7 MAX2 :D:D er storfornøyd :D:D

Veldi stabilt kort. masse features som SERIELL ATA, Optisk fiber kabel, FIREWIRE 6 USBER, LAN, KONGE LYDKORT. Ja. Har alt på dette kortet. trenger ikke å tenke på nytt i den nermeste frammtid. kommer sikkert til å holde i flere år :D :D

Gå for ABIT. er gode med biosoppgradering som en nemte over :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...