ukjentbrukergitt Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei Jeg skal på ferie til usa om ikke lenge, og da lurte jeg på litt forskjellig. hvor mye kan jeg kjøpe av ting og tang før jeg må betale toll? hvordan er dette i det hele tatt? hva er det billig/bra å kjøpe der? hvordan er deres erfaring med mobilbruk? takk Lenke til kommentar
Joney Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 HeiJeg skal på ferie til usa om ikke lenge, og da lurte jeg på litt forskjellig. hvor mye kan jeg kjøpe av ting og tang før jeg må betale toll? hvordan er dette i det hele tatt? hva er det billig/bra å kjøpe der? hvordan er deres erfaring med mobilbruk? takk 9232073[/snapback] Når du drar med fly kan vel koffereten din veie så så mye før det koster ekstra mener jeg. Så dersom du ikke tar meg for mye inn, kan du vel ta med deg et par ekstra kilo ut. Amerikanerene er veldig strenge på dette har jeg hørt. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 vekt tror jeg ikke vil bli et problem, men verdi derimot, har hørt at man kan få ting opp til en verdi av 6000 kr gjennom tollen men ikke høyere Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Og mobilbruk er ganske dyrt. Velg en samarbeidspartner til ditt mobilselskap. Dessuten _må_ du ikke tollklarere det du tar med deg.. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 nei men jeg vil være på den sikre siden Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 bump? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Elektronikk er det ikke veldig mye å tjene på, men se om du kan finne en retail outlet/factory outlet, da det er mye å spare på merkeklær, sko og den typen ting. Programvare er det nok også litt å tjene på grunnet lav dollar, jeg plukket opp Windows Vista til halve prisen av hva det koster her hjemme, samt at spill er billigere der (også igjen grunnet lav dollar). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Mye av elektronikk er billigere, men pass på kompatibilitet med europeiske formater for strømforsyning, tv-systemer og bruk av radiobølger. Passive komponenter som hodetelefoner er problemfrie.... og billigere. dB-meter fra Radio Shack selges for mange ganger prisen i Europa. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 vekt tror jeg ikke vil bli et problem, men verdi derimot, har hørt at man kan få ting opp til en verdi av 6000 kr gjennom tollen men ikke høyere 9232227[/snapback] Jeg kom hjem med en Apple Macbook Pro fra Los Angeles for 1-2 uker siden. Den har en verdi på 2500$ Elektronikk er det ikke veldig mye å tjene på, men se om du kan finne en retail outlet/factory outlet, da det er mye å spare på merkeklær, sko og den typen ting. 9262407[/snapback] Jeg sparte 7-8000 kr. på å kjøpe Macbook Pro i USA Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 vel, jeg er ganske sikker på at Apple varer er relativt billig på apple store osv.... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har kjøpt ganske mye elektronikk i USA selv. Kjøpte blant annet Playstation 3 der borte til neeesten halvparten av prisen. Spill, kontrollere og slikt koster også omtrent halvparten av den norske prisen. Som allerede nevnt så er så og si alt billigere der borte. Det hjelper også mye at dollaren er lov, og den norske krona er sterk. Lenke til kommentar
marama Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 ser att det er en grense på 6000,- er det pr pers? så vel som barn? jeg skal orlando til høsten. tenkte å innvistere i playstation3, apple iphone +++.. vi er 2 voksne 2 barn 2infants. er det bare å fordele utover hele gjengen.. eller gjelder den "kvoten" summen hele familien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå