anni007 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg 50cc scooter, noen som har tips om hva jeg bør velge? Jeg er en jente på 16 år, og har ikke så mye peiling på sånt. Trenger hjelp! Endret 8. august 2007 av anni007 Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg hadde en 2004-modell Derbi Atlantis, og en sånn kan jeg ihvertfall varmt anbefale. Jeg kjørte 24.600 kilometer på to og et halvt år, og det eneste jeg byttet var bakdekket, bremseklosser foran, tre tennplugger, speedometerwire (den knakk, antagelig produksjonsfeil) og coil (antagelig også prod. feil, fikk det på garantien). Alt i alt brukte jeg nok i underkant av en tusenlapp på deler. Bensinforbruket er lavt, en tank holder til over 250 kilometer hvis det ikke er for mye start og stopp. Oljeforbruket er så lavt at det nesten ikke er noe å regne med. Kjøp olje på Biltema (artikkelnr. 36-1548), der er det desidert billigst. Ellers er Derbi-scooteren god å kjøre, den går ganske bra og har større hjul enn mange andre scootere, noe som er positivt for fremkommelighet og komfort. Det eneste jeg var litt misfornøyd med var at det av og til kom litt vann inn i rommet under setet hvis det var veldig vått på veien. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Yamaha Jog-r! Uplombert variator: 75kmt og knall aks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå