Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morel Frontsett? Bra nok?

DoReMi

Anbefalte innlegg

Skal bestille et Morel Dotech Ovaion 6, frontsett, og lurer på om noen har erfaringer ang dette settet?

Finns det noe som er bedre til denne prisen? 3000,-

Hører hovedsakelig på rock, og er opptatt av fin lyl fremfor høy!

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluum: Testen i Car Audio & Electronics ser ihvertfall meget bra ut, med gode parametre og kurver. Godt alternativ :)

Men jeg ville tatt førprisen med en klype salt, disse ligger rundt 3000 kroner inkludert frakt og moms fra så godt som alle de utenlandske nettsjappene jeg sjekket...

Det skal uansett sies at det er bra av en norsk butikk å matche utenlandske priser, som regel pleier det å være noe dyrere her på berget :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

De Mb Quart så veldig grei ut det!

Men vil helst høre noen erfaringer før jeg bestiller noe!

Satt ned 5500,- er ganske mye det!

Og btw: Hvorfor er prisen på diskanter så utrolig høye?

Iforhold til resten av komp.settet liksom!

Endret av DoReMi
Lenke til kommentar

ville også valg Morel!

Det du skriver om at du vil ha fin lyd framfor høy. Det gjør nokk Morel til et perfekkt valg til deg! Morel høyttalerene spiller klart og fint på alle volum, er veldigt musikalske, veldigt behagelige å høre på og har også muligheten til å vri opp volumet endel hvis du ønsker det.

Har selv ikke fått testet de dyre høyttalerene til Morel enda, men har de billigste Morel Pulse coaxialhøyttalerene i bilen nå. har enno tilgode å høre en bedre høyttaler til prisen (ca 1200).

Har hørt veldigt mange forskjellige høyttalere i den prisklassen, men de aller fleste er ikke i nærheten av å spille så bra som Morel gjør. Du får veldigt mye lytteglede ut av Morel sine høytallere. veldigt musikalske, behagelig diskant som aldri blir for skarp og får fram masse detaljer, stramm herrlig bass, veldig dynamikk og spiller også veldigt høyt!

Disse høyttalerene har kunn gitt meg poitive opplevelser. hadde ikke så store forventninger til høyttalerene. skulle bare ha noe billigt som midlertidige høyttalere.For å få lyd i bilen. fikk montert dem, skrudde på, Fra første tone ble jeg bare sittendes å lytte til musikken. Spillte sang på sang, flere cder ble spillt! ble sittendes i mange timer å lytte til dem. Fikk en veldigt positiv overaskelse.

Disse høytalerene sammen med en grei subb, vil være en kombinasjon som nokk veldigt mange vil syns er mer en bra nokk. Høyttalerene spiller helt utroligt bra. Eneste som mangler er litt mer trøkk på de lave fekvensene. med en subb som tar seg av det. så vil du få fantastisk bra lyd i bilen!

høyttalerene mine har fått veldigt røff behandling, blitt spillt mye på veldigt høye volum og ikke blitt behandlet så fint pga. de bare har vært til midlertidig bruk! de har ikke tatt noe skade av denne røffe bruken. spiller like klart å fint i dag som de gjorde når jeg fikk dem. for 1 års tid siden.

Selv skal jeg inn med Morel elate kansje en mulighet or at det kan bli toppmodellen Supremo (Nye settet som kommer/har kommt med delefilter). Når disse billige Pulse høyttalerene jeg har nå spiller så sinsykt bra som de gjør, så er det vanskeligt å forestille seg hva et morel system til 10 ganger prisen eller mer kan gjøre.

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...