Eplekaka88 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har olumpus Mju 700... Plutselig en dag så ville ikkje linsa opp... den kom opp en 1/3 av en centimeter... Trykker på ¨ON¨ knappen og den prøver to ganger før den bare går tilbake og forblir der... Er det problem med det mekaniske eller slag feil? PS. Det går fint ann å se på bildene men kamera funksjonene (Kamera, Film, og Screen og guide) fungerer ikkje... Kan dette fikses med reperasjon? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det kan helt sikkert fikses, men har du forsøkt å bytte/lade batteriet? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Batteriet er det ikkje... har skifta fleire gonger... Har to oppladbare batterier til kameraet... ikkje AA men kamerabatteri spesielt egna til det kameraet... vist du skjønner... Så det er det ikkje... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Da er det bare å finne fram kvittering og ta det til forhandler. Det bør ikke være noe problem. Du bør kunne få et (enkelt) lånekamera mens du venter på at det blir reparert. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Er vel ikke helt sikkert at det ikke er hans egen feil? Altså slike ting kan vel skje om man slår kameraet eller noe slikt. Men klart at om det er en produksjonsfeil er han jo dekket av norsk lov og det er slik du sier (om reparasjonen tar mer enn en uke er det vel man kan få lånekamera?). Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Leverte det inn på butikken igår... Blei ikkje tilbudt lånekamera... Fikk det til konfirmasjonen i fjor... Cirka 1 og et halvt år gammelt... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Leverte det inn på butikken igår... Blei ikkje tilbudt lånekamera... Fikk det til konfirmasjonen i fjor... Cirka 1 og et halvt år gammelt... 9240415[/snapback] Vel, det er ikke spesielt overraskende at ikke de tilbød deg et lånekamera om ikke du ba om det. Hør innom etter en uke, og spør om hvordan det ligger an. Gi eventuelt uttrykk for at du synes det blir lenge uten kamera og spør om du kan få et lånekamera så lenge. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Ej trengte det på ferie.. då var det ødelagt... kjem heim fra ferie og sender det på reperasjon og fer ikkje lånekamera... men treng det ikkje heller... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Du må spørre om lånekamera selv. De fleste forhandlere har begrenset av disse, ettersom det er en betydelig kostnad å tilby dette til alle som leverer kamera, uavhengig av om de har bruk for det eller ikke (står en tekst om "betydelig kostnad" for forhandleren i forbrukerkjøpsloven). Dessverre er det ikke alle som vet at de har rett på dette, men vi snapper ofte opp om folk trenger lånekamera når de leverer sitt, og tilbyr etter hva vi oppfatter fra kundens side. Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå vet jeg ikke helt hvordan ditt kamera er utformet, men jeg har et olympus med omtrent samme betegnelse. Det fikk en seriøs omgang av en vilter hund en gang i tiden, og jeg har samme problem. Hos meg er det såpass seriøst at den indre ringen i objektivet drar seg skjevt når objektivet er på vei ut, og dermed låser seg totalt og kameraet gir errormelding 5E02. Nå er det jo litt sent siden du har levert det inn, men hadde vært verdt å sjekke om det har kommet noe dritt inne i objektivet som rett og slett sperrer for mekanismen. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Kan ikkje dei fikse det på reperasjon? Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kan ikkje dei fikse det på reperasjon? 9283266[/snapback] Jo selvfølgelig, det vil jeg tro. Men det var bare et altfor sent tips fra meg til hva du kunne sjekket før det fløy på reparasjon Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Som jeg skrev i en annen tråd nettopp. Noe lignende har jeg vært borti med Olympus. Da var det de klaffene foran objektivet som hadde hengt seg. Fiksa det med å blåse luft inn der. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 har ikkje kompressor... Har sendt det på reperasjon og er på reperasjon 3. veka... Lenke til kommentar
kml Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Gammelt innlegg, men fant en løsning for samme symptom på mitt mju 5.0. Det er en vanlig feil på flere modeller. Hold kameraet med linsa pekende opp mot vårherre når du slår på kameraet. Utrolig, men det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå