Drunne Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nå ser jeg at det er veldig mange som har kjøpt "det beste", og bare fått skitt. Får ikke hk'et og skjermkoret til å fungere. Installerte den siste biosen, 1010 og Ati sin siste driver, 3.0. Det funker ikke i det hele tatt. Har endret bios-instillingene til jeg ble grønn i ansiktet uten at dette hjalp noe særlig. Prøvde også å installere den siste beta driveren til Asus, men det var ingen forskjell. Pc'en henger seg selv om den ikke har noen særlig med arbeidsoppgaver å gjøre. Prøver jeg å kjøre et spill, så henger det seg som oftest etter et halvt minutt. Kan heller ikke kjøre noe videoredigering. Er det noen som vil anbefale et annet godt HK, og som har lyst til å kjøpe dette hk'et til halv pris? har 2x512 crucial 2700 ram i kortet, noe som skulle gå bra ifg Crucial Ka gjør æ nu? :-? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 prøv å gå inn i biosen og sett AGP på 4x, det skal visst være noe kompabilitetsproblemer mellom ATI og nForcekortet ditt Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg vil kjøpe hk'et ditt Er det med SATA og GLAN? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Forsøk å sett AGP-spenningen opp til 1,6V. Det hjalp for meg på både Hercules Radoen 9700 Pro og Club3D Radeon 9500 på Asus A7V8X. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 prøv å gå inn i biosen og sett AGP på 4x, det skal visst være noe kompabilitetsproblemer mellom ATI og nForcekortet ditt A7V8X er VIA KT400-basert -- derav V'en i produktnavnet. A7N8X er Nvidia nForce2-basert, derav N'en i produktnavnet. Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Darkfurry: A7v8x bruker kt400 chipsettet ikke nforce. A7N8X derimot bruker nforce 2 chipsettet, her er det ikke rapportert noe poblemer. Det er problemer med kt400 ikke nforce 2 Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 :oops: my bad jeg som skrev helt feil nForce2 var det første hvor det IKKE var rapportert bugs mellom chipset og ati med 8x men prøv nå uansett å sette den på 4x i biosen og øk volten også kanskje Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg hadde også store problemer med å få ATI Radeon 9700 Pro til å fungere stabilt sammen med A7V8X. Etter 4-5 uker etter å ha prøvd det meste byttet jeg hovedkort til A7N8X. Nå fungerer det helt perfekt! Endelig Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 :oops: my bad jeg som skrev helt feil nForce2 var det første hvor det IKKE var rapportert bugs mellom chipset og ati med 8x men prøv nå uansett å sette den på 4x i biosen og øk volten også kanskje Det var vel noen av de første revisjonene som hadde problemene. Jeg har en tidlig revisjon, men økt spenning hjalp altså (husker ikke BIOS jeg kjører -- var i hvert fall beta). Tar jeg ikke feil vil som regel ikke nedsetting av AGP-modus fungere via BIOS på KT400-baserte kort. Dette bør heller gjøres i ATIs drivere. Slå også av Fastwrites. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 prøv å gå inn i biosen og sett AGP på 4x, det skal visst være noe kompabilitetsproblemer mellom ATI og nForcekortet ditt han har kt400. A7N8X er nforce2 Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 :oops: my bad jeg som skrev helt feil nForce2 var det første hvor det IKKE var rapportert bugs mellom chipset og ati med 8x men prøv nå uansett å sette den på 4x i biosen og øk volten også kanskje DU! :o skjerpings :wink: med smiliene a plz? ok? 8) Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 IKKE kjør de siste via4in1 driverene, bruke de som følger med winxp SP1, eller ett annet sett som ikke støtter 8xAGP.... Det hjalp meg! Kaptein_S Lenke til kommentar
NULL Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kjører selv med 4-in-1 4.45. Som sagt, bare spenningen ble satt opp har ikke jeg lengre problemer på de to maskinene her som kjører med A7V8X (revisjon 1.03). Hvis det er noe slik at tidlige revisjoner av dette kortet gir problemer, er det reklamasjonsgrunnlag. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg hadde versjon 1.04 av A7V8X og hadde masse problemer med Radeon 9700 Pro. Det eneste jeg ikke prøvde var å installere uten Via 4in1 driverne. Kanskje det hadde fungert da? Uansett så får du ikke den ytelsen du skal ha uten å installere 4in1 driverne. Jeg har sett på rage3D forumet at ytelsen typisk er 10-20% lavere hvis man ikke installere 4in1's, men hvis Radeon 9700 Pro fungerer da lønner det seg kanskje? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Juster OPP AGP voltage .. det har funket for veldig mange .... Husker ikke hvor mye .. søk på www.rage3d.com/board Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Nå har jeg installer VIA Hyperion 4in1 drivers ver 4,45, stillt opp og ned på AGP-spenningen opp til 1,6V og til toppen, prøvd med AGP på 4x, men intet funker. Når tror jeg det burde bli ett nytt hk, men så var det å finne et som funker med rammen og skjermkortet da.. . Lenke til kommentar
linge Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Oppdater til BIOS 1011_08 (Beta). Det funket for meg.. Ellers må du fjerne via agp driver å kjøre windows default driver, men det betyr ytelsestap... Asus A7V8X Connect3D Radeon9700Pro Via 4in2 4.45 Catalyst 3.0 Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg har også testet beta-driveren, uten å fått et skikkelig resultat. Kan feks ikke kjøre helt igjennom 3dmark2001 uten at systemet fryser. Får fortsatt også plutselige frysninger i bildet uten at det egentlig "skjedde" noe. Skal prøve å formatere hd'en på nytt, i og med at eventwr viser at en av driverene til Zonealarm pro stopper systemet. Selv om jeg disabler programmet, så får jeg "frys". Har du gjort noen spesielle instillinger i Biosen? Har du testet 3dmark2001? Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Nå har jeg byttet til a7n8x deluxe og alt funker Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det er bra og høre at du fikk det til å fungere. Virker som veldig mange A7V8X hovedkort har problemer i kombinasjon med Radeon 9700Pro. Ironisk nok måtte du kjøpe et hovedkort med nVidia chipset for å kunne kjøre et ATI skjermkort stabilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå