tAno16 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei. Kildekoden min er bygget opp slik: <?php> [...] echo >>>__HTML_END (html) __HTML_END; ?> Hva gjør jeg hvis jeg skal ha php kode <?php ?> inne mellom __HTML_END. Har prøvd slik: echo >>>__HTML_END [...] __HTML_END; ?> <?php (php kode) echo >>>__HTML_END [...] __HTML_END; ?> også har jeg prøvd og bare plassere <?php ?> rett inni html suppa. Men det virker heller ikke De fleste ganger blir bare __HTML_END; printa ut som output. Takker for all hjelp. ?> Endret 8. august 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
magikern Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) kanskje dette fra http://no2.php.net/heredoc hjelper. PHP <?php $str = <<<EOD Example of string spanning multiple lines using heredoc syntax. EOD; /* More complex example, with variables. */ class foo { var $foo; var $bar; function foo() { $this->foo = 'Foo'; $this->bar = array('Bar1', 'Bar2', 'Bar3'); } } $foo = new foo(); $name = 'MyName'; echo <<<EOT My name is "$name". I am printing some $foo->foo. Now, I am printing some {$foo->bar[1]}. This should print a capital 'A': x41 EOT; ?> Endret 8. august 2007 av magikern Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Men hvis det bare er sma deler av HTML du skal printe ut. Er det likegreitt a bare ha echo ""; $name = $my->name(); echo "Mitt navn er $name"; etc Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Takker, skal prøve dette ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå