Kristian S Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg kjøpte nylig en prosessor fra AMD på 1,8 ghz, sammen med andre deler. Etter at alt var satt sammen, viste at den bare kjørte på 1350 mhz. Jeg har både prøvd å sette FSB'en på 266 og 133, ingen av disse alternativene har funket.... Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Se i manualen, often en duppetitt eller i bios du skal stille opp till 133. Men det funker ikke å "klokke" opp til 133fsb Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hva mener du med å klokke den opp til 133 mhz? Jeg har bare gått inn i bios så på frequency and..... og så satt FSB'en på 133. Det har ikke vært nødvendig å gå på non sånne duppeditter på tidligere MSI hovedkort jeg har.... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 du kan jo si oss hva hovedkort du har Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Microstar KT4 ULTRA-BFISR, Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio LAN IEEE1394 Raid Bluetooth SATA..... Takk for foreløpig hjelp... PS: Kjøling er: Glacial IGLO 2320, Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2700 25dB 0.47 C/W Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jaaaaaa... ingen som vet ?? :-? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 RTFM. Tipper det er en jumper du må fjerne for å sette FSB til 133MHz. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jasså... vet du hvor jeg finner den? Takk for foreløpig hjelp... Edit: Hva menes med RTFM ? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hva menes med RTFM ? Read The Fucking Manual.. Det burde du faktisk gjøre. Der vil det stå hvilken jumper som eventuelt må flyttes. Dog har jeg ikke kjennskap til dette hovedkortet, så jeg vet ikke om det finnes en slik jumper.. Lykke til i hvert fall! Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er umulig for oss å si siden vi ikke vet hva slags hovedkort du har eller noenting. Sjekk manualen til hovedkortet ditt så skulle det vel stå inni der et sted! Hvis du ikke har manualen kunne du jo titte innom produsentens hjemmeside! Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 En kompis av meg hadde lignende propblem på et Aopen hovedkort, der måtte du stille på en jumper på hovedkortet så det er sikkert det samme propblemet Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er umulig for oss å si siden vi ikke vet hva slags hovedkort du har eller noenting. Han har sagt hva slags hovedkort han har; MSI KT4 Ultra BFISR. Kjedet meg og lastet ned manualen. Stod ingenting om noen jumper, men det stod at man måtte stille FSB manuelt til 133MHz. Du sier jo at du har prøvd det.. men prøv igjen. FSB på 133, "alt annet" på auto. Hvordan er temperaturen på CPU forresten? Amd XP 2200+... Fsb og Multiplayer?? Haster - i denne tråden satte RuB|No FSB til 133 og vcore til auto. Da funket det. Les mer selv.. Lykke til! Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Tusen takk for hjelp havegg Jeg får ikke testet det med en gang, fordi dette er en pc jeg har bygd for en kamerat, men tror det vil funke ut fra hva som sto i det andre innlegget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå