Lars73 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Heisann Har koblet to pc'er opp mot en trådløs d-link router. Har forsøkt å kjøre en ftp server uten særlig hell Er det noen som kan forklare meg (gi meg et hint) hvordan jeg skal gjøre dette? Takker for alle svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Heisann Har koblet to pc'er opp mot en trådløs d-link router. Har forsøkt å kjøre en ftp server uten særlig hell Er det noen som kan forklare meg (gi meg et hint) hvordan jeg skal gjøre dette? Takker for alle svar Du må åpne pårt 21 og 20 og videresende disse til maskinen med serveren på. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hæ :o jeg antar denne FTP skal nås fra nettet? Lenke til kommentar
matricus Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg regner med at du skal ha den på itnernett, sliter med det samme selv, har en dlink router og bruker bulletproof, men serveren fungerer helt fint i lan, trenger ikke åpne noen porter Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Den skal nås av andre brukere utenfor Lan ja.... En ting til: Er det en enkel måte å finne ut hva ip adressen inn til routern er? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Den skal nås av andre brukere utenfor Lan ja.... En ting til: Er det en enkel måte å finne ut hva ip adressen inn til routern er? www.whatismyip.com er jo stort sett til og stole på, dog har jeg sett den har blitt forvirret av proxyservere hos Telenor online. Lenke til kommentar
dakri Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Du sier ikke noe om hvilken dlink router du har. Jeg har en Dlink 614+ og har du en likens må du gjøre følgende: -logg deg inn på routerens web grensesnitt -velge "advanced" -velg edit på "Virtual Server FTP" -velg enable, tast din private IP adresse til ftp serveren. -velg Apply Default intern IP adresse på routeren er 192.168.0.1 Hvis det er IP adressen til routeren din kan du logge deg på slik: http://192.168.0.1 Default brukernavn er admin og passordet er blank. Din offentlige IP adresse finner du under Status/wan. Har ikke testet dette, men jeg regner med at det fungerer. -dakri- Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Også kan du registrere deg hos DynDNS for å få en adresse som oppdateres mot din dynamiske IP. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 noen d-link routere har problemer når du tester ftp`en fra "innsiden". Prøv å gå inn på ftp`en fra en kamerat si pc. Jeg hadde en stund problemer med å gå inn på min ftp fra ftp://217.1xx.xx.xx men det gikk for alle som ikke var på mitt lokal nett. nyggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå