claus erik Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Setter opp et WLAN i en konferansesal for å tilby gratis internett. Har nå to WRT54GL med original firmware og det gir bra dekning, men er ikke helt stabilt. Bruken er mest sørfing, mail, og VPN/Citrix oppkobling til serverene deres. Og jeg har mistanke om at hvis det blir mange brukere (kanskje 70) så vil det knele. Har derfor planer om å sette inn to WRTer til. Da vil det vel tåle endel flere brukere, (og koster ikke så mye) Hvor mange brukere takler en WRT? 16? Vil jeg kunne takle 4x16 med fire APer? Men er det andre løsninger som er bedre? Hører mange snakker om at buffalo er så fantastisk. Vil denne: Buffalo AirStation 125Mbps http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...oner&VareID=215 være mye bedre. Det er først å fremst antall brukere som er det viktigste. Men det er ikke så viktig at vi vil bruke 2000kr modeller Endret 8. august 2007 av claus erik Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, Har ikke noe erfaring selv med dette, men har tenkt over problemstillingen noen ganger. I og med at hele NTNU i Trondheim er trådløst har de sikkert noen erfaringer og kanskje det ville være en ide å sende en mail til dem? ([email protected]) mvh magnus Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Har følelsen av at de bruker "proffe" APer så de takler det nok mye bedre. Hadde tenkt meg APer til 6-700 og da er nok saken en helt annen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå