Gå til innhold

Spm ang studiekompetanse fra Allmenfagligpåbygning

Anbefalte innlegg

Heisann

I skoleåret 2005-2006 gikk jeg allmennfaglig påbygging. Det var et hardt år og jeg strøk i to fag. :blush::cry::whistle:

Det enne var matte, bombe!

Det andre var kjemi, et av flere fag jeg kunne velge som sidefag eller hva det heter...

Ellers så besto jeg i alle fag..

Også lurte jeg på om jeg forsatt kan ta oppde fagene jeg strøk i og prøve å består dem, eller evt velge vekk Kjemi og velge et annet fag, uten å måte gå et år til på skolen for å få studiekompetanse. Er det mulig å gå kveldkurs eller noe for å få det to fagene for å få bestått/studiekompetanse??

Og hvor lenge varer det at jeg fikk bestått i de andre fagene? Det er ikke så udatert at jeg må gå et nytt år på allmennpåbyging??

Har gått et år i lære når og skal gå et år til. Studeikopetansen er ikke livsviktig for meg, men det kunne vært en fin ting å ha med seg...

Håper dere har skjønt sånn ca hva jeg har ment!?

Endret av Logitech87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enne var matte, bombe!

Det andre var kjemi, et av flere fag jeg kunne velge som sidefag eller hva det heter..

Også lurte jeg på om jeg forsatt kan ta oppde fagene jeg strøk i og prøve å består dem,

Du kan ta de fleste fag som privatist. Se på hvilke krav det er for å komme inn på det studiet du skal på, og ta som privatist det du mangler.

Jeg så feks i Bergens Tidende i går at Hordaland fylkeskommune har gratis kveldsundervisning i 2mx/3mx og 2fy. (ved "Katten" )

eller evt velge vekk Kjemi og velge et annet fag, uten å måte gå et år til på skolen for å få studiekompetanse. Er det mulig å gå kveldkurs eller noe for å få det to fagene for å få bestått/studiekompetanse??

Er ikke 100% sikker på om kjemi er krav for generel studiekompetanse. Er det ikke bare naturfag eller noe sånn low-lvl ting? Uansett så ville jeg styrt unna kjemien om jeg kunne. Måtte selv ta 2kj, og det var tooortur. De 2 timene i uken med 2kj var verre enn de 10 timene med matte jeg hadde sammenlagt.

Og hvor lenge varer det at jeg fikk bestått i de andre fagene?

Evig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...