Vampyro Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Skal sette inn PIONEER TS-H683 som er 6x8. Max 180W nom 50W. Har en JVC bilstereo som det står 4x50W på. Den har en line out. Må jeg ikke ha flere line out hvis jeg skal kjøre to forsterkere? En til sub og en til høytalere. Og hvis jeg skal koble 4 høytalere bør jeg da ha en firekanals forsterker? Og hvordan blir dette evnt koblet når jeg kun har en line out. Sub forsterkeren min har også en line out. Går det da å koble den med den neste forsterkeren der eller sender den bare sub signaler? For den line out sender alle signaler? Den kanselerer ikke diskantsignalene? Og hvordan skal da remote on kobles? Endret 8. august 2007 av Vampyro Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) du kan koble høytalerene uten forsterker, men du får nok bedr lyd med forsterker. du kan fint ha to forsterkere på en utgang, du kjøper bare en splitter til signalkabelen. til 4 høytalere bør du ha 4 kanals forsterker. paralellkobler du halveres motstanden. visst du gjør det så tror jeg du må ha en forsterker som er beregnet for 2ohm? line out sender alle signaler. remote kobler du først inn på ene forsterkeren, og så legger du en lask over til den andre. lykke til:) Endret 8. august 2007 av Hullsag Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Firekanals forsterker er å anbefale til fire høyttalere. Vil få lov til å anbefale DynaBel BF0804, som er på 4x80W i 4 Ohm. (nominell utgangseffekt, ikke max. Det skal være en god forsterker til de høyttalerene. Vet ikke hvilke andre to du har, men de kan nok garantert drives bra av samme forsterkeren. Best av alt er at den er billig, bare 2000kr. Link til DynaBel Vet ikke hvordan det er med din sub og viderekobling av signal, men det skal i de fleste tilfeller gå bra. Hvis det mot formodning ikke går, så trenger du bare kjøpe en splittekabel som splitter opp signalet og sender til hver av forsterkerene. EDIT: så du slipper å lete for mye etter BF0804, så kan jeg bare si at den er helt nederst på siden. Endret 8. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Forskjellen mellom å drive høyttalerne med spiller kontra å drive de med en dedikert fortserker er ganske stor. Diskantene skurrer ikke på høyt lydnivå, mellomtonene vrenger heller ikke så lett ved lave frekvenser og du får generelt en mye fyldigere lyd og mer trøkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå