Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Staten betaler skolebøker 07?

Anbefalte innlegg

Vil det si at jeg ikke får over 10k i stipend når jeg begynner vg2 neste år?:(

Need new tv!

9317390[/snapback]

Du kan få flere stipend hvis du søker om det, her er det snakk om at staten skal/skal ikke betale skolebøkene...

Endret av snillest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I år får vg2-elever gratis, til neste år får alle gratis.

Så er det dette da om de er gratis...

Jeg husker ganske klart AUF-medlemmer som kom på skolen vår og fortalte at vi skulle "få gratis læremidler"

Dette stemmer jo ikke, vi får bare LÅNE bøkene. Disse bøkene skal neste klassetrinn ha om et år. Dette er jo helt tragisk fra AP sin side.. De sier at vi skal få noe, men så får vi det ikke allikevel... :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg husker ganske klart AUF-medlemmer som kom på skolen vår og fortalte at vi skulle "få gratis læremidler"

Dette stemmer jo ikke, vi får bare LÅNE bøkene. Disse bøkene skal neste klassetrinn ha om et år. Dette er jo helt tragisk fra AP sin side.. De sier at vi skal få noe, men så får vi det ikke allikevel... :hrm:

Hva er problemet? Dere har enten valget med å kjøpe bøker og selge til mindre enn dere kjøpte bøkerene for, eller dere skal låne bøker uten å betale noe. Luksusproblem.

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Dere har enten valget med å kjøpe bøker og selge til mindre enn dere kjøpte bøkerene for, eller dere skal låne bøker uten å betale noe. Luksusproblem.

9336327[/snapback]

mhm. Se det fra vk2 sitt synspunkt :wee:

Bruke rundt 4000 på bøker (om du ikke er dritheldig og finner noen brukt...) og ikke få solgt de til neste år. Det er morsomt det...

Lenke til kommentar

9336327[/snapback]

Problemet er at AUF/AP har funnet et smutthull i det de selv har sagt..De har lovt gratis skolebøker. Når noe er gratis kan det tolkes på flere måter:

- Du får noe til odel og eie (noe jeg hadde venta)

- Du får LÅNE noe uten å måtte beltale noe. (Det som har skjedd)

Det er problemet. Nå vet ikke jeg hvordan du prioriterer skole, eller om du kanskje allerede er ferdig med skole, men fagene jeg skal ha til neste år bygger på fagene jeg har i år. Derfor trenger jeg bøkene jeg har i år som backup til neste år også. Derfor ser ikke jeg at det finnes noe luksusproblem

Lenke til kommentar

Dere kan godt si det er et luksus problem, men å ikke ha bøkene sine når man tar eksamen er faktisk et problem. Noe som kommer til å skje i f.eks norsk for oss som går vg2 i år. Her er ikke eksamen før tredje året, lenge etter vi har gidd fra oss bøkene fra vg2. Men så klart, AP må jo kunne skryte av at de gjør mye flott for skolen nå før valget, om det de gjør faktisk kompliserer for elevene gir vel de fanden i. Forresten gjør det ikke ting likere at vi, iallefall på min skole, ikke får bøkene før langt inn i skoleåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...