pederk Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg har googlet litt rundt, men det er vanskelig å finne god info om den. Tingen er at jeg må skaffe meg en bærbar som det kan spilles OK på og som ellers kan erstatte en stasjonær PC til 8000-9000. Jeg trenger den også ganske raskt, så mitt beste alternativ er over disk, og helst hos Datakjeden her i Trondheim (liker dem godt). Derfor landet jeg på Acer AS5520G, men det var da så lite å finne ut om den. For min del er bråk, ram og skjermkort det viktigste. Den skal ha koblet på mus, strøm og evt. tastatur og skjerm, så dermed er det mange ting som blir uvesentlige. Det viktigste er at det er en erstatning for en stasjonær jeg kan få med meg i kofferten. Det jeg lurer på er om noen kan foreslå et bedre alternativ eller si meg om 5520G er god? (Jeg har virkelig ikke lyst til å kjøpe på nett, forresten.) Lenke til kommentar
Filla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er denne du mener regner jeg med. 8400 G er ikke akkurat et kraftig skjermkort, så dette kommer an på hvilke spill du liker å spille. Den vil IKKE erstatte en 8000 kroners stasjonær ift spill-kraftighet. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Om jeg kjøper en stasjonær så blir den stående i Norge når jeg drar bort for et år, så det går ikke. Spillene jeg vil spille er CS 1.6, WC3, AOE2 og Team Fortress 2 når det kommer. : Takk for linken til info, forresten. Endret 8. august 2007 av pederk Lenke til kommentar
pederk Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Forresten, om jeg får PCen levert med Vista, hvor vanskelig er det å få inn XP istedet? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Har jeg gjort et fortreffelig valg, eller gidder ingen svare? Lenke til kommentar
Sterri08 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Tenkt på akkurat samme Pc'n selv, skal bruke den til Cs 1.6 og mye annet.. Er denne bra til det eller? Passer den en gutt på 15 år? Lenke til kommentar
Danielsol Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Finnes det noen tester på denne PCen? Jeg har søkt rundt på nettet, men har ikke funnet noen. Er det noen her som har kjøpt Acer Apspire 5520G og som kan si noe om den? Håper på svar! Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Vil minne om det som hw.no skrev i sin guide on bærbare student-laptoper. Dell har oppgradert sine modeller den siste måneden. Inspiron 1520 og Vostro 1500 er hovedsakelig den samme maskinen. Forskjellene er at Vostro er sort, mens Inspiron er lys grå på innsiden og kommer med valg mellom åtte farger på utsiden. På nett er det en overraskende stor prisforskjell på disse modellene. Vostro 1500 med Nvidia GeForce 8600M GT, 2 GB RAM, 160 GB harddisk og Intel Core 2 Duo T7300 koster 8237 kr inkludert moms og frakt, en tilsvarende Inspiron 1520 koster 12 140. Vostro 1500 med E-Value-koden "NOBSDONL-N0815003" er et meget godt kjøp. Vostro finer du under (dell.no)/bærbare/små bedrifter. Du ringer DELL for å få bestille denne (siden de egentlig selges til bedriftsmarkedet). Velg vanlig service (1 år) i stedet for de 3 som kommer som default. Dette er SVÆRT mye PC for pengene. Endret 29. august 2007 av Filla Lenke til kommentar
cfg Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg har just fått denne pcen (5520G) Og jeg kan anbefale den varmt Drar CSS knirkefritt, med høye grafikk instillinger, Battlefield 2 var heller ingen problem.. Så jeah! Kan si at denne var fin! Bråker lite, god prossesor, godt med ram, godt gfx kort, jeg angrer ikke Lenke til kommentar
Danielsol Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vil minne om det som hw.no skrev i sin guide on bærbare student-laptoper. Dell har oppgradert sine modeller den siste måneden. Inspiron 1520 og Vostro 1500 er hovedsakelig den samme maskinen. Forskjellene er at Vostro er sort, mens Inspiron er lys grå på innsiden og kommer med valg mellom åtte farger på utsiden. På nett er det en overraskende stor prisforskjell på disse modellene. Vostro 1500 med Nvidia GeForce 8600M GT, 2 GB RAM, 160 GB harddisk og Intel Core 2 Duo T7300 koster 8237 kr inkludert moms og frakt, en tilsvarende Inspiron 1520 koster 12 140. Vostro 1500 med E-Value-koden "NOBSDONL-N0815003" er et meget godt kjøp. Vostro finer du under (dell.no)/bærbare/små bedrifter. Du ringer DELL for å få bestille denne (siden de egentlig selges til bedriftsmarkedet). Velg vanlig service (1 år) i stedet for de 3 som kommer som default. Dette er SVÆRT mye PC for pengene. 9388922[/snapback] Så det går faktisk ann for privatpersoner å kjøpe denne? Lenke til kommentar
Danielsol Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Så det går faktisk ann for privatpersoner å kjøpe denne? Kjoepte en annen! Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har også vurdert å kjøpe en 5520 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå