Gå til innhold

GTR 2, privat server med skikkelige folk?


Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å starte en GTR 2-server hvor det er et noenlunde nivå på alle som er med, dvs. at alle bruker sunn fornuft, følger alle regler og driver med "clean racing", samt ikke er helt ukjent med banen(e) og bilen(e) som brukes?

 

Noen som har lyst til å kjøre en sånn server eller allerede gjør det og vil ha flere på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det nærmeste du kommer er vår FIA GT-liga i rFactor:

 

http://www.rln.no/f1/index.php?sid=d0b9bcf...0b36cb79ac48d2f

 

Vi bruker FIA GT-modden, som egentlig er GTR2 overført til rfactor (eneste forskjell er at hendene ikke vises på rattet), og vi kjørte nettopp sesongens første løp på Brands Hatch. Serien har 23 påmeldte.

9240151[/snapback]

 

Dette så faktisk meget bra ut, jeg gikk til innkjøp av rFactor og tenkte jeg skulle bli med, men ombestemte meg da jeg så at dere kjører dessverre med traction control, ABS og automatgir?

Hva er egentlig grunnlaget for dette når dere kjører en fullblods simulator? Å få mest mulig folk til å delta som ikke kan kjøre?

Lenke til kommentar

Det er LOV å bruke de tre hjelpemidlene, men ikke påbudt. Serien har deltagere på alle skillnivåer, fra en som kjører i den helproffe FSR-ligaen (Formula Sim Racing) til de som sliter litt med tempo.

 

Tanken bak hjelpemidlene er å rekruttere nye folk, vi snakker tross alt om en nordisk liga her. samt det at det skal være mulig å kjøre både F1 og GT på samme server, samtidig, og da må hjelpemidlene være like. (Nå har vi fått egen GT-server, så det kan være at TC forsvinner etterhvert)

 

Vi bruker forresten FIA GT`s regelverk for suksessvekt i GT-serien, så den blir interessant etterhvert.

Lenke til kommentar
Off-topic, men hva er egentlig fordelene (regner med det må være noen) med å kjøre rFactor med FIA GT mod, kontra GTR2?

9315661[/snapback]

 

Jeg tror det nok koker ned til personlige preferanser. Begge er veldig bra og fleksible simulatorer. Det er fordeler og ulemper med begge simulatorene.

 

Her er en liste over forskjeller:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_racing_simulators

Lenke til kommentar

GTR2 og rFactor bruker samme (med modifikasjoner) motor fra ISI. Grunnen til at Race League Nordic bruker FIA GT mod og ikke GTR2 er at alle i serien har rFactor pga F1-ligaen, mens få har GTR2.

 

Fordelen med rFactor er at du får bortimot uendelig med racingspill for 280,-, mens fordelen med GTR2 er at grafikken er marginalt penere, samt dynamisk vær, noe rFactor mangler. (GTR2 har også dynamisk race line, altså at idealsporet holder seg rent og fint utover løp, mens resten av banen blir skitnere og glattere av dekkrester, etc)

 

Kjørefølelsen er så og si identisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette har jeg også veldig lyst til å være med på. Tørker lett av støvet på Driving Force pro'n min for å få bli med på litt ekte racing. rFactor må også kjøpes inn, men det er ikke noe problem. Er en stor fan av slike realistiske simulatorer da jeg lærer mye som jeg kan ta med ut på banen når jeg kjører i virkeligheten.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

Registerer dere på rln.no, og presenter dere på forumet (Gt-delen om dere vil kjøre GT, eller F1-delen om F1 er tingen). Dere vil også få en velkomstmelding fra noen i ledelsen som forklarer litt nærmere hvordan ting fungerer.

 

Det er også egen folk som designer biler, så om dere vil være med får dere den bilen dere ønsker i fargene dere ønsker.

 

Neste løp er på søndag, på Lienz. Dette er et såkalt 24-timersløp (3 timer real time, med time scaling, så det også blir natt).

 

GT-løpene går vanligvis annenhver tirsdag, bortsett fra 24-timerne, som går på søndager.

 

(F1 er annenhver søndag)

Lenke til kommentar
Registerer dere på rln.no, og presenter dere på forumet (Gt-delen om dere vil kjøre GT, eller F1-delen om F1 er tingen). Dere vil også få en velkomstmelding fra noen i ledelsen som forklarer litt nærmere hvordan ting fungerer.

 

Det er også egen folk som designer biler, så om dere vil være med får dere den bilen dere ønsker i fargene dere ønsker.

 

Neste løp er på søndag, på Lienz. Dette er et såkalt 24-timersløp (3 timer real time, med time scaling, så det også blir natt).

 

GT-løpene går vanligvis annenhver tirsdag, bortsett fra 24-timerne, som går på søndager.

 

(F1 er annenhver søndag)

9397832[/snapback]

 

Linkene for downloads fungerer ikke på siden - vet du hvor en ellers kan downloade de samme filene fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...