Gå til innhold

Er så himla lei tapere i samfunnet

Anbefalte innlegg

Fordi såvidt jeg har skjønt så er det penger jeg betaler i skatt fra det jeg tjener som de får for å ikke jobbe.

9250194[/snapback]

Det er bare hvis man tjener over 330.000 i året. Tjener man under det, så får man etter all sannsynlighet mer igjen av staten enn det man betaler inn over sitt liv.

Jeg se også at arbeidsfetisjistene i bunn og grunn ikke har svart på motargumentene her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg er helt for jævelig lei av folk som står der og tror de er så mye bedre enn alel andre, bare fordi de har jobb og flyktet hjemmefra i en alder av 19.

Gjør dette dere noe bedre enn alle andre? Det gjør dere kanskje mer vellykkede, men langt ifra bedre.

Slik som du ordla deg i førsteposten virker du som en inngrodd taper av en arbeidsnarkoman, hvis sjef nettopp har valgt en med kortere utdanning foran deg.

Det er min mening :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
La oss si at han har 120 kr time og er så heldig å få 100% stilling og 36% skatt. Dette vil gi han ca 11.000 utbetalt.

120,- er ikke så mye. Finnes mange som tjener over dette. Har en kompis som tjener over 30k brutto, han har en helt vanlig jobb. Nå er ikke han noen ungdom heller lengre da, over 30 år. For ham ville sosialen være total dynge.

Men for å pirke på regnestykket ditt ;)

Forutsatt at han jobber 8t hver dag, men ikke får betalt for lunjpausen.

(120*7,5t)*22d= 19800,-

19800*0,64= 12672,- netto utbetalt.

I tillegg får han ikke pensjonspoeng ved å gå på sosialen.

En annen ting er at han neppe ville hatt prosentsats, men tabell.

9249298[/snapback]

så kan man legge til halv skatt i Desember pluss feriepenger. Om han tar seg lån etc så kan han skatte mindre. Og ikke minst arbeidserfaring. Gode attester er ofte veien å gå får en bedre betalt jobb. Annsenitet ville han jo også fått og lønna ville gått opp etter hvor mye han jobber på den bedriften.

så utsagned om at han kun tjener en tusing på å jobbe stemmer dårlig. Man får ikke noe lån om man går på sossen heller. Ber han om nødpenger for ofte kan sosialen i tillegg ta kontroll over økonomien hans. Det er kjekt!

Endret av Kron
Lenke til kommentar
La oss si at han har 120 kr time og er så heldig å få 100% stilling og 36% skatt. Dette vil gi han ca 11.000 utbetalt.

120,- er ikke så mye. Finnes mange som tjener over dette. Har en kompis som tjener over 30k brutto, han har en helt vanlig jobb. Nå er ikke han noen ungdom heller lengre da, over 30 år. For ham ville sosialen være total dynge.

Men for å pirke på regnestykket ditt ;)

Forutsatt at han jobber 8t hver dag, men ikke får betalt for lunjpausen.

(120*7,5t)*22d= 19800,-

19800*0,64= 12672,- netto utbetalt.

I tillegg får han ikke pensjonspoeng ved å gå på sosialen.

En annen ting er at han neppe ville hatt prosentsats, men tabell.

9249298[/snapback]

så kan man legge til halv skatt i Desember pluss feriepenger. Om han tar seg lån etc så kan han skatte mindre. Og ikke minst arbeidserfaring. Gode attester er ofte veien å gå får en bedre betalt jobb. Annsenitet ville han jo også fått og lønna ville gått opp etter hvor mye han jobber på den bedriften.

så utsagned om at han kun tjener en tusing på å jobbe stemmer dårlig. Man får ikke noe lån om man går på sossen heller. Ber han om nødpenger for ofte kan sosialen i tillegg ta kontroll over økonomien hans. Det er kjekt!

9250874[/snapback]

Nei, det kan man ikke "legge til", man betaler skatt for alt man tjener, uansett når man tjener det, det er bare lagt opp slik at en større del av det du "skylder" i skatt betales i de andre månedene enn disse to, men som sagt, man får bunnfradrag, som gjør den reelle skatteprosenten til 25%.

AtW

Lenke til kommentar
Og jeg er helt for jævelig lei av folk som står der og tror de er så mye bedre enn alel andre, bare fordi de har jobb og flyktet hjemmefra i en alder av 19.

Gjør dette dere noe bedre enn alle andre? Det gjør dere kanskje mer vellykkede, men langt ifra bedre.

Slik som du ordla deg i førsteposten virker du som en inngrodd taper av en arbeidsnarkoman, hvis sjef nettopp har valgt en med kortere utdanning foran deg.

Latterlig innlegg. Flykte hjemmefra? Arbeidsnarkoman? Bedre enn alle andre? Les tråden da mann før du svarer.

Kanskje du vil forstå hvor provoserende slikt kan være når du begynner å betale skatt slik at naboen kan drive dank. Hvorfor skal min inntekt gå til personer som ikke gir noe tilbake? Jeg fatter ikke hvordan noen kan være uenig i dette. Og for guds skyld, det er da fortsatt ikke snakk om vanskeligstilte som får sin stønad på rettslig vis.

Lenke til kommentar

Kanskje du vil forstå hvor provoserende slikt kan være når du begynner å betale skatt slik at naboen kan drive dank. Hvorfor skal min inntekt gå til personer som ikke gir noe tilbake? Jeg fatter ikke hvordan noen kan være uenig i dette. Og for guds skyld, det er da fortsatt ikke snakk om vanskeligstilte som får sin stønad på rettslig vis.

9251054[/snapback]

Det er nok i stor grad slik at slike som deg elsker å kalle alle som ikke mangler både armer, bein og tunge for "normale og oppegående".

Hvorfor skal ikke samfunnet være innrettet slik at folk i snitt får det best mulig? Hvorfor skal marxistiske/nazistiske/libertarianske læresetningen som "alle i jobb" være viktigere enn det?

Dessuten, du betaler kun til andre hvis du tjener mer enn 330.000 i året.

Lenke til kommentar

Jeg var ufrivillig arbeidsløs i rundt 8 mnd i fjor. Hadde en jobb som var helt grusom, forferdelige folk jeg jobbet med, og jeg gruet meg til hver eneste dag jeg måtte på jobb. Tilslutt ble det så jævli at jeg ikke orket mer, og sluttet. Jeg hadde ingenting å gå til etter det. Måtte bo hos min mor i en periode mens jeg var arbeidsledig.

Hver dag var jeg på aetat og lette etter jobb (hadde ikke internett hjemme). Jeg var på haugevis av intervjuer, men fikk bare avslag, selv om jeg var fullt kvalifisert for jobbene.

Aetat var ikke til mye hjelp. De første 2 månedene fikk jeg ikke arbeidsledighetstrygd, og da hørte jeg ikke noe fra dem. Men med en gang jeg begnte å få penger begynte de å mase: Horfor har du ikke fått deg jobb, dette er ikke bra nok osv osv

Jeg mistet helt håpet, det er for jævli å føle selv totalt mislykket og som en belastning for samfunnet. Jeg fikk 6000 kr utbetalt i måneden, det skulle dekke mat, bil (jeg brukte nesten aldri bilen, men 500 kr i forsikring hver måned), studielån og husleie.

Heldigvis har jeg endelig fått meg en jobb hvor jeg trives, og jeg gjør alt jeg kan for å beholde den jobben.

Så det er ikke alle arbeidsledige som nyter den tilværelsen!

Lenke til kommentar

Det er mange grunner til å ikke jobbe/ ta utdannelse! Grunner som fysisk/psykisk sykdom, skader osv... Men det er faktisk en god del Nordmenn som lurer til seg trygd, pga de ikke gidder å jobbe.. Her ute jeg bor er det mange eksempler på disse snylterne! De sover lenge hver dag, går på cafe, koser seg med det de får i trygd og nyter livet.. Blir direkte Kvalm av slike folk!

Feks : var jeg for en stund siden på fest hos en kar på 32 år. Han bodde i en litt sliten leilighet og hadde kanskje ikke akkurat de fineste møblene, men han hadde det helt Ok. Vi kom inn på temaet " arbeid", så jeg spurte han om hva han jobba med. Da fikk jeg svaret: Jeg snyltere på staten jeg ;) Dette sa han med god samvittighet. Han virka nesten stolt! Sånne folk som han burde vært fratatt trygden og slengt på gata.... Direkte frekt er det, å snylte på velferdstaten!

En interesang ting er familien hans.. Dersom man ser på familien til denne karen, så er ALLE trygda og bor rundt om kring her i bygda.. Nevøen til denne karen er ett år yngre en meg og sa en gang på skolen: Det er kun tapere som jobber!

Er dette her greit?? Overhodet ikke! Disse folka nærmest fortjener å bli kalt tapere!

Dog får de ikke like mye penger som de som arbeider, men de pengene de får, fortjener de ikke! :mad:

Lenke til kommentar
Sånne folk som han burde vært fratatt trygden og slengt på gata.... Direkte frekt er det, å snylte på velferdstaten!

9298622[/snapback]

Ja, sånn ville det ha gått i et annet land med et mindre generøst trygdesystem.

Men historien ville jo ikke ha stoppet der. Folk som slenges på gata blir ikke borte. Er det noen grunn til å tro at flertallet av disse snylterne (som du kaller dem) ville begynne å jobbe, dersom du tok fra dem trygden? Eller ville de skaffe seg "inntekter" på annet vis, noe som vel også ville koste enkeltpersoner og/eller samfunnet en del kroner? Begår de lovbrudd og blir dømt for det, så koster det å ha dem i fengsel også.

Du kan med andre ord redusere trygdekostnadene, men da overføres de gjerne til at annet samfunnsområde.

Alle mener at de på trygd heller burde være i jobb, dersom de ikke er for syke til det, men hvem er interessert i å ansette dem? Ville du ha ansatt han fyren du var på fest hos?

Lenke til kommentar
Må bare få ut litt frustrasjon!

Folk godt opp i 20 årene som bor hjemme hos foreldra. Personer som ikke gidder å ta seg en utdannelse. De som ikke gidder å få seg en jobb fordi de får penger anyway. Trygdesnyltere fordi det er så forbanna enkelt.

Noen gang lurer jeg på hvorfor jeg gidder å dra på jobb.

Kjenner en kis som er 24 og han gidder ikke gjøre en jævla dritt. Prøvde og skaffe han jobb uten hell. Nå skal han ut og drikke seg drita... men hey, no worries, han får jo trygd og mor gir husly.

Rotter i samfunnet. Burde fjernes hele gjengen.

9230033[/snapback]

Må og få ut litt frustrasjon.

Hem, hem.

Du gjør meg kvalm.

OK, jeg skjønner du er irritert på de som ikke gjør noe og som snylter på samfunnet, men måten du skjærer folk under en kam gjør meg så kvalm at Porsgrun porselen er påvei til å få seg en ny dusj galle, og det uten noe alkohol innadbords.

Jeg er 23 år, jeg gidder ikke ta noe utdannelse ennå fordi jeg er dritta lei av skola. Jeg har en jobb, men jeg bor hjemme i "skjørtekanten as mamma" som du kan si. Jeg har ingen problemer med å innrømme det heller, men gjør det meg til en taper?

Det som burdet fjernes fra samfunnet er besserwissere som forteller oss hva man skal gjøre til hvilken tidspunkt. La folk være forskjellige, jeg er dritta lei av at man skal tvinges inn på et A4 ark og være kliss like hele gjengen, en forbandete gjeng med kloner som t.o.m har samme lukt på avføringa.

Nå er vi ikke alle like, og selv om du er irritert på de som "snylter" på staten, så er det ikke ditt problem, det er ikke noe du har med og om du er så forbanna perfekt selv så sett et godt eksempel, hold snavla.

9246547[/snapback]

Du har jobb. Altså faller du ikke under kategorien taper i trådstarters syn.

Halve denne tråden er jo folk som ikke har skjønt poenget med trådstarters innlegg og som vil forsvare seg fordi de er delvis truffet.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke alle som kan gå rundt og samle flasker, men hvor mange tror du det er som sitter på ett sted og tigger, som faktisk ikke kan det?

9232610[/snapback]

De kan jo beholde æren ved å *STJELE* da...

Dessuten er alle trygdesnyltere omtrentlig 1000 ganger høyere opp på rangsstigen enn David Toska...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...