Gå til innhold

Er så himla lei tapere i samfunnet

Anbefalte innlegg

en annen ting , folk på sosialen , trygd ol burde ikke få lov til og bo i de største byene i Norge , rett og slett for at levekostnadene er for høye der .

vist du bor i oslo og er tvunget til og gå til sosialen pga forskjellige grunner burde du måtte flytte til et område i Norge som er billigere for staten og huse deg i . 

Trodde jeg hadde lest mange idiotiske meninger her i denne posten men Gratulerer FtZ, du tar jaggu meg kaka med dette utsagnet dit...Noe av det dummeste jeg har lest i det hele og store her på forumet.....Blir du sjuk og må over på attføring så får de vel overføre deg til en eller annen øy oppi nord for der er sikkert levekostnadene veldig lave...Billige hus og 1 dags reise til nærmeste butikk...ikke mye penger og bruke der da...God tur.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bekjent av meg sluttet med alt.

Satt bare hjemme hele dagen og gamet wow.

Tryga dekker jo alt, no pro lxm.

21 år.

Dette er hva jeg kaller en parasitt.

Damn sånne folk gjør meg kvalme.

Tror vi aldri vil kunne kurere dette problemet i Norge.

Er jo mange sykdommer etc som ikke kan påvises

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

når en er 20 skal en vere i mileteret(Om en ikke har en grunn til å ikke vere det)... det mener nå jeg....

edit: gleder meg som en unge til jeg skal i militeret :D

edit2: det er godt å se at det er så mange "vetige" mennesker her :thumbup:

dere andre... (snyltere o.l.) -grin til mor!!

Endret av 2badle
Lenke til kommentar

Det er det som er problemet, i kjølevannet av at Norge har ervervet seg en så ufattelig rikdom at innbygerne, hvis de vil, kan slippe alt de har i hendene og spille dataspill 24/7, har det oppstått et slags "menings-vakum" hvor det gamle meningssystemet som gikk på å fylle dagen med en eller annen jobb( samme hvor meningsløs den var) ikke har blitt erstattet av et nytt sett med meningsfulle oppgaver. Samfunnet står helt klart fremfor en stor utfordring og et paradigmeskifte.

Lenke til kommentar

Tror vi bare rett og slett må regne med/godta at en viss %-andel av befolkninga er uproduktive, selv om de ikke nødvendigvis har ei fysisk/psykisk diagnose. En fyr jeg vet om er "tredje-genrasjons" sosialstøtte mottaker i den familien, med andre ord kanskje No Input hjemmefra til det å gjøre noe her i livet. Videre finnes det slike som er "borderline psykisk sett" som heller ikke jobber, men som delvis overlever fordi foreldrene hjelper til med litt penger. Osv.

Tror at visst man hadde forsøkt veldig "hardhendte tiltak" m.h.t. å presse slike ut i jobb, etc. så ville mange av de fått sammenbrudd og alikevel havnet på evig trygd. :p

Lenke til kommentar

Om sosialstønad/trygd er så inn i hampen attraktivt, hvorfor slutter ikke alle i jobbene sine umiddelbart?! Nei, for da får de ikke råd til bil, hus, hytte, båt, 42" plasma og andre duppeditter. Dette er det de som jobber tar som en selvfølge at de skal ha, og innbiller seg at alle som ikke jobber har dette PLUSS bøttevis av fritid.

Med de norske høye avgiftene og prisene på alt mulig jall så sliter man om man ikke har jobb. Om ikke med èn gang så senere etterhvert som tida går...

Gresset er alltid grønnere. Vær glad du har jobb, selv om du ikke har frihet.

Lenke til kommentar

Alltid noen som faller utenfor, slik vil det alltid være. Jeg er sikker på at denne fyren du snakker om, og de fleste som er i samme situasjon angrer bittert over sine valg som gjorde at ting endte slik. Om ikke nå, så seinere. Sitte hjemme med moren, uten jobb og noe form for verdighet er ikke noe liv de fleste ønsker seg. Du har en utdannelse og jobb, trygg inntekt og alt i alt et sikkert meget bra liv. Bruk heller energien din på det, enn å se ned på andre som ikke er der hvor du er i dag. Enten burde man prøve å hjelpe slike personer, eller så burde man i det minste la dem være i fred. Ingen ære i å tråkke på dem som allerede ligger nede.

Lenke til kommentar
Om sosialstønad/trygd er så inn i hampen attraktivt, hvorfor slutter ikke alle i jobbene sine umiddelbart?! Nei, for da får de ikke råd til bil, hus, hytte, båt, 42" plasma og andre duppeditter. Dette er det de som jobber tar som en selvfølge at de skal ha, og innbiller seg at alle som ikke jobber har dette PLUSS bøttevis av fritid.

Med de norske høye avgiftene og prisene på alt mulig jall så sliter man om man ikke har jobb. Om ikke med èn gang så senere etterhvert som tida går...

Gresset er alltid grønnere. Vær glad du har jobb, selv om du ikke har frihet.

9246987[/snapback]

Ja, og mange trives faktisk i jobben sin også, det er i mine øyne et lite attraktivt liv å bo hjemme og leve på trygd.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er enig med trådstarter og jeg er også lei av snyltere som ikke gidder å gjøre noe ut av livet sitt selv om de KAN. Ser at mange forsvarer som faen her, men dere har ikke skjønt tråden.

Vi snakker ikke om folk som har en årsak til å bli hjemme (personlige problemer, funksjonshemninger etc bla bla bla).

Vi snakker om folk som rett og slett ikke gidder eller syns dette er greit.

Et faktisk eksempel:

Kamerat av meg går på sosialen, de dekker husleie, strøm, mat og klær (2 eller 3 ganger i året). I tillegg til dette så vet han at han klarer å dra ut litt nødhjelp av og til.

Når han regnet ut denne totale månedssummen så kom han til et beløp jeg ikke husker i farta. Men basert på at han fikk 120,- i timen på en jobb og trekker ifra skatt, så ville han kun tjent 1000,- mer enn det han fikk fra sosialen.

Han sin konklusjon ble slik: "hvorfor skal jeg stå opp 0700 hver dag og slite ræva av meg for latterlige 1000,- ekstra hver måned? Jeg kan jo bare ta litt svart arbeid her og der"... Noe som han gjør.

DETTE ER DE PATETISKE JÆVLA IDIOTENE VI SNAKKER OM I TRÅDEN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg er enig med trådstarter og jeg er også lei av snyltere som ikke gidder å gjøre noe ut av livet sitt selv om de KAN. Ser at mange forsvarer som faen her, men dere har ikke skjønt tråden.

Vi snakker ikke om folk som har en årsak til å bli hjemme (personlige problemer, funksjonshemninger etc bla bla bla).

Vi snakker om folk som rett og slett ikke gidder eller syns dette er greit.

Et faktisk eksempel:

Kamerat av meg går på sosialen, de dekker husleie, strøm, mat og klær (2 eller 3 ganger i året). I tillegg til dette så vet han at han klarer å dra ut litt nødhjelp av og til.

Når han regnet ut denne totale månedssummen så kom han til et beløp jeg ikke husker i farta. Men basert på at han fikk 120,- i timen på en jobb og trekker ifra skatt, så ville han kun tjent 1000,- mer enn det han fikk fra sosialen.

Han sin konklusjon ble slik: "hvorfor skal jeg stå opp 0700 hver dag og slite ræva av meg for latterlige 1000,- ekstra hver måned? Jeg kan jo bare ta litt svart arbeid her og der"... Noe som han gjør.

DETTE ER DE PATETISKE JÆVLA IDIOTENE VI SNAKKER OM I TRÅDEN.

9248505[/snapback]

haha bullshit. 120kroner timen ville gitt han 20k i måneden før skatt. han hadde nok tjent en god del mer på å jobbe ja.

man kan ikke kjøpe hus eller bil ved å gå på sosialen. må være sinnsykt deprimerende ikke sant? Kanskje kompisen din har noe han vil skjule fordi det er tungt for han? Merkelig at du snakker slik om kompisen din forresten.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problemer med å gå med han for han er okej som person, men jeg har tatt denne diskusjonen med han flere ganger og har sagt at det er idiotisk.

Han er 100% oppegående og et meget sosialt vesen. Han har ikke noe å skjule.

La oss si at han har 120 kr time og er så heldig å få 100% stilling og 36% skatt. Dette vil gi han ca 11.000 utbetalt.

Han leier idag et hus som koster 4500,-

så kommer strøm, siden dette er et gammelt trehus med enkle vinduer og han vet at sosialen betaler strømmen så antar vi ca 1000,- i strøm.

Matsatsen er på ca 1500 per 14 dager om jeg ikke husker feil.

Da ligger vi på 4500+1000+3000 i mnd = 8500. I tillegg til dette så henter han seg nødpenger fra tid til annen ( minst 1 gang i måneden). 8500+900 = 9400,-

Det betyr at dersom han er så heldig og får en 100% stilling med 120 timen så vil han tjene 1600,- mer i måneden. Og da har jeg utelukket den tiden han har på å jobbe svart + penger til klær.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Det er og her mye av problemet ligger, for lett å få penger. Sosiallovgivningen må forandres. Tettere oppfølging og større krav til de som mottar penger, idag er sossen en sovepute for mange. Den hjelper ikke folk i livet, den holder folk i live, (i mange tilfeller).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe problemer med å gå med han for han er okej som person, men jeg har tatt denne diskusjonen med han flere ganger og har sagt at det er idiotisk.

Han er 100% oppegående og et meget sosialt vesen. Han har ikke noe å skjule.

La oss si at han har 120 kr time og er så heldig å få 100% stilling og 36% skatt. Dette vil gi han ca 11.000 utbetalt.

Han leier idag et hus som koster 4500,-

så kommer strøm, siden dette er et gammelt trehus med enkle vinduer og han vet at sosialen betaler strømmen så antar vi ca 1000,- i strøm.

Matsatsen er på ca 1500 per 14 dager om jeg ikke husker feil.

Da ligger vi på 4500+1000+3000 i mnd = 8500. I tillegg til dette så henter han seg nødpenger fra tid til annen ( minst 1 gang i måneden). 8500+900 = 9400,-

Det betyr at dersom han er så heldig og får en 100% stilling med 120 timen så vil han tjene 1600,- mer i måneden. Og da har jeg utelukket den tiden han har på å jobbe svart + penger til klær.

9249055[/snapback]

Det er bare det at man ikke betaler 36% med den inntekten, pga frdarg, i realiteten betaler man ca 60 k, dvs 5k per måend i snitt, mao får man i overkant av 13 000 i måenden utbetalt i snitt

AtW

Lenke til kommentar

120,- er ikke så mye. Finnes mange som tjener over dette. Har en kompis som tjener over 30k brutto, han har en helt vanlig jobb. Nå er ikke han noen ungdom heller lengre da, over 30 år. For ham ville sosialen være total dynge.

Men for å pirke på regnestykket ditt ;)

Forutsatt at han jobber 8t hver dag, men ikke får betalt for lunjpausen.

(120*7,5t)*22d= 19800,-

19800*0,64= 12672,- netto utbetalt.

I tillegg får han ikke pensjonspoeng ved å gå på sosialen.

En annen ting er at han neppe ville hatt prosentsats, men tabell.

Lenke til kommentar

All respekt til de som klarer å skaffe penger lovlig utenom å gjøre en dritt. Skjønner meg godt på de personene, hvorfor jobbe for noe man kan få gratis? Taperne må vel være de som jobber og gir bort pengene isåfall.

Skal dere klage på noe så ikke klag på de som motar pengene de gjør ikke noe ulovlig, klag på velferdsstaten som gjør det mulig.

Og nei jeg har aldri motat noe trygd, alle penger jeg har fått og brukt gjennom livet har jeg enten jobba for eller fra studielån.

Lenke til kommentar
All respekt til de som klarer å skaffe penger lovlig utenom å gjøre en dritt. Skjønner meg godt på de personene, hvorfor jobbe for noe man kan få gratis? Taperne må vel være de som jobber og gir bort pengene isåfall.

Slettes ikke, etter de fleste mål har de som jobber det bedre enn de som ikke jobber. Årsaken er at en viktig faktor for å avgjøre ens lykke er hvor mye penger man har i forhold til andre.

Lenke til kommentar

Alt for lett å snylte på slike ting idag, fordi man kan juge på seg psykiske lidelser som ikke kan bevises.

Eksempel: les gårsdagens vg.

Hvorfor jeg bryr meg om disse?

Fordi såvidt jeg har skjønt så er det penger jeg betaler i skatt fra det jeg tjener som de får for å ikke jobbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...