Gå til innhold

Er så himla lei tapere i samfunnet

Anbefalte innlegg

Her er det som sagt ikke snakk om personer med psykiske eller fysiske problemer. Jeg mener snyltere eller parasitter som tar uten å gi noe tilbake fordi de ikke gidder.

9242494[/snapback]

Er det noe som kan gjøres for å forandre på dette?

Så du slipper å krepere av selvpåført magesår i ung alder?

Dersom det er så lett å trikse til seg uføretrygd (eller sosialhjelp; det kommer vel i samme klassen), så er vel den eneste løsningen å legge ned hele systemet, da? Dvs. at ingen får trygd eller sosialhjelp.

Det får vel noen uheldige bivirkninger det også ...

Alternativt kan man jo bruke mer penger på å "avsløre" disse snylterne, men det kan jo fort ende opp med å koste like mye som trygdesnylterne stikker av med, og dermed går vinninga opp i spinninga. Forskjellen er at du slipper å se så mange trygdemisbrukere, og det er kanskje godt nok for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hva er det med "normale, oppegående mennesker" dere ikke forstår?

Her er det som sagt ikke snakk om personer med psykiske eller fysiske problemer. Jeg mener snyltere eller parasitter som tar uten å gi noe tilbake fordi de ikke gidder.

Har aldri nevnt de som blir mobbet eller de som sliter med psykiske problemer. Tvert imot, her er det snakk om oppegående mennesker som utnytter velferden i Norge.

Kan spare meg for kommentarer som "høye hest" eller "trangsynt".

9242494[/snapback]

Og hvordan skal du skille de oppgående fra de trengende? Uansett så er det ikke stas å være på trygd som noen her bemerker. Man blir depremert av sånt oppegående eller ikke.

Lenke til kommentar

Makan til kverulering da... traff jeg et ømt punkt?

Er sikkert en drøss med folk som rettmessig får både trygd og/eller sosial penger pga. problemer. Er ikke snakk om disse folkene. Her er det snakk om snyltere som får de disse pengene fordi de ikke _gidder_ noe annet.

Parasitt  - person som lever på andres bekostning, snylter.

Med "andres bekostning" så mener de meg og deg. At jeg betaler skatt slik at de som ikke gidder skal kunne få vandre fritt rundt uten konsekvenser er provoserende.

Lenke til kommentar

å hvor gammel er du da?

er 19, bor hjemme med mamma å dama, har hatt jobb, skal på skole til høsten..

bor hjemme også fordi jeg må hjelpe mamma litt.. hun har hatt hjerneslag å holdt på å DØ! legene sa hun kom til å bli grønnsak men det ble hun heldigvis ikke!

eneste jeg ser som er taperen er du!

9232515[/snapback]

Ja, det virker jo veldig som om dette var direkte ment for deg... :roll:

Endret av Joney
Lenke til kommentar

å hvor gammel er du da?

er 19, bor hjemme med mamma å dama, har hatt jobb, skal på skole til høsten..

bor hjemme også fordi jeg må hjelpe mamma litt.. hun har hatt hjerneslag å holdt på å DØ! legene sa hun kom til å bli grønnsak men det ble hun heldigvis ikke!

eneste jeg ser som er taperen er du!

9232515[/snapback]

Ja, det virker jo veldig som om dette var direkte ment for deg... :roll:

9243208[/snapback]

trodde vi var ferdige med det der jeg!

Lenke til kommentar
folk som bor hjemme og rundt 20 er vel ikke noe ille :S kanskje de tar seg en lang utdanning, smart å bo hjemme og spare penger da skal jeg si deg, aner du hvor dyrt bolig markedet er i dag?

men de som ikke gidder å gjøre noe, får jo svi for det og

9232431[/snapback]

nå sier trådstarter "godt opp i 20 årene", å bo hjemme til man er litt over 20 synes jeg er greit ihvertfall, men 25 og opp begynner å bli drøyt...

9232505[/snapback]

Penger vokser da ikke på trær, gjør det vel ? Og dessuten, sett på boligmarkedet for tiden ? For i hele tatt ta en titt burde penger vokse på trær.

En kompis og broren har et slagord : Trenger ikke jobbe, penger kommer på ett eller annet vis.

2 dager etterpå sa han at han hadde penger for å bestille pizza, jeg kjøpte pizza for 320kr, jeg gikk 320kr i minus.

On1Musha : Det er lov å gråte her i livet, seriøst, ta deg en bolle og se på andre mennesker rundt deg. Du er ikke alene om å måtte gjøre noe.

Det han skreiv var ikke sikta direkte mot deg, slapp av.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Dette er muligens den mest usaklige og bortkasta posten jeg noen gang har lest på en stund....

Alle mennesker er like mye verdt samme faan hvordan utdanning de har eller ikke!

Tenk deg hvis du hadde fått et barn med, la oss si downs syndrom, hadde du ikke vært noe glad i personen bare fordi han ikke kan få seg jobb?!

uansett hva man bruker livet sitt på så er alle mennsker.

9238812[/snapback]

alle vet at mennesker som ikke yter samfunnet noe godt er overflødig søppel.

Hvor moralsk det er vil jeg ikke uttale meg om, men skal jeg gjette går det nok i minus på "moralo-metret".

Belive it or not.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

du går langt i å si at vanskeligstilte er overflødig søppel. uttalelsen vil kanskje stemt i nazi-tyskland men i velferds-Norge er det riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

Vanskeligstilte? Hvor mange ganger er det blitt sagt i tråden at det ikke er vanskeligstilte det er snakk om? Leser folk bare litt av førsteinnlegget, før de hopper til det siste innlegget og svarer?

Her er det snakk om folk som har det bra, men som ikke gidder å ta seg en utdannelse eller å jobbe, fordi de kan leve på trygd.

Lenke til kommentar
du går langt i å si at vanskeligstilte er overflødig søppel. uttalelsen vil kanskje stemt i nazi-tyskland men i velferds-Norge er det riv ruskende galt.

Da var Godwin's Law i boks ser jeg. Jeg kan desverre ikke gjøre det mer klart enn det jeg allerede har gjort. Det er da fortsatt ikke snakk om vanskeligstilte som rettmessig får økonomisk hjelp/støtte. Her er det snakk om oppegående personer som trasker rundt på trygd fordi de ikke gidder noe annet.

Helt utrolig at folk ikke kan lese seg gjennom tråden før de hiver seg på svar knappen.

Lenke til kommentar

9244044[/snapback]

Si meg du da, hva er det man kan kalle det ? Mennesker som ikke gjør samfunnet noe godt, som bare er en belastning. Å si at noen er en belastning er veldig hardt, men sannheten er mange ganger hard.

Samfunnet betaler uhyret mye penger på grunn av disse vanskligstilte.

Forøvrig kan jeg legge til at søskenbarnet mitt har Down-syndrom.

jvik : Jeg har lest godt gjennom 1 post, mer enn godt nok, svaret mitt finner du 3 poster lenger opp. Jeg svarer bare på poster av folk som ikke har lest 1 post, hehe

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Det er ikke de som snylter sin feil at de får penger fra samfunnet, det er reglene for støtte som gjør det for lett, bare man kan dokumentere alt som f.ex sosialloven krever for å oppfylle kriteriene for støtte så får man penger. Enkelt som bare det, så jobber man svart på si og har det finfint. Med et stivbent byråkrati og mangel på oppfølging av klienter har ikke sosialmyndighetene store muligheter for å holde kontroll på hvem som faktisk trenger hjelp. Ikke rart mange sosialkuratorer slutter jobbene sine.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei disse "snylterene" selv! Her går jeg på jobb hver dag,og tjener sure penger så jeg kan ha råd til å leie en leilighet for meg og dama, kjøpe maten vi trenger, koste på bilen jeg må ha for å komme på jobb(småby så ikke no busstilbud å skryte av før 7). osv.

At jeg må betale for dette ser jeg ikke noe feil med.Heller ikke det at jeg må jobbe for å få det jeg har lyst på, og at ingenting kommer av seg selv uten arbeid.

Uheldigvis så er ikke dette utsagnet rett. For noen så kommer faktisk ting av seg selv. En kamerat av en kamerat bor nå i en stor leilighet. Han gjør ikke et annet arbeidsslag enn å selge narkotika titt og ofte. Pengene han får der kan betegnes som svart arbeid fordi leilighet og utgifter blir dekket av trygd, Problemet hans: For lat til å jobbe og flinkt til å syte og juge. For en stund siden så jobbet han, men da han mistet jobben fordi han ikke var effektiv nok, og avdelingen hans derfor gikk i kraftig minus,(mye goder til seg selv og mange forsovelser der) . Fikk seg en lignende jobb etter en uke, men av fem arbeidsdager møtte han opp 2, resten bare lot han være å møte opp, og sa heller ikke fra. (Han skjønner ikke selv enda hvorfor han mistet den jobben)

Etter det tropper han på jobbkontoret,ser gjennom annonser, søker på de han vet han ikke er kvalifisert til, og får han noen, så snor han seg unna på sleipest mulig måte. På grunn av dette blir han belønnet med leilighet hvor han kan sitte og ruse seg og styre dagen lang. I denne lukrative gjengen er det også et par som kjører samme stilen. Trodde narkotika var dyrt, men disse har faktisk råd til å gå hjemme en hel dag å ruse seg, og likevel ha råd til regninger. Og ingen som gir de penger lurer på hvordan de har råd til å leve så bra.

De jeg nevnte nå kaller jeg for tapere. Folk som ikke vil gjøre et arbeidssalg fordi de rett og slett ikke gidder. Greit nok, i slutten så sitter de igjen med mindre enn de som jobber, eller studerer, eller sliter med å få endene til å møtes ved å spare på alle mullige måter, men de er fornøyd for de slapp og jobbe.

Og sannheten er vel det at de snylterene vi prater om her har det bedre enn de som virkelig trenger trygden. For de som virkelig har behov, har også som regel medisiner, legeutgifter osv. som de må betale for, noe snylterene slipper for de er som regel friske og kan bruke tid på svensketurer og andre koselige aktiveter.

Lenke til kommentar

can you hear me ?

can you see me ?

if yes , fit for work .

altså de fleste kan utføre en eller annen jobb , og dermed burde de utføre en eller annen jobb , om så staten betaler de .

en annen ting , folk på sosialen , trygd ol burde ikke få lov til og bo i de største byene i Norge , rett og slett for at levekostnadene er for høye der .

vist du bor i oslo og er tvunget til og gå til sosialen pga forskjellige grunner burde du måtte flytte til et område i Norge som er billigere for staten og huse deg i .

jeg har sett dokumentarer på nv2 om folk som er uføre og lever på en minimal trygd , og klager over ekstrem dårlig råd , dette er jo veldig syn , helt til jeg ser at personen faktis bor i en stor by , hadde denne personen flyttet til en mindre plass hadde pengene faktisk strekt lengre , for det er billigere og bo på mindre plasser , og som regel er små plasser i Norge glad for nye innbyggere , og er gjerne mer en villig til og tilrettelegger for en letterer hverdag med jobb og boplass

Lenke til kommentar

Det er bare fint at ikke alle "skaffer seg en utdannelse". Mangel på arbeidskraft trekker opp lønnsnivået. Blir det overskudd blir lønnsnivået lavere. Går det veldig langt, så finnes det få eller ingen incentiver for å få en høyere utdannelse.

De fleste må være indianere. Skal alle være høvdinger så fungerer det bare ikke :roll:

De som bor hjemme hos mor og far tror jeg regelrett driter i hva du og alle andre synes om det. Og jeg ser heller ingen grunn til at de skal gjøre det.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
can you hear me ?

can you see me ?

if yes , fit for work .

altså de fleste kan utføre en eller annen jobb , og dermed burde de utføre en eller annen jobb , om så staten betaler de .

Hvorfor det egentlig? Hvorfor skal alle arbeidsføre på død og liv jobbe? Det går jo an å hevde at livet i snitt blir bedre for folk om noen går på trygd. For det første, så hindrer det store overskudd av arbeidskraft, slik at lønningene kan holdes på et anstendig nivå selv om det egentlig er for få jobber til å dekke hele befolkningen. Et annet moment er jo at når trygd ihvertfall over perioder er et alternativ til jobb, så får arbeidsgiver mindre makt over arbeidstaker, og de må tilby akseptable arbeidsforhold og lønninger til alle, selv om de har liten verdi på arbeidsmarkedet.

Her er det snakk om oppegående personer som trasker rundt på trygd fordi de ikke gidder noe annet.

Nå er jo arbeidsfetisjistene ekspert på å bedømme sine medmennesker positivt. De som er deprimerte kaller de gjerne for late, og "litt vondt" i en rygg eller noen ledd er ikke så nøye. Det er jo stort sett slik at de som selger og bruker narkotika ihvertfall har en lidelse som ADHD eller lignende. De aller fleste som går på narkotika hadde andre problem allerede før de begynte på narkotika.

Det skal jo også nevnes at sosialtrygden er en svært liten utgift relativt sett, den utgjør mindre enn en prosent av det offentlige sine utgifter.

Lenke til kommentar
can you hear me ?

can you see me ?

if yes , fit for work .

en annen ting , folk på sosialen , trygd ol burde ikke få lov til og bo i de største byene i Norge , rett og slett for at levekostnadene er for høye der .

vist du bor i oslo og er tvunget til og gå til sosialen pga forskjellige grunner burde du måtte flytte til et område i Norge som er billigere for staten og huse deg i . 

jeg har sett dokumentarer på nv2 om folk som er uføre og lever på en minimal trygd , og klager over ekstrem dårlig råd , dette er jo veldig syn , helt til jeg ser at personen faktis bor i en stor by , hadde denne personen flyttet til en mindre plass hadde pengene faktisk strekt lengre , for det er billigere og bo på mindre plasser , og som regel er små plasser i Norge glad for nye innbyggere , og er gjerne mer en villig til og tilrettelegger for en letterer hverdag med jobb og boplass

9245170[/snapback]

går man på sosialen får å få hjelp til husleia, så går de ut i fra hva du har krav på i måneden og de har en viss sum du får tildelt for husleia....så hvis du får leilighet til 5000 i oslo og 3000 i strømmen....og tar den i strømmen så får du ikke beholde de 2000. Det blir bare billigere for sossen ikke deg. Og hvis man får trygd og må få suplerende husleie så går de utifra sine satser og de er ikke høye.Så det hjelper ikke å flytte, utenom hvis du ikke får så mye i måneden at du ikke trenger hjelp...da funker det du sier.

Lenke til kommentar
Må bare få ut litt frustrasjon!

Folk godt opp i 20 årene som bor hjemme hos foreldra. Personer som ikke gidder å ta seg en utdannelse. De som ikke gidder å få seg en jobb fordi de får penger anyway. Trygdesnyltere fordi det er så forbanna enkelt.

Noen gang lurer jeg på hvorfor jeg gidder å dra på jobb.

Kjenner en kis som er 24 og han gidder ikke gjøre en jævla dritt. Prøvde og skaffe han jobb uten hell. Nå skal han ut og drikke seg drita... men hey, no worries, han får jo trygd og mor gir husly.

Rotter i samfunnet. Burde fjernes hele gjengen.

9230033[/snapback]

Må og få ut litt frustrasjon.

Hem, hem.

Du gjør meg kvalm.

OK, jeg skjønner du er irritert på de som ikke gjør noe og som snylter på samfunnet, men måten du skjærer folk under en kam gjør meg så kvalm at Porsgrun porselen er påvei til å få seg en ny dusj galle, og det uten noe alkohol innadbords.

Jeg er 23 år, jeg gidder ikke ta noe utdannelse ennå fordi jeg er dritta lei av skola. Jeg har en jobb, men jeg bor hjemme i "skjørtekanten as mamma" som du kan si. Jeg har ingen problemer med å innrømme det heller, men gjør det meg til en taper?

Det som burdet fjernes fra samfunnet er besserwissere som forteller oss hva man skal gjøre til hvilken tidspunkt. La folk være forskjellige, jeg er dritta lei av at man skal tvinges inn på et A4 ark og være kliss like hele gjengen, en forbandete gjeng med kloner som t.o.m har samme lukt på avføringa.

Nå er vi ikke alle like, og selv om du er irritert på de som "snylter" på staten, så er det ikke ditt problem, det er ikke noe du har med og om du er så forbanna perfekt selv så sett et godt eksempel, hold snavla.

Lenke til kommentar

Å sitte og røyke dop og få penger for det kan virke attraktivt, men i lengden

er det ikke så jævla morsomt og livet blir bare kjipt, da er det desverre vanskelig for noen å komme seg ut av det tilvante mønster og samfunnet har skapt en "taper" som må fortsette å snylte på systemet, alt på grunn av at sosiallovgivningen er altfor slapp og stiller ingen krav til klienten(nesten).

Og de som sitter og gliser og tror de er smarte som lurer systemet, de lurer seg selv.

Lenke til kommentar
alt på grunn av at sosiallovgivningen er altfor slapp og stiller ingen krav til klienten(nesten).

9246556[/snapback]

I USA er andelen i fengsel større enn andelen som går på sosialen i Norge. Kan tenke meg at det er en indikator på at man ikke får disse folkene i jobb uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...