Gå til innhold

Er så himla lei tapere i samfunnet

Anbefalte innlegg

hva med folk som har hatt sykiske mobbe problemer på skole?

Hva med folk som har hatt sykiske problemer på jobben? eller jobb skade? om dem tar seg et år fri gjør vel ikke noe?

9238733[/snapback]

Ja, hva med de, egentlig? Det er jo rett og slett usaklig. Det er ikke sånne folk det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med folk som har hatt sykiske problemer på jobben? eller jobb skade? om dem tar seg et år fri gjør vel ikke noe?

9238733[/snapback]

Ja, hva med de, egentlig? Det er jo rett og slett usaklig. Det er ikke sånne folk det er snakk om her.

9238747[/snapback]

off... dette blir bare feil! ok.. vis du hadde blitt mobba? hadde du GIDDI å gått mere på skole? NEI!

hadde du sliti på jobben? fått en arbeidsulyke som fikk synet på å jobbe borte? hadde du giddi å jobba da? NEI?

ja da sitter du hjemme hos mor å far å ikke gjør en dritt? da er vi like langt?

Lenke til kommentar

9238733[/snapback]

9238747[/snapback]

off... dette blir bare feil! ok.. vis du hadde blitt mobba? hadde du GIDDI å gått mere på skole? NEI!

hadde du sliti på jobben? fått en arbeidsulyke som fikk synet på å jobbe borte? hadde du giddi å jobba da? NEI?

ja da sitter du hjemme hos mor å far å ikke gjør en dritt? da er vi like langt?

9238772[/snapback]

sorry folkens.. dette blir bare feil ser jeg :D er nokk litt trøtt :whistle: på tide med litt søvn.. beklager! :cry:

Lenke til kommentar
sorry folkens.. dette blir bare feil ser jeg :D er nokk litt trøtt  :whistle:  på tide med litt søvn.. beklager! :cry:

9238783[/snapback]

Drøm søtt. Drøm gjerne om en norsktime eller en ordbok.

9238797[/snapback]

takk for at du mobber dyselesien min! takk... fin å høre!

Lenke til kommentar

Dette er muligens den mest usaklige og bortkasta posten jeg noen gang har lest på en stund....

Alle mennesker er like mye verdt samme faan hvordan utdanning de har eller ikke!

Tenk deg hvis du hadde fått et barn med, la oss si downs syndrom, hadde du ikke vært noe glad i personen bare fordi han ikke kan få seg jobb?!

uansett hva man bruker livet sitt på så er alle mennsker.

Lenke til kommentar
Dette er muligens den mest usaklige og bortkasta posten jeg noen gang har lest på en stund....

Alle mennesker er like mye verdt samme faan hvordan utdanning de har eller ikke!

Tenk deg hvis du hadde fått et barn med, la oss si downs syndrom, hadde du ikke vært noe glad i personen bare fordi han ikke kan få seg jobb?!

9238812[/snapback]

seff hadde jeg elsket barnet.. ja du har nå så rett..

Lenke til kommentar

9238812[/snapback]

Poenget er at noen velger å snylte og få trygd, fordi de ikke gidder å få seg jobb eller å gå på skole, siden det er så lett å få trygd. Du vet hvem sine penger de får? Ja, akkurat.

Lenke til kommentar

De fleste mennesker vil ha et meningsfylt og rikt liv, realisere drømmer og ideer, vokse og tilegne seg nye erfaringer o.l. Vi er i dag i en situasjon hvor vi har en sånn overflod i samfunnet at det ikke er nødvendig å arbeide for å overleve og ha et sted å bo. Samtidig ser man at mange sliter med denne fantastiske situasjonen for å realisere seg selv, samfunnets krav og stigmatiseringen av folk som faller utenom systemet er med på å skape tapere. Samtidig finnes det mennesker som bevisst utnytter muligheten for å mele sin egen pose , i den tro at de er smarte og kommer seg lettvint unna.

Og ja, på en måte er de smarte, hvis intelligens blir målt i ens evne til å tilegne seg goder med minst mulig innsats selv. Og er det ikke nettop denne logikken som går igjen i alle store multinasjonale selskapers måte å drive butikk på, lavest mulig innsats og høyest mulig profitt? Eller alle bedrifter og firmaer(med få unntak)? Så det som de som snylter på systemet gjør er bare å gjennta den oppførselen som går som en rød tråd gjennom hele samfunnet og det kapitalistiske systemet. Kan hende det er smart men jeg lurer på hvor lykkelig man blir av det.

Lenke til kommentar

Til Simster: Jeg tror man vokser på alt man foretar seg, enten det er negative erfaringer eller positive. Poenget mitt er ikke at man MÅ gjøre det som samfunnet eller foreldre krever av en, det er viktigere å finne sin egen vei og gjøre det en har lyst til. Vis den jobben du har er et pes og framtiden ser mørk ut så si *fuck it* og begynn å gjør det DU kunne tenke deg å gjøre, drit i hva alle andre sier. Selvfølgelig er dette vanskelig siden alle signalisere at man skal følge normene men hvis man klarer å realisere sine egne drøm vil du oppleve at du lever et rikt liv fordi du følger akkurat det DU vil!

Og ja, det er trist at folk snylter, men også trist for de som gjør det.

Lenke til kommentar

9238812[/snapback]

Poenget er at noen velger å snylte og få trygd, fordi de ikke gidder å få seg jobb eller å gå på skole, siden det er så lett å få trygd. Du vet hvem sine penger de får? Ja, akkurat.

9238834[/snapback]

Jeg har aldri mottatt trygd og jeg kjenner ingen som gjør det.

Siden du tydeligvis er så godt inne i det, kan ikke du forklare litt mer i detalj om hvor lett det er å få trygd. Jeg kunne godt tenke meg mer fritid, og hvis det bare er å forsyne seg av fellesskapets ressurser, så kunne jeg tenke meg å vite litt mer om hvordan jeg kan få kloa i noen av de pengene.

Lenke til kommentar

nebrewfoz: Du kan f. eks late som du har nakke/ryggproblemer. Slike smerter kan ikke "bevises", men du får uføretrygd etter som jeg vet. Vips har en lurt til seg penger en egentlig ikke har rett på. Kjedelig og urettferdig overfor de som faktisk HAR problemer med nakke/rygg.

Lenke til kommentar

Har aldri nevnt de som blir mobbet eller de som sliter med psykiske problemer. Tvert imot, her er det snakk om oppegående mennesker som utnytter velferden i Norge.

Vet om to personer som ikke har lyst å studere eller få seg jobb, og det er provoserende å snakke med dem om det...

Yes. Her har du essensen med hele tråden... de som er klar over at de utnytter midlene uten noe form for anger.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri mottatt trygd og jeg kjenner ingen som gjør det.

Siden du tydeligvis er så godt inne i det, kan ikke du forklare litt mer i detalj om hvor lett det er å få trygd. Jeg kunne godt tenke meg mer fritid, og hvis det bare er å forsyne seg av fellesskapets ressurser, så kunne jeg tenke meg å vite litt mer om hvordan jeg kan få kloa i noen av de pengene.

9240773[/snapback]

Stemmer ganske godt med min erfaring. De få jeg kjenner som får trygd har et sant helvete med å få det. Denne trygdesnylter-"greia" tror jeg er sterkt overdrevet, men den passer nok godt til mennesker som liker å sitte på sin høye hest og trenger noen å bashe på.

Bare fordi man ikke kan se på personen noen synlige skader betyr det ikke at personen er trygdesnylter. Det finnes plenty av sykdommer som ligger under huden og kun nærmeste familie får se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Å leve på trygd, sosialen etc er alt fra glamorøst. 90% av de som lever på staten har det helt for jævlig. Om ikke mer.

Og lett er det ikke. Kjenner en som går på trygd. selv om det er åpenbart at han har "problemer" uten at jeg skal gå frem på hva slags her på forumet. Så gikk han på sosialen i 2 år med angst, depresjoner og selvmordstanker. Etter det fikk han trygd med nød og neppe. Han er 22år og er abslolutt ikke en "snylter". Men sliter hver dag. Dere er så forbanna trangsynte at jeg kan spy. prøv å se det fra en "snylters" syn!!

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hva er det med "normale, oppegående mennesker" dere ikke forstår?

Her er det som sagt ikke snakk om personer med psykiske eller fysiske problemer. Jeg mener snyltere eller parasitter som tar uten å gi noe tilbake fordi de ikke gidder.

Har aldri nevnt de som blir mobbet eller de som sliter med psykiske problemer. Tvert imot, her er det snakk om oppegående mennesker som utnytter velferden i Norge.

Kan spare meg for kommentarer som "høye hest" eller "trangsynt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...