Gå til innhold

Er så himla lei tapere i samfunnet

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon!

Folk godt opp i 20 årene som bor hjemme hos foreldra. Personer som ikke gidder å ta seg en utdannelse. De som ikke gidder å få seg en jobb fordi de får penger anyway. Trygdesnyltere fordi det er så forbanna enkelt.

Noen gang lurer jeg på hvorfor jeg gidder å dra på jobb.

Kjenner en kis som er 24 og han gidder ikke gjøre en jævla dritt. Prøvde og skaffe han jobb uten hell. Nå skal han ut og drikke seg drita... men hey, no worries, han får jo trygd og mor gir husly.

Rotter i samfunnet. Burde fjernes hele gjengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gidder ikke å ta meg en utdannelse, men jeg har da en jobb, er jeg en taper?

9230083[/snapback]

Nei, ikke alle i et samfunn bør ta en utdannelse. Ikke bare fordi at ikke alle passer til å gå på skole, men samfunnet trenger folk som tar seg av de lette basisoppgavene (jobber som ikke krever utdanning) for at det i det hele tatt skal fungere. Dersom alle tok høyere utdanning ville det heller ikke vært noe spesielt "stas" for oss som tar utdanning.

Lenke til kommentar
folk som bor hjemme og rundt 20 er vel ikke noe ille :S kanskje de tar seg en lang utdanning, smart å bo hjemme og spare penger da skal jeg si deg, aner du hvor dyrt bolig markedet er i dag?

men de som ikke gidder å gjøre noe, får jo svi for det og

9232431[/snapback]

nå sier trådstarter "godt opp i 20 årene", å bo hjemme til man er litt over 20 synes jeg er greit ihvertfall, men 25 og opp begynner å bli drøyt...

jeg har bodd alene nesten hele tiden fra jeg var 20 år(bodd hos foreldrene mine i ca 3 mnd)

er værre med de som ikke gidder å jobbe, det er greit at man ikke tar utdannelse, men jobber, da gjør de ihvertfall noe, og er ikke en parasitt på staten

Lenke til kommentar

Folk godt opp i 20 årene som bor hjemme hos foreldra. Personer som ikke gidder å ta seg en utdannelse. De som ikke gidder å få seg en jobb fordi de får penger anyway. Trygdesnyltere fordi det er så forbanna enkelt.

Kjenner en kis som er 24 og han gidder ikke gjøre en jævla dritt. Prøvde og skaffe han jobb uten hell. Nå skal han ut og drikke seg drita... men hey, no worries, han får jo trygd og mor gir husly.

9230033[/snapback]

å hvor gammel er du da?

er 19, bor hjemme med mamma å dama, har hatt jobb, skal på skole til høsten..

bor hjemme også fordi jeg må hjelpe mamma litt.. hun har hatt hjerneslag å holdt på å DØ! legene sa hun kom til å bli grønnsak men det ble hun heldigvis ikke!

eneste jeg ser som er taperen er du!

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Tenkte over dette da jeg gikk forbi en apatisk sitte-i-ro-på-ett-sted-hele-dagen-tigger.

For første gang tenkte jeg at jeg setter disse under.. tja, skilpadder i rang. De som går rundt og samler flasker i søpla har jeg mye mer respekt for, de gjør i alle fall noe.

..men det var kanskje ikke på et så lavt nivå diskusjonen skulle gå...

Lenke til kommentar

Den var utrolig gjennomtenkt, er lett å sitte på sin høye hest...yii haa

Det er ikke alle som klarer å samle flasker, og da må de sitte å tigge....samme som å si at man har mer respekt for de som går rundt og tigger enn de som sitter og tigger.

Og jeg mener ikke de som tigger bare for å tigge, men de som må gjøre det for å få mat.

Jeg er enig i det trådstarter sier , poenget mitt er at ting er ikke svart og hvit.

Snyltere er snyltere og utifra det livet jeg har hatt så misliker jeg dem sterkt, spesielt de som tar alt for gitt.

Men å dra inn folk som tigger og bor på gata har ikke noe med dette å gjøre, utenom noe få tilfeller.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Den var utrolig gjennomtenkt, er lett å sitte på sin høye hest...yii haa

Det er ikke alle som klarer å samle flasker, og da må de sitte å tigge....samme som å si at man har mer respekt for de som går rundt og tigger enn de som sitter og tigger.

Og jeg mener ikke de som tigger bare for å tigge, men de som må gjøre det for å få mat.

9232550[/snapback]

den er jeg enig i! :thumbup:

Lenke til kommentar

noen skal jeg si deg( De klarer å gå, men det ser ikke godt ut) :) Du får for guds skyld mene det du vil, men jeg tror jeg har hatt et litt sterkere tilknyttning til de "taperne" enn det du har eller kanskje ikke.

Det er nok folk som har store problemer med å gå skal jeg si deg, men det finns nok av de som kan gå også...poenget mitt var: Ikke se så jævlig svart\hvitt...kan finnes grunner som ikke du vet om. Blir bare provosert når jeg ser hva du skriver, her snakker vi om folk som sitter hjemme og får utbetalt en god del tusen i måneden....så trekker du inn tiggere.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Enig med trådstarter. Men han poengterer de som faktisk hverken orker finne noe studere (inkludert småfag, kurs, etc) og heller ikke GIDDER å jobbe.

Han snakker ikke om de som ikke KAN jobbe, ikke VIL studere eller av andre grunner bør være hjemme som f.eks å støtte pleietrengende.

Vet om to personer som ikke har lyst å studere eller få seg jobb, og det er provoserende å snakke med dem om det...

Lenke til kommentar

skjønner at folk ikke vil ha jobb jeg as, men man får svi som sagt, er ikke mye å irritere seg over, folk gjør valg og noen er mer idiotiske enn andre.

hvis vi snakker om folk på gata så er det et par ting jeg virkelig blir irritert over, de som f.eks står å tigger står også å røyker! jeg mener hallo da, har man skaffa seg en røyk kan man også selge den.

de som tigger for penger til dop burde man kvittet seg med.

de som trenger mat er det en annen sak med, de kan gjøre ting for å sakte men sikkert arbeide seg oppover, f.eks:

-skaff penger nok til å se ordentlig ut

-finn en måte å gå på finn.no

-finn gratis ting der og deretter selg det videre

-arbeid deg sakte men sikkert oppover mot en jobb osv. osv.

problemet er at de ikke vet hvordan, eller at de ikke gidder

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å ta meg en utdannelse, men jeg har da en jobb, er jeg en taper?

9230083[/snapback]

Nei, ikke alle i et samfunn bør ta en utdannelse. Ikke bare fordi at ikke alle passer til å gå på skole, men samfunnet trenger folk som tar seg av de lette basisoppgavene (jobber som ikke krever utdanning) for at det i det hele tatt skal fungere. Dersom alle tok høyere utdanning ville det heller ikke vært noe spesielt "stas" for oss som tar utdanning.

9230120[/snapback]

Nå må du også huske på at det er flere uten utdannelse som har rimelig gode jobber da :) Veit om flere som ikke har fullført ungdomskolen, men allikevel har kjempegode jobber. Jeg husker ikke akkurat tallet, men i veldig mange tilfeller så blir toppstillinger tilbutt gjennom bekjentskap.

Men ser poenget ditt, selvsagt!

Endret av Milt
Lenke til kommentar

9230033[/snapback]

å hvor gammel er du da?

bor hjemme også fordi jeg må hjelpe mamma litt.. hun har hatt hjerneslag å holdt på å DØ! legene sa hun kom til å bli grønnsak men det ble hun heldigvis ikke!

9232515[/snapback]

Ey ta pakk kjeppen og lesm posten en gang til, så skjønner du at han ikke mener deg. "godt over 20"

Men det finnes nok av de som sitter hjemme, og surrer bort livet forran en tv til de er 30.. de pleier som regel havne på kjøret lenge før det.

Lenke til kommentar

9230033[/snapback]

å hvor gammel er du da?

9232515[/snapback]

Ey ta pakk kjeppen og lesm posten en gang til, så skjønner du at han ikke mener deg. "godt over 20"

Men det finnes nok av de som sitter hjemme, og surrer bort livet forran en tv til de er 30.. de pleier som regel havne på kjøret lenge før det.

9234094[/snapback]

jeg føler meg ikke truffet.. men ville bare si det! OKEY?

hva med folk som har hatt sykiske mobbe problemer på skole?

Hva med folk som har hatt sykiske problemer på jobben? eller jobb skade? om dem tar seg et år fri gjør vel ikke noe?

har hatt arbeids ulykke på jobben selv.. ryggen takka for seg! siden det har jeg vert MEGET skeptisk til å jobbe!

tråstarter? ja hva med deg? er du noe bedre selv? finnes mange måter å være taper på i samfundet!

Feks.. dere som har RIKE foreldre som får ALT dere peker på, dere er kansje ikke tapere, men det er uretferdig!

eller dere med STOR å FIN bil? hva i alle dager skal dere med den nyeste bilen BARE pga at naboen har en fin bil?

å dem som iallefall er tapere! det er dere som går å GLOR SOM FAEN! hater folk som glor.. faen glor dere på? skjønner liksom ikke.. får jeg ikke gå på gata jeg å? uten å måtte luske meg rund et hus? er SÅÅ digg å komme til oslo.. står 100 stk å venter på bussen å jeg kjører for bi, 5 meter fra dem,, IKKE en KJÆFT som ser på meg en gang :D noen som har følt hvor deilig det er? men det er jo helt her på landet at alle glor..

å dere som råner da.. haha at dere GIDDER å kjøre rundt med dissa "STYLA" golfene ders... haha ,, fram å tilbake, fram å tilbake, fram å tilbake DAGEN lang.. koster å være råner... å dissa annlegga deres.. skal dere først BOOME så må dere da lukke vindua deres å kjøpe bedre annlegg... hører jo ikke en dritt da dere kjører forbi meg..

off mye å men.ø. sorry vis jeg høres ut som en patetisk tosk som ikke har noe liv.. men JEG ser på det sånn.. sikkert flere der ute som føler det sånn å

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...