Bamsemumsen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Åtte millioner år gammel bakterie funnet. Nå, der røk vel den teorien om at jorda er 5000 år gammel eller noe, som det står i bibelen? Eller har jeg hørt feil? Uansett, skal bli morsomt å lese utsagn fra kreasjonister nå. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det blir vel standarsvaret med at teknikken og intrumentene som brukes for å finne ut hvor gammelt noe er tar feil. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Åtte millioner år gammel bakterie funnet. Nå, der røk vel den teorien om at jorda er 5000 år gammel eller noe, som det står i bibelen? Eller har jeg hørt feil? Uansett, skal bli morsomt å lese utsagn fra kreasjonister nå. 9229774[/snapback] hehe ;-P tja.. Som du spør skal du få svar.. hehehe.. Du kunne ha funnet 5000 i bibelen kansje ved at en viss fyr mettet fem tusen med noen (hvor mange?) kurver med brød (hvor mange og hva er dette brødet?) ... Fem tusen er kun ene og alene fordi Gud ser en dag som tusen år, og ettersom det bare er en profeti og vi må forstå den... Så kan dere tenke at de som sier det, de har ikke forstått Gud... Dere er tilsammen Gud, forstår dere hverandre? Forstår dere våre forfedres visdom? eller skal vi avfeie dem som dumme og ensfoldige? Det du sa, var at det var en teori... Ettersom bibelen skal være sannhet, så burde også sannheten om den komme, og ikke teorier og tankespinn fjernt fra den virkelige verden i form av teorier komme... Gud skapte verden... Hvordan skaper du verden?.... Man skaper sin egen virkelighet! Dagens bibelord: 6 Gå til mauren, du late, se på dens strev og bli vis! 7 Enda den ikke har noen høvding, verken oppsynsmann eller herre, 8 sørger den for mat om sommeren og samler inn føde om høsten. 9 Hvor lenge vil du ligge, du late, når vil du våkne og stå opp? 10 «Jeg vil sove litt til, en ørliten blund, legge hendene sammen og hvile en stund.» 11 Da kommer fattigdommen som en farende fant og nøden som en væpnet mann. Ordsp 6,6–11 Endret 7. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kvifor ser han kver dag som 1000 år, og kva er poenget med det? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Kvifor ser han kver dag som 1000 år, og kva er poenget med det? 9230251[/snapback] Jeg tenker slik.. Ettersom dette står i en salme, så sier ikke Gud selv at han Gjør dette.. Sal 90,4 4 For tusen år er i dine øyne som dagen i går da den fór forbi, eller som en nattevakt. 5 Du river menneskene bort, de er som en søvn. 2 Pet 3,8 Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. 10 Men Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et rungende drønn, elementene skal komme i brann og bli fortært, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset. Dette er en profeti.. Alt sammen, hele sulamitten! Dersom du tenker at Herren er i bibelen, og at det er ordet som er hos Gud fordi folk leser det... Så må herren være den som forteller sannheten.. Den sannheten som folk forstår ;-) Dersom jeg er Herren... Altså blir godtatt av folk som herren.. Da vil jeg svare at jeg har skrevet utrolig mye, utrolig mange dager og netter... Og at en dag for meg, dersom jeg skriver, mye for så og gå og se på tv om det har skjedd noe med verden og det ikke har skjedd noe... Da tenker jeg at alle dagene som jeg lever virker som tusen år, fordi det ikke skjer noe! Endret 7. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ikke hør på vitenskapen! Dette er enten djevelens verk eller Gud som tester vår tro! Pris Jesus! Bibelen er sann fordi bibelen sier den er sann! Halleluja! Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ikke hør på vitenskapen! Dette er enten djevelens verk eller Gud som tester vår tro! Pris Jesus! Bibelen er sann fordi bibelen sier den er sann! Halleluja! 9230444[/snapback] Er det? Hva om jeg sier at den vitenskap som bringer gode frukter og som dere tjener godt på, er den vitenskap som ikke tester, dere.. Men den vitenskap som gir dere et sundt og godt evig liv I Gud? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 The demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us ... Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 The demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us ... 9230484[/snapback] Hmm.. Slik jeg ser det.... Så er Djevelen og Gud et og det samme, ettersom det står at Gud er ordet og ordet er hos Gud... Men, det er en ting som skiller Gud og Djevel... Det er at Djevel betyr Løgn.. Altså at Djevel er synonymt med løgn! Så dersom man skal rette på det, så vil jeg si at Djevelen er alt dere hører som er løgn... Satan er en sønn av Gud.. Guds sønn....... Det stænd i boki! ;-P hehe... Men saken er jo at vi alle er sønner og døttre av Gud! Hmmm, hvor listig er ikke en løgn? Den er Jævelig listig... Men den kommer skjelden lengere en Sannheten... Fordi dersom du forteller noe som ikke er sant til noen, og de skal fortelle den vidre... Så vil den som forteller den vidre få et problem, for han vet ikke mer en det han har hørt.... Djevelen er ikke like sleip som Gud, men han har da eksistert frem til nå.. og da i form av usannheter fra maktaparatet som setter oss i lenker! Onde makter? Hva er det, dersom bibelen beskriver DENNE verden og virkeligheten HER? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Er morsomt å lese, men samtidig frustrerende over ignoransen hos enkelte. Så det du sier rett og slett er at du er djevelen, Lauritius? Alt det du sier har du ingen bevisningsmuligheter for, utenom referanser til en eldgammel bok som motsier seg selv på mange andre måter. Iogmed du ikke kan bevise noenting, så vil jeg si at du lyver, da jeg VET du ikke kan komme med noen form for ekte bevis. Om du lyver med vilje, eller det bare tyter ut av deg pga. en løgn som har blitt servert deg siden du var liten, er ikke godt å vite. Men du synder like mye som den neste løgner, om du vil sette det slik. (det at "Det stænd i boki" er ikke bevis. Da kan jo jeg utgi en bok som heter "Månen, laget av ost", og komme med masse påstander og undersøkelser som sier at månen er laget av ost, og da referere til den som bevis i all motargument jeg får. Det blir feil, og det skjønner vel du og, forhåpentligviss) Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Er morsomt å lese, men samtidig frustrerende over ignoransen hos enkelte. Så det du sier rett og slett er at du er djevelen, Lauritius? Alt det du sier har du ingen bevisningsmuligheter for, utenom referanser til en eldgammel bok som motsier seg selv på mange andre måter. Iogmed du ikke kan bevise noenting, så vil jeg si at du lyver, da jeg VET du ikke kan komme med noen form for ekte bevis. Om du lyver med vilje, eller det bare tyter ut av deg pga. en løgn som har blitt servert deg siden du var liten, er ikke godt å vite. Men du synder like mye som den neste løgner, om du vil sette det slik. (det at "Det stænd i boki" er ikke bevis. Da kan jo jeg utgi en bok som heter "Månen, laget av ost", og komme med masse påstander og undersøkelser som sier at månen er laget av ost, og da referere til den som bevis i all motargument jeg får. Det blir feil, og det skjønner vel du og, forhåpentligviss) 9230562[/snapback] Nja... Jeg vet at Djevelen er løgnen altså at Djevel er synonymt med løgn.... Ettersom jeg ikke er glad i og juge til folk jeg skriver med, og vet at Djevelen blir forstått som et vesen av noe slag fordi presten sier det.................. Så Kan jeg godt si at jeg er Djevelen... ;-P men ikke at jeg juger.. For dersom noen tenker at Djevelen snakker sant.... Da kan jeg godt ta plassen hans også! Desuten, hva slags bevis trenger du? hvilke tegn skal du ha fra en overjordisk herre? Endret 8. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 "Halla, jeg finnes"? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg er ateist, men om himmelen sprenges og åpnes, og ned daler en figur i lendeklede og en krans med torner rundt om hodet, skal jeg VURDERE om jeg kanskje tar feil, hvis det da ikke er skjult kamera eller filmtriks. Men inntil da, forblir jeg en glad og fornøyd ateist. Så du som tror så hardt, du får be han karn komme ned og hilse en tur, så får vi se. Men det vil han vel sikkert ikke, siden guds veier er uransaklige? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) "Halla, jeg finnes"? 9230618[/snapback] Gud er menneskeheten, og våre forfedre.. Testamente er et ønske fra våre forfedre. Jeg er sønn av en mann, og det er min far! Jeg er også et rotskudd av min morfar, som er i himmelen på grunn av at han også hadde vann i kroppen! Du lever, altså eksisterer du! Jeg lever, alså eksisterer jeg! Det som eksisterer det eksisterer, og vil altid eksistere! Det samme gjelder ikke eksitens bare motsatt! Det vil aldrig eksistere.. Grunnen til at det som ikke finnes, ikke kan bli til noe som finnes er at det ikke finnes! Man kan ikke skape noe ut av ingen ting, derfor kan heller ikke Gud, men da det som finnes.. Finnes, så finnes altså Gud! Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. 10 Men Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et rungende drønn, elementene skal komme i brann og bli fortært, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset. Dere gjør ikke noe for freden! Gå ut og samle folket som et folk! Vi kommer fra det samme, enten du er ateist eller kristen jøde........... Jeg er ateist, men om himmelen sprenges og åpnes, og ned daler en figur i lendeklede og en krans med torner rundt om hodet, skal jeg VURDERE om jeg kanskje tar feil, hvis det da ikke er skjult kamera eller filmtriks. Men inntil da, forblir jeg en glad og fornøyd ateist. Så du som tror så hardt, du får be han karn komme ned og hilse en tur, så får vi se. Men det vil han vel sikkert ikke, siden guds veier er uransaklige? ermm.gif Mitt navn er Lars... Det betyr seierskrans! ;-) Fra satelitt kommer ordet, og ordet er hos Gud! Jeg sitter litt her, for jeg har kunnskap om ordene... Jeg ser også verden gjennom fire hjørner! Kan dere se Herrens Mesterverk? Hilse tilbake! Det tar en stund selv for Herren og studere og svare etter han har stått opp fra døden! Endret 8. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Om gud så finnes, skal han straffe alle de 5 milliarder som ikkje er kristne når dei dør? om man er kristen kjeme jo bare ann på kor du bur, men gud liker kanskje ikkje asiater... Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 "Halla, jeg finnes"? 9230618[/snapback] Dere gjør ikke noe for freden! Gå ut og samle folket som et folk! Vi kommer fra det samme, enten du er ateist eller kristen jøde........... 9230636[/snapback] "Peace means reloading your guns." Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Om gud så finnes, skal han straffe alle de 5 milliarder som ikkje er kristne når dei dør? om man er kristen kjeme jo bare ann på kor du bur, men gud liker kanskje ikkje asiater... 9230644[/snapback] Er ikke Herren Jødenes Gud også? Er han ikke også levende? Kan du se meg? Jeg er et menenske... Men du kan bare se et ord ;-) Gud fjerner absolutt alt som heter løgn, fordi Gud liker ikke løgn! Dere er Gud... Her kommer Gudsbeviset: Gud dømmer retferdig etter hver eneste handling, dette er fordi Gud er Årsak - virkning! Gud er Loven, og alle som er i loven, er i Gud, og Gud er i oss alle! "Peace means reloading your guns." Bra du satte klammer For og lage (skape) fred, så må dere bruke ord og språk som våpen! Endret 8. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 "Peace means reloading your guns." Bra du satte klammer For og lage (skape) fred, så må dere bruke ord og språk som våpen! 9230661[/snapback] Hvorfor mener du at "vi" skal bruke ord og språk som våpen for å fremme dine interesser? Vi er da ikke kristne, vi håper ikke på evig frelse. Hele konseptet med gud, himmelen, paradis osv. er en fin idé, men det er også alt det er... en idé. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Mennesker og dyr har samme lagnad 18 Jeg tenkte med meg selv om menneskene: Gud prøver dem så de kan se at de i seg selv ikke er mer enn dyr. 19 Den samme lagnad venter både mennesker og dyr. Den ene skal dø som den andre, samme livsånde har de alle. Mennesker har ingen fortrinn framfor dyr. For alt er tomhet. 20 Alle går til det samme sted. Alle er kommet av jord og skal bli til jord igjen. 21 Hvem vet om menneskers ånd stiger opp, mens dyrenes ånd farer ned i jorden? 22 Jeg så at det beste mannen kan gjøre, er å glede seg i sitt arbeid; det er den lodd han har fått. For hvem lar ham se det som siden skal komme? Hvorfor mener du at "vi" skal bruke ord og språk som våpen for å fremme dine interesser? Vi er da ikke kristne, vi håper ikke på evig frelse. Hele konseptet med gud, himmelen, paradis osv. er en fin idé, men det er også alt det er... en idé. Av natur er vi dyr.... Dersom du vet så jæææævelig mye bedre enn meg, og vet hva som skal til... Hvorfor i dette helvete sier du ikke hva vi skal gjøre? Hvem har sagt noe om kristen? Jeg?? Du ser ikke noe... det jeg skriver det klarer du ikke se!... Du tenker ikke over det, for du vet så mye bedre selv? Hva er frihet? Det er et begrep som ikke blir fortått, fordi man har laget til et utrykk for det.. og da negativft! Anarkisme heter det.... Hvilken verden lever du i? Lever du i en verden der hvor lov om årsak - virkning eksisterer? Sosiale lover eksisterer? Vil di forsvinne om vi fjerner maktaparatet som forgifter oss med religion? Du driter i den himmelen du har over deg, der hvor du kan se friheten? Hva vil du som ikke jeg? Tja, dersom du vil fortsette og se på tv og se folk blir sprengt i lufta.. så kan du godt gjøre det også, men ikke spør meg om noe. Syntes igrunn det er motbydelig og måtte svare sånn, pga, så hard kost mot meg! Tja, da får du igjen.... Årsak - virkning! Endret 8. august 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Av natur er vi dyr.... Dersom du vet så jæææævelig mye bedre enn meg, og vet hva som skal til... Hvorfor i dette helvete sier du ikke hva vi skal gjøre? 9230848[/snapback] Det er det mest fornuftige du noen gang har sagt! Lev livet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå