tobben123 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hei eg er en nærsynt gutt på 14 eg har styrken +2,25 på begge øynene.. er det ekstremt dårlig syn eller? kor gammal er du? kor dårlig syn har du? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Det er nok til at du er forbi lesebriller antar jeg. Så det er jo litt. Men jeg personlig har minus 7 på begge øynene. Og jeg er bare 18 år. Så du har en lang vei igjen før du er like "blind" som meg. Endret 7. august 2007 av Snublefot Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ikke for å ta fra deg gleden, men er du nærsynt har du nok -2,25 – minus. Tråden er egentlig litt forrvirrende, da Snublefot snakker om lesebriller, noe det ikke burde være så mye snakk om i en tråd for nærsynte. Har for øvrig -1.75H og -2.00V. Lenke til kommentar
skraml Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 26 år. -2 på begge. Har hatt omtrent like dårlig syn siden jeg "oppdaget" det for ca 11-12 år siden. PS: FAEN som det svir når man tar på seg linser med "ferske snusbakingsfingre" Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 PS: FAEN som det svir når man tar på seg linser med "ferske snusbakingsfingre" Ikke snuser jeg, annet enn en og annen gang på fest, og ikke har jeg vært så dum å prøve noe slikt. Dog syns jeg det svir nok når jeg setter på linsene etter en våt natt på byen – tror en del alkohol skilles ut den veien. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Husker ikke nøytaktig hva jeg har i farten, men er noe slikt som -3 på det ene øyet og -4 på det andre. Ser med andre ord relativt dårlig. Dessuten ser det ene øyet litt skjevt. Prøvde å bruke linser en gang, men det funket dårlig. Greide ikke å fokusere med dem. Så jeg holder meg til mine stilige briller. Når det er sagt bør du unngå gamle crt-skjermer og annet flimrende lys som ødelegger øynene dine. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 -1 på begge øyer her, har briller, men jeg bruker de kun på skolen. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) hei eg er en nærsynt gutt på 14 eg har styrken +2,25 på begge øynene.. er det ekstremt dårlig syn eller? kor gammal er du? kor dårlig syn har du? 9229670[/snapback] Har datanerder dårligere syn enn andre - mulig vi skulle hatt en poll? Er du nærsynt, bruker du -, ikke +. Selv er jeg 32 år, har brukt kontaktlinser siden jeg var 14, og har -4,75 på begge øyne. Endret 10. august 2007 av jultomten Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 17 år, -2.25 på høyre, -1.50 på venstre. Linser er for sport siden jeg ser såpass bra ut med Esprit brillene mine Jeg kommer sannsynligvis til å utvikle dårligere syn siden jeg ikke er ferdig med puberteten enda, fordi synet mitt er i forandring og har vært det siden 13-14 års-alderen. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Hei alle nærsynte. Kan dere lese teksten fint? Jeg er også litt nærsynt og det er best med litt stor tekst Endret 11. august 2007 av Overdox Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har -1.75 på venstre og -1.50 på høyre. Kan trøste meg med at når jeg blir gammel så blir jeg langsynt og dermed justeres det tilbake :!: Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) jeg er også nærsynt... -3.0 på venstre og -3.2 på høyre. bruker linser for øyeblikket, men venter på att synet skal stabilisere seg så jeg kan ta laser operasjon Edit: er forsten 20 Endret 11. august 2007 av Espen pai Lenke til kommentar
Morgaine Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 -6 på begge øyne.... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Moren min har -5 på begge øynene, jeg har 0 på begge. Men uansett klarer jeg å fokusere gjennom brillene hennes (-5)... Noe galt? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Er 16 år og har 2.25 på begge øyne, har planer om å ta laseroperasjon når synet stabiliserer seg. Men hvor dyrt er det? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har -0.75. Det er ikke mye, men det er ille nok til at jeg bruker linser. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har -5.masse, nesten -6. Svakere på høyre enn venstre. Har visst samsynsproblemer også, så høyre "overtar" for venstre. Har linser som er litt sterke, så jeg blir langsynt med de. Har blitt fortalt at jeg ikke kledde linser, så har ikke brukt de på aldri så lenge. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvordan kan man ikke kle linser? De er jo i praksis usynlig. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er noen som kler briller. Prøv å se en som du er "vandt" til å se med briller uten... som regel ser det "rart" ut ^^ Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vet ikke om det er det beste å vekke opp dette emnet, eller starte et nytt et, men jeg prøver. Sliter selv med -7.5 på ene øyet og -6.5 på andre. Er 18 år og hadde ca. -4 når jeg begynte med briller for 14 år siden. Blitt værre. Det jeg lurer på er om andre og så ser slike "rundinger med lys" rundt lyskilder når det er mørkt? Litt vanskelig å forklare. Eks: Når jeg kjører om kvelden blir jeg så og si blendet 90% av halvparten av bilene siden lyset fra dem blir så stort at det ser ut som en stor lyskule som kjører mot meg. Jeg ser også det samme når jeg ser på f.eks. lyktestolper om kvelden, de har disse store "kulene" rundt pæren. Jeg startet med linser siden jeg trodde det var brilleglassene som skapte dette fenomenet, men jeg ser dem nesten værre nå enn før. Hvorfor er dette? Når jeg snakker med mennesker som ikke har briller eller linser virker det som om de ikke har dette problemet, har jeg rett? Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå