Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NGT Internet Security & Nvidia Network Driver kødd

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Fant ikke no bedre eller mer relevant sted og skrive dette, så moderator får flytte det om det står feil.

Etter og ha byttet fra Telenor til NGT har jeg nå ikke Norton lengre, og tenkte derfor at en ny internet security pakke hadde vært fint. Var ikke spesielt fornøyd med 2007 versjonen av Norton uansett, så det var med glede jeg gjerne skulle få byttet det med NextGenTel sin F-Secure Internet Security.

MEN, som med de fleste ting i det siste har ikke det heller gått så forbanna bra. :wallbash:

Ved installasjon av F-Secure sier den at det er motstridene programvare installert, og dette er nVidia Forceware Network Access Manager. Ved første installasjon fjernet jeg dette, og fortsatte videre. Videre så det ut til at ting fungerte, og ikke no kødd. Så ut til at jeg fikk registrert og oppdatert fsecure, kom tillogmed på nett. Men uten alle nVidia driverne osv fungerte ikke ting som det skulle, nVidia display panelet var borte o.l.

La inn skjermdrivere igjen for å fixe dette og der begynte problemene.. tror jeg.. Etter restart for og få igang display driverne, kom bluescreen tre sekunder etter windows logoen kom opp. :realmad:

Etter mye om og men, restarter og turer inn i safemode og bluescreen på bluescreen, fjernet jeg alle nvidia drivere, gikk gjennom alt og la inn drivere hver for seg og det ser ut til at fsecure og nvidia ethernet drivern ikke er kompatible, eller noe i den duren. Fikk iallefall instant BS etter at jeg la in ethernet drivern

Avinstallerte fsecure, la inn nvidiadrivere. Alt OK.

Prøvde legge inn fsecure igjen, denne gang uten og fjerne forceware driverne som den sier den er ukompatibel med, restart, og instant bluescreen ved loading av windows...

Fjerner F-Secure, alt OK.

Så da er det store spørsmålet, WTF!?!? Er det ingen mulighet for å få disse to til og jobbe sammen som et team, eller blir jeg nødt til og finne på noe annet??

Finner INGENTING på nett om dette eller hva det kan være, så nå håper jeg det er no skikkelige "geeks" som kan hjelpe meg her^^

Er det evt. noen andre som har opplevd noe lignende?? (mulig det ble litt rotete forklart, men..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå har jeg ikke vært direkte borti F-secure før, men jeg vet at Nvidia sine ethernet drivere er helt fantastisk elendige. Ihvertfall hvis man legger inn den såkalte "firewall'n" deres, men det har du vel allerede funnet ut.

Det finnes gode alternativer til f-secure, har du prøvd NOD32? Tror ikke den er gratis i utgangspunktet, men de har ihvertfall en demo-versjon. Den skal fungere med Nvidia sine drivere ihvertfall (funker hos meg)

Du kan prøve å laste ned Norton removal tool, bare for å være sikker at du ikke har rester av Norton på systemet ditt.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...005033108162039

Gjør gjerne det samme med F-secure

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/removal/uninst23.zip

Så av-installerer du ALT av nvidia, restarter.. legger inn nvidia igjen og så prøver med F-secure, eller NOD32.

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Et åpenbart spørsmål popper opp hos meg: Hva skal du med en såkalt "sikkerhetspakke"?

Min erfaring med Norton Internet Security og F-secure varianten begrenser seg til lett bruk, og et sant h**** med å fjerne skiten hos venner og kollegaer som plutselig har en pc som "ikke funker". Er du villig til å betale for dette?

Du har ikke behov for en sånn pakke. last ned gratis (for privatbrukere) antivirus fra free.grisoft.com, den innebyggede firewallen i windows er plenty god nok for privatbrukere. hvis ikke så legg inn ZoneAlarm, også gratis. Skal du først ha en tredjeparts brannmur, så er det meningsløst hvis du ikke vil konfigurere den selv. :)

Grisoft tar seg av virusscan av epost også. Spamfiltrering gjøres på server, eller i klienten din.

Hvilke andre behov har du på sikkerhetsfronten? Vet du det ikke, så er ikke løsningen å legge inn slike pakker - det kan jeg nesten garantere....

My 2c - lykke til :)

F.

Lenke til kommentar

Enig med frejoh, har selv prøvd grisoft/ AVG og den *virker* veldig bra. Er liksom litt vanskelig å si no mer spesifikt enn dét siden jeg ikke har vært borti virus på en god stund nå...såvidt jeg vet hvertfall :). Når det gjelder firewall ville jeg heller gått for Comodo Personal Firewall istedenfor Zonealarm. Veldig konfigurerbar og et godt valg hvis man har litt peiling på elementære nettverksting. Det største aberet med den er at den tydeligvis krever Windows XP, 2000 eller 2003...selv om det vel dekker en ganske stor del av windowsbrukere. Hvis du ikke synes noe om noen av disse alternativene har du jo freewarelista http://www.techsupportalert.com/best_46_free_utilities.htm som lister flere gode alternativ til både antivirus og firewall

Endret av halopete
Lenke til kommentar

Oi oi oi, dæven. Det var kjapt med svar^^. Takker for det.

Aurstad:

Hadde helt glemt den removal tool'en, hadde den og mye annet slikt engang på en minnepinne som ble bøffa^^

Skal prøve gå gjennom som du sier en gang til, og se om det er no forskjell. Er forresten en slik removal tool for alt av nvidia/ati og, på Guru3D, om dere ikke viste det: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672

Ang. firewall har jeg de siste 3 årene vært kunde hos Telenor, og faktisk vært rimelig fornøyd med de. Og har brukt deres Norton IS, tror det var 2005 versjonen, som jeg var meget fornøyd med. 2007 versjonen måtte jeg hoppe over til etter en liten "smell" der det måtte formateres osv. Likte den gamle bedre da den fungerte bedre, stoppet "spam" og reklame på internett, ikke var for krevende og ol. Dette hadde ikke 2007, og svarte helvete så irriterende det var når denne begynner sjekke liveupdate i tide og utide, og midt i spilling av BF2 osv, noe som genererte betydelig lagg og til tider disconnects. Mer krevende er det og.

Uansett, likte 2005'n. Og har tidligere erfaring fra F-Secure da jeg la inn en del av dem på PC'r da jeg jobbet med PC rep på elkjøp en stund. Fin og oversiktlig, hadde ikke no kødd med de. Og etter det jeg vet er det langt i fra så systemkrevende som Norton. Har ikke testet nvidia firewall, etter det jeg vet iallefall^^, og liker generelt ikke Microsoft sine standard ting, så dermed er Windows firewall'en ute av bildet med mindre noen kan overbevise meg om annet ;P

Har faktisk brukt ZoneAlarm de siste dagene, da jeg fant ut at Norton var ute av drift, og det virker jo forsåvidt ganske greit det. Men er keen på å ha en slik "sikkerhetspakke" da det inneholder både virus, spam, reklame, firewall i ett program. Koster ikke mer enn 15kr i mnd uansett, så det kan jeg ta meg råd til^^ (selv om det burde fulgt med gratis, slik som telenor sin Norton)

Selvfølgelig under det faktum at det funker da, heh..

Har også testet NOD32 og AVG, har AVG på laptoppen. Skal prøve legge inn den Comodo PF på den og.

Men, litt av saken her er jo at når F-Secure installeres, eller Nextgentel Internet Security som det kalles, sier den at jeg må fjerne denne nVIDIA Forceware Network driveren/ene, noe som generelt er hele nettverksopplegget, noe som igjen fører til at ting ikke blir helt som det skal. Me be very confused...

Jaja, får prøve litt til, har sendt mail til NGT og, og funker det ikke så får det bli noen andre gratisprogrammer^^

BTW: Har et DFI Lanparty NF 590 SLI M2RG hovedkort, om det skulle ha noe si, chipsettmessig osv.. Har heller ikke fått flashet bios på det, enda. Skummelt vøtt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...