Badufridur Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Skjermen min blacker til stadighet når jeg spiller med for høy oppløsning og jeg får ikke kontakt med PCen via tastatur (prøver å slå den av via tastaturet). Jeg har til vanlig en 15" skjerm og med den går alt greit, men for øyeblikket låner jeg en 24" widescreen og PCen blacker idet jeg spiller Warcraft 3 TFT med en grei widescreen-oppløsning. Jeg har hatt samme problem når jeg har spilt forskjellige spill på en 17". PCen min er omtrent 3 år gammel og var en pakke-PC fra Elkjøp. Da jeg kjøpte PCen visste jeg ikke spesifikasjonene til bl.a. strømforskyning, hovedkort og vifte, så disse er godt mulig ganske dårlige. Skjermkortet er ganske nytt så jeg tror ikke at det er problemet (NVIDIA GeForce 6600 GT). Ellers har jeg en 2,2 GHz AMD Athlon 64 3200+ prosessor og 1 GB RAM. Slik jeg tenker kan det være skjermkortet mitt som på med høy oppløsning krever såpass mye strøm at PSUen må jobbe på høygir, for så å overopphete PCen. Men for alt jeg vet kan det like godt være hovedkort eller vifte som ikke strekker til. Noen som vet hva jeg må gjøre, evnt. kan gjøre for å teste ut hva som er feil? Svar mottas med takk! PS: Dette er mitt første innlegg der jeg ber om hjelp, så hvis det er noen viktige opplysninger jeg har glemt, si gjerne ifra! Endret 8. august 2007 av Badufridur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå