JFK666666 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Tjohoi!! Etter å ha lest en god del på dette forumet i "etpar" uker, bestemte jeg meg omsider for å gå for et Canon EOS 400D med KIT objektiv. Mitt aller første - VELDIG etterlengtede - skritt inn i en morsommere fotoverden Har i løpet av en uke fått trykket på utløserknappet ca. 1200 ganger (TAKK OG PRIS FOR AT DET IKKE TRENGS FREMKALLING AV TESTBILDER LENGER! hehehe) - og har gjort meg etpar gode (og ikke fultså gode) erfaringer Fått etpar a-ha opplevelser i løpet av uken jeg har knipset... #1: Jeg har lyst på et "ordentlig" telezoom objektiv!! Kommer fort til kort med 55mm'en når det er noe som er litt for langt borte - eller noe som forsvinner når en kommer for nært innpå... #2: Utrolig hva man kan få til med RAW dataene! Fiklet litt med dette i dag - for første gang... Har "mange" billedserier, men hadde vært litt morsomt med etpar kommentarer i to av "albumene" jeg har lagt ut (sitter på egne servere, så det er enkelt å legge ut ting lokalt). Jeg *tror* jeg vet hva jeg har gjort feil på "mange" av bildene, men hadde vært innmari morsomt og høre om jeg i hvertfall er på rett spor - om ikke noe annet! hehehe Mener ikke kritikk for hvert eneste bilde - for all del - for mange av dem er "bare" sikt-og-skyt bilder... Alle EXIF data tror jeg ligger inne om dere klikker inn på bilde(ne) - og ikke bare titter på thumbnailsene... Kommer nok til å dukke borti flere av forumene her etterhvert som skrivelysten tiltar Jan Fredrik Noen bilder tatt i ettermiddag på en kjapp fisketur Mine første macro bilder av BLOMSTER OG BIER hehe Endret 7. august 2007 av JFK666666 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Prøv å legg inn et par bilder i posten som du vil at vi skal gi tilbakemeldinger på, så kommer de nok Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Sånn generelt på di bildan med folk på så ser det ut som du har tatt bildene ovenfra og bakfra:) Kom på samme nivå som dem du tar bildet av, på bilda av unga kan man gjerne nesten ligg:) Blits i sol for å ungå alt for mørke skygga/kontrasta i ansikt er også lurt,, Så kommer æ ikke på mer:) Fin fiskeplass da, blei det fisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå