Gjest Slettet-blEhrtJ0 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg skal bygge meg ny stasjonær PC til ca. 10 000. Pc'en skal i hovedsak benyttes til spilling, videoredigering og surfing. Her er et foreløpig oppsett (planlegger å kjøpe delene fra shg og Amentio): Min handlevogn Så det jeg lurer på er følgende: - Bør noe endres? - Er det lurt å kjøpe Quad-prosessoren istedenfor en litt billigere Duo-prosessor? - Har jeg glemt noe? - Og selvfølgelig, passer alt sammen (ut ifra mine beregninger skal det gjøre det)? - Jeg har også lyst til å kjøpe TV-kort for å kunne bruke PC'en som en opptaker. Noen som har noen tips på dette området? Takk på forhånd:) ---------------- cntnry Endret 7. august 2007 av Slettet-blEhrtJ0 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Eg synest den handlevogna så meget bra ut eg. Til videoredigering bør du absolutt ha Quad, de fleste nye videoredigeringsprogrammer utnytter flere kjerner veldig bra og har en stor ytelsesforbedring på slike prosessorer. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ser bra ut det der, men tror nok skjermkortet blir litt flaskehals, uansett hvor bra resten av maskinen er, er dette et svakt skjermkort, ville vurdert å sprengre lomme boka å kjøpe et https://prisguiden.no/product.php?productId=64131 900 kroner mer, men mye mer glede! Når det gjelder cpu, bra valg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-blEhrtJ0 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hmm, ja, du har et poeng der. Det jeg glemte i forrige post var å spørre om strømforsyning og kabinett. Jeg har ikke helt bestemt meg i forhold til kabinettet, så er det noen som vet om et godt kjøp? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kabinettet er pent og tror (etter andres uttalser) at det er bra valg, men hvis du skal kjøpe fra komplett f.eks eller pcutstyr.no så har ikke de dette. Kjenner ikke til strømforsyningen du har valgt, men https://prisguiden.no/product.php?productId=55252 er anbefalt, holder bra hvis du skal kjøpe 8800gts kort også Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Strømforsyningen finnes jo ikke på lager noe sted. Denne blir du nok fornøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-blEhrtJ0 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Strømforsyningen finnes jo ikke på lager noe sted. Denne blir du nok fornøyd med. 9229172[/snapback] Konge, da tar jeg den istedet. Er det noen som vet om det er ventet noen store priskutt i fremtiden (nå tenker jeg på interne komponenter)? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er et godt oppsett det der, men med 8800GTS og Corsair PSU'en blir det et enda bedre oppsett. (og ikke så veldig mye dyrere) Quad er veldig bra til videoredigering, det har jeg selv testet ut den uken som jeg har hatt det. Kjøper du alt det der blir du garantert fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-blEhrtJ0 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Sånn, da har jeg bestemt meg, bestiller så fort som mulig. Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå