Caroline_22 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Håper det er noen her som kan hjelpe en forvirra jente Var midt i nedlastningen av en film fra torrent da det trådløsenettverket brått brøt sammen, skrudde pcen av og på. Da fant pcen det samme nettverket, men isteden for at det var trådløst nettverk (wireless_761 sikkerhetsaktivert trådløst nettverk WPA), sto det: usikret datamaskin-til-datamaskin-nettverk!! Det merklige er at jeg finner naboen nettverk helt normalt, mens mitt ble endret PLIZ HJELP MEG, HELT DESPERAT Endret 7. august 2007 av Caroline_22 Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Du kan jo begynne med en restart av routere/modem. For det kan høres ut som du har koblet deg til feil nettverk. Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Takk for svaret Dro ut kontakta av modemet, likevel er det sånn fortsatt. Og datamaskin-til-datamaskin nettverket heter wireless_761, akkurat som det samme som det gamle nettverket mitt Endret 7. august 2007 av Caroline_22 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Dessuten er du nødt til å endre emnetittelen din: 1. ...til mer beskrivende for ditt problem 2. Fjerne store bokstaver Ellers stenges tråden, og det hadde vært kjipt. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har du resatt modemet og den trådløse routeren din? Når det er gjort søker du etter trådløse nett på nytt, og er du heldig skal du nå finne det vanlige nettet ditt Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hei Dratt ut kontakta som sagt, på modemet og routeren. Regner med at det er det du mener? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hei Dratt ut kontakta som sagt, på modemet og routeren. Regner med at det er det du mener? 9229012[/snapback] Det var det jeg mente ja Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Arggg, blir gal... sykt stressa Hvorfor skal det alltid være problemer med en pc?? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det ser ut som du har koblet deg til feil nettverk nå. Hvilke nettverk får du opp når du søker etter nytt nettverk? Når du tar ut strømmen kan du med fordel la det vertfall gå 30 sek får du prøver på nytt Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Lot det sto noen minutter, hadde wireless_761 sikkerhetsaktivert trådløst nettverk WPA. Nå har jeg: wireless_761 usikret datamaskin-til-datamaskin-nettverk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Datamaskin til datamaskin nettverk bruker såkalt 'ad-hoc mode'. Det virker som om innstillingene på software i PC er endret fra normal til ad-hoc. Du må endre dette fra ad-hoc til normal modus igjen. Dette kan du sikkert gjøre i trådløsprogrammet ditt. Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei Har installert router cden nå, får jeg opp noe som heter controll utility, men den gjør jo ingenting . Hvordan endrer jeg til normal modus da? Har dell wireless 2350. Arggg, er så dum når det kommer til tekniske ting Hert er et bilde av hvordan det ser ut.. trenger hjelp NÅ!! *stressa* Endret 8. august 2007 av Caroline_22 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skjønner ikke helt hvor du er tilkoblet nå Det kan virke som om at du er tilkoblet en annen ukryptert trådløs maskin? Prøv å slå av routeren og se om forbindelsen faller ut. Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Takk for svaret Gjorde det nå, det merklige var at datamaskin-til-datamaskin tilkoblingen fortsatt sto der, selvom router- og modemstrømkontakta var trekt ut Hva skal jeg gjøre med det da tro? Endret 8. august 2007 av Caroline_22 Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Rotet meg fram på kontrollpanel og fant Wlan card settings, hva skal jeg trykke/skrive i feltene nedenfor for å få tilbake det trådløse nettet igjen? Den sto på AD Hoc, men byttet til infrastruktur... Noen som kan vær så snill å hjelpe meg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Prøvdt systemgjenoppretting for å få innstillingene tilbake? Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Prøvde det nå, funka ikke det heller Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hadde mistanke om at den koblet seg opp mot en annen PC ja :!: Foreslår at du kobler deg til routeren din med kabel og sjekker innstillingene til WLAN. Virker som om at routeren din ikke sender lengre. Lenke til kommentar
Caroline_22 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Men det som er rart er at faren min kommer inn på routeren med sin pc BLIR GAL!! Endret 10. august 2007 av Caroline_22 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13 så kan det være lurt å bytte til en kanal mellom 1-11 i routeren (skyldes at USA bruker kun disse kanalene og at det kan være satt feil på din PC). Hvis ikke det hjelper så kan du prøve å flytte PC ved siden av routeren og se om det har noe med signalstyrke eller støy å gjøre. Endret 10. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå