Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[løst]Vondt i ryggen.. 17år


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Haakon_*

:thumbup: Jeg har bytta fastlege mange ganger nå frdi det er nesten umulig å få ut resepter på somadril eller andre muskel avslappende , men etter at jeg fant en side på nettet som er billig samtidig som de sender til Norge er dette problemet løst , har aldri blitt stoppa i tollen de pakker dem veldig diskre

 

 

http://www.aclepsa.com/?id=8558

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:thumbup: Jeg har bytta fastlege mange ganger nå frdi det er nesten umulig å få ut resepter på somadril eller andre muskel avslappende , men etter at jeg fant en side på nettet som er billig samtidig som de sender til Norge er dette problemet løst , har aldri blitt stoppa i tollen de pakker dem veldig diskre 

 

 

http://www.aclepsa.com/?id=8558

9325624[/snapback]

Hva med å behandle feilen isteden for symptomene?

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år og har veldig vondt i ryggen til tider og.

Vet jeg er skeiv i ryggen..mange i familien som er det har jeg lagt merke til

 

Trener ikke så mye, sitter det for meste foran pc'en

9328206[/snapback]

Du svarer vell ganske greit på hvordan du har fått ditt problem selv. Og du vet nok hva som må gjøres for å bli litt bedre ;)

Lenke til kommentar

Jeg sliter også til tider litt med ryggen. Men det har ingenting med at jeg sitter mye forran pcen. Men det har mye med hvordan jeg sitter. Jeg er 100% klar over dette selv, jeg sitter faktisk slik jeg ikke skal sitte nå.

 

Ankelen på låret/kneèt, også bøyer jeg meg fram og bøyer ryggen. Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er en god posisjon å sitte i. Jeg vet at om jeg sitter sånn lenge får jeg vondt i den enesiden av korsryggen. Men jeg er for dum til å sette meg anderledes/tenker ikke over det.

 

+ god grunn for å få massage.

Lenke til kommentar
:thumbup: Jeg har bytta fastlege mange ganger nå frdi det er nesten umulig å få ut resepter på somadril eller andre muskel avslappende , men etter at jeg fant en side på nettet som er billig samtidig som de sender til Norge er dette problemet løst , har aldri blitt stoppa i tollen de pakker dem veldig diskre 

 

 

http://www.aclepsa.com/?id=8558

9325624[/snapback]

 

Tror du skal ta det litt rolig med somadril, sterke tabletter skal man gjerne ikke knaske som godis.

 

Du utsetter jo bare problemet, istede for å fjerne problemet.

 

mitt problem er vekk iallfeall

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefaler å gå til kiroprakto elller naprapat,( naprapati er behandling av muskel trigger punkter, slik at stivnede musler slipper taket.)

Er utdannet homeopat, med mange års erfaring, pluss at jeg har dårlig rygg, fra samme alder av, pga overløfting mm, legens råd har vært sengeligging og piller som forverret problemet.

Om du får riktig hjelp med engang, behøver du ikke bli slik som jeg, med daglig smerte pga ødelagt rygg, ødelagt av leger.

Legbehandling består i å skjule symptomer slik at ødeleggelsen kan gå i det skjulte, til bomben smeller, da er det for sent.

Male over rust, skjuler kun, det tar ikke rusten.

Lenke til kommentar
Legen får ikke gjort noen ting med dette her. De har heller ikke noen kunnskaper overhode på dette temaet her. Hørers veldig ut som det er muskulært. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg gått til en naprapat.

9231733[/snapback]

Merkelig at jeg fikk god hjelp av min lege da jeg hadde vondt i ryggen...

9232055[/snapback]

 

Det er isåfall veldig rart at legen din klarte å hjelpe deg med ditt rygg problem siden en lege som oftest bare gir en diagnose og sender deg videre til en ekspert på det området. Som feks meg, jeg ble sendt videre til en fysioterapeut, og en manuellterapeut.

 

Til trådstarter vil jeg anbefale deg å ta røntgen for å sjekke om det bare er noe som ligger i muskulaturen, for har du samme problem som meg (skjevhet i ryggsøylen) så er det muligens et problem du vil slite med livet ut. Dette var noe jeg begynte å merke når jeg var rundt 18 år etter å ha jobbet 1 år som maler lærling. Jeg er 23 år idag og sliter fremdeles, og etter å ha jobbet et halvt år i industriarbeid med masse gåing frem og tilbake på betong gulv hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å jobbe mer. Dvs, jeg ble sykemeldt rundt januar i år og er egentlig fremdeles sykemeldt men jeg har valgt å begynne på skole :)

Du gjør lurt i å sjekke ut hva som ligger til grunn for dine smerter sånn at du kan planlegge litt etter det.

Lenke til kommentar

Nå har jo dette blitt nevnt en del ganger men.

 

1. Bruk korrekt løfteteknikk. Driver selv med trening, og vet hvordan det kan bli hvis man gjør det feil.

 

2. Skaff deg en god madrass.

 

3. Sitter du mye forran PCen, bør du se på sittestilling. Kjøp deg en ordentlig stol (ikke noe IKEA-dritt), og kjøp deg et skrivebord som kan justeres i høyden (som f.eks IKEAs Galant-serie).

 

4. Gå til fastlegen din. Kanskje kan han mye om ryggsmerter, kanskje ikke. Det har ingenting å si, for han skal henvise deg til en spesialist.

 

5. Smertestillende er greit det, men du må også finne ut hvorfor du har vondt. Nytter ikke bare å gjemme problemet med piller.

Lenke til kommentar

Jeg er selv 17 år, 190cm og ca. 80kg. Jeg har dårlig rygg, og våkner hver eneste dag med en forferdelig smerte. Det beste er bare og ignorere det, og holde seg i gang fysisk, da merker man nesten ingenting. Med en gang jeg slenger meg på sofan, er det helt uutholdelig...

 

Har fått beskjed om at det så og si ingenting å gjøre mot det, hender jeg tar noen behandlinger hos fysioterapaut..

Lenke til kommentar
Heisann

 

For tiden merker jeg at jeg er støl, eller små vond i ryggen.

Steder som er vonde/ømme/støle er korsryggen og høyre side under nakke muskelen.

 

Er 17 og veier rundt 70-80kg, 186-190cm høy.

 

Jobber litt som bygningsarbeider, og har ellers trena mye over en kort periode ( 6mnd ) tidligere i år.

 

Hva kan det være ? Jeg ønsker jo ikke ende opp som en 30åring med fucka rygg.

9228719[/snapback]

Som bygningsarbeider går jeg ut fra at du tar en del tunge løft. Jeg selv fikk en skiveutglidning dagen før jeg fylte 17. Var ikke på jobb men skulle hjelpe en kamerat som hadde kjørt fast scooteren(type snø) Det var ikke spesielt godt. Fikk noen øvelser hos legen. Etter at jeg begynte med de har den blitt bedre. Har aldri hatt noe plager siden.

Lenke til kommentar

Lol @ the spam <.<

 

Mer seriøst, sliter selv med dårlig rygg (er 24 år)

Har mild skoliose og en ustabil L5 (en virvel i korsryggen) som sklir ut av posisjon relativt ofte.

 

Anbefaler deg å oppsøke lege, gjerne gjennom BHT om du har det, så får du henvisning til kiropraktor eller fysioterapeut for nærmere undersøkelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...