robertaas Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Sisst, men ikke minst, så har det blitt filmet to flygende lys over en åker.De fløy over åkeren og begynte å sirkle et område noen ganger, og plutselig begynte kornet å legge seg ned til en kornsirkel. Dette var filmet for hånd med et kamera av ikke så veldig god kvalitet. Selv om bildet var tydelig nok til at du kunne se hva som foregikk, så mente eksperter på videoredigering at det var omtrent umulig å fake dette. Når du i tillegg tar i betraktning at kornsirkelen oppstod på morgenen en gang, at det hele ble filmet av en "gammel" mann, og at filmen ble vist på kameraet til noen på en pub et par timer senere, så tviler jeg på at dette er juks. Så mye av dette på et program de viste på TVNorge for en stund tilbake, gikk en gang i reprise også, så det er sikkert mange her som har sett det. Han som laget videoen har stått fram for lenge siden og forklart hvordan han gjorde det, men de troende simpelthen nekter å tro at det ikke er noe overnaturlig. Videoen har blitt spredt videre og påstanden om at det er et mysterium blir også gjentatt av de troende. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Alle bevis vi har per dags dato tilsier at vi er alene i dette uendelige universet. Finnes ingen bevis for at vi deler universet med noen andre enn de som er på denne kloden. Bare en liten kommentar. Med galakser jevnt fordelt i et uendelig univers ville himmelen vært lys og ikke mørk. ;-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Så ingenting av det vi vet i dag peker mot eksistensen av andre livsformer, men NASA har likevel satt i gang SETI – bare for gøy? NASA startet SETI, men de trakk også sin støtte da de skjønte at det ikke førte frem. SETI undersøker kun elektromagnetiske signaler, men om det finnes avanserte sivilisasjoner som har spredt seg til flere solsystemer kommuniserer de neppe sammen med elektromagnetiske bølger som er begrenset av lysets hastighet. En samtale med flere års lag er ikke så veldig nyttig. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Dersom disse gudene, faktisk ER noe ekte, og at bibelen har forsøkt og si det.... Hmmm.... ;-P Astrologi var jo den tids vitenskap, altså kunnskapen de fikk etter og observere og studere... Verdens lys,(solen) morgenstjernen (solen) betlehemstjernen (solen) og alle de gudene som har samme navn som planetene osv... Lauritius -Du som representant av den norske frikirke burde vite at betlehemstjernen er en stjernekombinasjon av de 3 konger og sirius som står på rekke og rad. Sirius er den nærmeste og største, og denne kombinasjonen skjer hvert 2150 år. Du driver vell ikke å forkynner vranglære? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Klart utenomjordiske har besökt jorden! Har du ikke sett Signs? fra spök til side... Nei... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 La oss bruke logikk i steden for å klinge oss til et ørlite håp fordi 'det kan være spennende'. Det finnes ubegripelig mange stjerner ute i universet. Altså finnes det også et ubegripelig antall solsystemer og et enda større antall planeter. Sjansene for liv på planetene små. Men på grunn av mengden kan man nesten helt sikekrt si at det er annet liv der ute -- til og med intelligent liv. Men på grunn av denne størrelsen og mengden av planeter kan vi også si det helt sikkert at de ikke har vært her. Å gjette på hvor avanserte de er er derfor helt ubrukelig. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 La oss bruke logikk i steden for å klinge oss til et ørlite håp fordi 'det kan være spennende'. Det finnes ubegripelig mange stjerner ute i universet. Altså finnes det også et ubegripelig antall solsystemer og et enda større antall planeter. Sjansene for liv på planetene små. Men på grunn av mengden kan man nesten helt sikekrt si at det er annet liv der ute -- til og med intelligent liv. Men på grunn av denne størrelsen og mengden av planeter kan vi også si det helt sikkert at de ikke har vært her. Å gjette på hvor avanserte de er er derfor helt ubrukelig. 9287227[/snapback] Vel, det er faktisk litt vi kan si om dette. Du burde se http://www.youtube.com/watch?v=V7FVjATcqvc , ganske interessant. Lenke til kommentar
Laik Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg selv tror på levende vesner i Univere uten om oss, men jeg tror ikke på Aliens og det tullet, Kusina mi havder å ha sett en UFO. Og Jeg tror på henne Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg selv tror på levende vesner i Univere uten om oss, men jeg tror ikke på Aliens og det tullet, Kusina mi havder å ha sett en UFO. Og Jeg tror på henne 9300463[/snapback] l-o-l Du tror ikke på aliens men du tror på at kusina di har sett en UFO? Vet du i hele tatt hva aliens er? Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg selv tror på levende vesner i Univere uten om oss, men jeg tror ikke på Aliens og det tullet, Kusina mi havder å ha sett en UFO. Og Jeg tror på henne 9300463[/snapback] Jeg tror også på andre levende vesener utenom oss her i universet; villsvin, gresshopper, jaguarer, etc., men utenomjordisk liv tror jeg ikke på før det finnes bevis for det. Jeg tror det kan finnes liv på andre planeter, men hvorfor tro at det er slik før det er bevist? Om kusinen din hevdet hun hadde sett sjøuhyret i Loch Ness, tusser, ja selv aliens, ville du da ha trodd henne? Hvorfor ikke? Hva er det som gjør at du tror henne når hun hevder å ha sett en UFO? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 En bør huske at definisjonen av en UFO er Uidintifisert Flyvende Objekt. Det er ikke en direkte link mellom dette og besøk fra en annen planet. Mest sannsynlig dreier det seg om kulelyn, hjulkapsler, frisbeer, lysfenomener i stratosfæren og mye, mye MYE annet sammen med at hjernen ofte spiller oss noen puss når vi minst aner det Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 En bør huske at definisjonen av en UFO er Uidintifisert Flyvende Objekt. 9301914[/snapback] Jo det har du du helt rett i, men en bør også ha i tankene hva de fleste forbinder med «UFO». Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jepp, men det er et pussig paradoks at en straks trekker den konklusjonen som er minst sannsynlig vedrørende objektet/fenomenets opprinnelse. Det er ikke like tullete som de som mener å se ett eler annet religiøst ikon i en skive svidd ristet brød, syltetøy, gammel skosåle eller annet, men det er de samme hjernefunksjonene som trer i kraft og lurer oss til å tro at vi ser noe annet en det vi ser. Endret 17. august 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg selv tror på levende vesner i Univere uten om oss, men jeg tror ikke på Aliens og det tullet, Kusina mi havder å ha sett en UFO. Og Jeg tror på henne 9300463[/snapback] "tror"? slutt å tro, vit isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå