Gå til innhold

Ny pc, så jeg kan spille TW. Forslag til Oppsett?

Anbefalte innlegg

Hei prøver å få et svar denne gangen

Jeg trenger en pc jeg kan spille det siste Total war spillet.

Enseste kriterier...

* Kunne spille strategispillet, Total war.

* Muligheten til å flytte pc fra et sted til et annet, uten at jeg ser ut som en ødelagt robot fra star wars.

* Til en lav penge som mulig

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okay,

her er noen folk http://www.totalwarforums.com/ med "oppsett" søk så på What's your computer specs? så får du en laaang liste

Her et bilde fra en kamp, så dere har litt peiling.man kan ha opp till 16 000soldater.

http://www.fotothing.com/photos/2ec/2ec6b4...d1d7313_edd.jpg

Her er en film med gameplay å "motorikken" til spillet

Å her er bare en skryte film om hvorfor jeg digger dette spillet :p he he

Men jeg er ikke ute etter det gærneste, bare så det ikke går til hel**** når jeg trykker på "play" :p

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar
Ville ivertfall ha siktet inn på et 8800GTS, og en Core 2 Duo E6750 kombinert med 2GB Crucial BallistiX RAM eller noe i den dur..  :) Orker desverre ikke å ordne et oppsett til deg nå..

9230003[/snapback]

ok, på min desktop fra IBM 3,2Ghz 250 Gb(kan poste mer nøyaktig oppsettet imorgen) hadde jeg et 7800 eller 7900 gikk det veldig bra i starten da jeg spilte dette spillet. Kjørte på full guffe (grafikk instillinger) i mange timer :w00t:. ble helt hekta :p

men noen mnd senere ble skjerm-kortet helt grilla og ødelagt. noen som kjenner til dette, hva som gikk galt? for jeg er ikke intressert i å kjøpe nytt grafikk-kort hver 3-4 mnd.

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

Her er litt av DxDiagn på min stasjonære.

------------------

System Information

------------------

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2

System Manufacturer: IBM

System Model: 816775G

BIOS: Phoenix FirstBios Desktop Pro Version 2.0 for ThinkCentre.

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Memory: 1532MB RAM

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

---------------

Display Devices

---------------

Card name: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO

DAC type: Integrated RAMDAC

Display Memory: 256.0 MB

Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (75Hz)

Lenke til kommentar
kunne jo bare kjøpt ett geforce 8800gts 320mb og bytta det med det skjermkortet du allerede har i pcen din, billigste 8800gts 320mb er ifølge prisguiden 2250,- :)

9234074[/snapback]

Tror ikke det, for har hørt så mye tull med det kortet her å andre forumer.f.eks

Har lest på Total war forumet at der er mange som har 8800 får stor performance drop når  skygger er påslått og mange har fått stor økning i fps med å slå av skygger, jeg fikk ikke bedre resultat.

Derimot har jeg hørt fra mange TW Medieval 2-spillere, at Athlon ikke er så værst. så hvilken produsent er det som lever dette grafikk-kortet?

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

det finnes ikke noen skjermkort som heter noe med athlon, det er jo hva AMD kaller prosessorene sine

hvis du skal ha et kraftig skjermkort og ikke vil ha noe fra nvidia sin 8800 serie så er det eneste alternativet Ati Radeon HD 2900, men det koster nesten 1000,- mere enn 8800gts 320mb

et annet alternativ er geforce 8600 gts (det vil nok spillmessig yte litt dårligere enn ditt gamle skjermkort, men det støtter til gjengjeld nyere funksjoner som direct x 10 og hardware dekoding av hd-video) de ligger vel på rundt 1500,- og oppover i pris litt etter hvor mye minne de leveres med

hvis ikke nye funksjoner er noe du bryr deg om kan du jo eventuelt lete etter et radeon x1950 basert skjermkort, de kan du finne helt ned til under 1000,- og er vel egentlig veldig likt med ditt gamle kort

og til sist et tips viss du vil unngå å steke flere skjermkort, å rense det for støv etpar ganger i året (demontere og blåse bort støv og legge på ny kjølepasta) da vil det ikke gå så varmt (kjøler til prosessor bør også renses en og annen gang) :)

Endret av Kokkelibae
Lenke til kommentar
og til sist et tips viss du vil unngå å steke flere skjermkort, å rense det for støv etpar ganger i året (demontere og blåse bort støv og legge på ny kjølepasta) da vil det ikke gå så varmt (kjøler til prosessor bør også renses en og annen gang) :)

9237846[/snapback]

Cool

Jeg hadde mitt kort i bare 3-4 mnd, så jeg syns det er rart at støvet har ødelagt det på så kort tid.

Jeg spilte i Mmmmmmmmange timer i strekk (tør ikke nevne det). Så tror du dette skjer av ren varme, burde jeg da kjøpe en vifte.

Lenke til kommentar

kjølerne som følger med skjermkortene er som oftest egentlig veldig gode (ihvertfall hvis du sammenligner med boxed kjølere som følger med prosessorer kontra oppgraderingskjølere)

men visst det får samlet seg støv (da spesielt imellom kjøleribbene) så samler varmen varmen seg veldig fort og resulterer i overoppheting/høyere driftstemperatur.

høyere driftstemperatur vil selvfølgelig også korte ned livstiden på hvilken som helst komponent.

støv samler seg utrolig fort, ihvertfall hvis det er mere luft som trekkes ut av kabinettet (strømforsyning og skjermkortkjøler i tillegg til eventuelt kabinettvifter som trekker luft ut) enn det er luft som skyves inn, dette problemet kan enkelt løses ved at man monterer flere kabinettvifter som skyver luft inn (da dette vil resultere overtrykk inne i kabinettet og hindre at støv suges inn i sprekker og åpninger) støvfilter på innsugsvifter er også anbefalt for å hindre at støv trenger inn i kabinettet.

hvis man ikke har mulighet til dette så må man plent åpne kjølerne i pcen oftere for å rense for støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...