Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøper kanskje Suzuki Baleno i kveld. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Kilometstand har ingenting å si, så lenge bilen er blitt vedlikeholdt bra.

Ville heller kjøpt en Mercedes som har gått 300 000 og som har fått riktig vedlikehold, enn en Reanult Magné eid av gamle bestemor Aud som har vasket bilen i vaskeautomat og har svidd clutchen for det den er verdt.

I tillegg har det litt å si om bilen er langkjørt, eller ikke.

Høy kilometerstand er ikke nødvendigvis synonymt med slitt bil.

Hvis du skjønner hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kjøpt en Mercedes som har gått 300 000 og som har fått riktig vedlikehold, enn en Reanult Magné eid av gamle bestemor Aud som har vasket bilen i vaskeautomat og har svidd clutchen for det den er verdt.

9253897[/snapback]

Skjønner hva du mener med renault'en ja men ikke med mercedes'en. Nå er det vel slik at de bilene med minste feil er japanerne Mazda og Toyota.

Lengst levetid i snitt har Mercedes men ene å alene fordi at Mercedeseiere har ett mer følelser for bilene sine om jeg kan si det slik. Mercedes'er har vel mer sjel og eierne bruker da mer penger på å holde den på veien.

Dette har en stooor undersøkelse konkludert med, den tror jeg til og med var tysk. Skal se om jeg finner en link til denne undersøkelsen!

Edit:

Poenget var at hvis jeg skulle finne meg en driftssikker bil hadde ihvertfall jeg hoppet glatt over Mercedes. De er nok langt ifra dårligst men de er desverre enda lengere i fra best i klassen.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

9253897[/snapback]

Skjønner hva du mener med renault'en ja men ikke med mercedes'en. Nå er det vel slik at de bilene med minste feil er japanerne Mazda og Toyota.

Lengst levetid i snitt har Mercedes men ene å alene fordi at Mercedeseiere har ett mer følelser for bilene sine om jeg kan si det slik. Mercedes'er har vel mer sjel og eierne bruker da mer penger på å holde den på veien.

Dette har en stooor undersøkelse konkludert med, den tror jeg til og med var tysk. Skal se om jeg finner en link til denne undersøkelsen!

Edit:

Poenget var at hvis jeg skulle finne meg en driftssikker bil hadde ihvertfall jeg hoppet glatt over Mercedes. De er nok langt ifra dårligst men de er desverre enda lengere i fra best i klassen.

9254088[/snapback]

Mercedes var bare et eksempel. Poenget var at det er hvordan bilen er holdt, og ikke kjørelengden som teller. Ofte henger de sammen, men langt i fra alltid. Vet om folk som har STRØKNE biler som har gått over 300 000. :)

Lenke til kommentar
Mercedes var bare et eksempel. Poenget var at det er hvordan bilen er holdt, og ikke kjørelengden som teller. Ofte henger de sammen, men langt i fra alltid. Vet om folk som har STRØKNE biler som har gått over 300 000. :)

9254223[/snapback]

Sannheten er jo at det er godt mulig å finne gode biler med lang kjørelengde.

Kjørelengden sier mer om sjansen for at den er dårlig enn at den er dårlig. Klart man finner biler som er bra og har gått langt og motsatt.

Men uansett er vel gjennomsnittstilstanden på biler som er gått 300 000 mye dårligere enn på biler som har gått 100 000.

Så ja, kjørelengde kan si noe men ikke alt. Det beste er nok om man har kvittering på all service og reparasjoner. Ting blir slitt uansett om man behandler bilen bra....

Lenke til kommentar
Men uansett er vel gjennomsnittstilstanden på biler som er gått 300 000 mye dårligere enn på biler som har gått 100 000.

9254258[/snapback]

Det er nok en god porsjon sannhet her ja.

Men drosje (mercedes) tar jeg bare i helgene. Til daglig kjører jeg Audi ;)

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

9254223[/snapback]

9254258[/snapback]

Det skal jeg ikke prostituere på, men jeg sier bare at man ikke bør utelukke biler bare fordi de har gått over 200 000. Man bør gjerne bare spandere enn NAF-test, eller få en mekaniker til å se over den. :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Har ikke kjørt langt i Baleno men jeg reagerte på støynivået i den, skulle jeg ha kjørt på lang tur med den er MP3 spiller med støydempende ørepropper et must. Mulig den var en eldre da jeg ikke er sikker på hvilken årsmodell den var og at det har blitt bedre på senere utgaver.

Lenke til kommentar
Renault er en bedre bil kvalitetsmessig/sikkerhetsmessig enn Baleno. Men vi snakker om en fransk bil av eldre årgang her...

Hvor har du dette tullpratet fra ? Hvor står det at Renault er bedre enn Baleno'en ?

Håper ingen tar tullerådene til Gigaflow på alvor med mindre han klarer å dokumentere disse :nei:

Lenke til kommentar
Renault er en bedre bil kvalitetsmessig/sikkerhetsmessig enn Baleno. Men vi snakker om en fransk bil av eldre årgang her...

Hvor har du dette tullpratet fra ? Hvor står det at Renault er bedre enn Baleno'en ?

Håper ingen tar tullerådene til Gigaflow på alvor med mindre han klarer å dokumentere disse :nei:

9265282[/snapback]

Er enig der, var på jakt etter bil i fjor og så at Renault Megane var meget billige i pris. Ringte derfor en Renaultforhandler og ble satt over til en selger som fortalte meg at grunnen til at disse var veldig billige var en kombinasjon av at det var mange av disse, vanskelige å få solgt og en bil med mye feil.

Lenke til kommentar

Ville sett på en Octavia som noen nevnte over. Da får du full pakke og de ligger relativt lavt i pris.

Slet med det samme valget selv for ca 7 mnd siden. Skulle kjøpe til maks 100k kr, men tilslutt fant vi ingen fornuftige kjøp i den priskategorien. Valgte tilslutt en 2003 Passat stv som hadde gått 61000km til 180k kr. Kunne ikke vært mer fornøyd. Føler liksom at en familiebil bør være sikker. Kjipt å punge ut så mye for en bil, men den kommer til å gi oss langt større sikkerhet og driftssikkerhet enn f.eks. en megane som vi også kikka på.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lett å velge bil.

Men er det virkelig så mye feil på Meganene? Ta en titt på denne linken:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=165844

Her kommer jo bilen ganske bra ut, bedre enn gjennomsnittet ihvertfall.

For øyeblikket ser jeg på disse to:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10338136

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10347243

Spesielt 2005-modellen ser bra ut. Veldig sikre biler er det også!

T

Lenke til kommentar

Søskenbarnet mitt var på jakt etter bil og oppdaget at det var billigsalg på Ford Focus, desverre var det en for liten bil.

Uansett, skal du ha en bil til rundt 100 K, sjekk disse bilene rundt 2000 modell.

Edit: Sjekk butikker i og rundt Molde!

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Hm! Den ser jo ikke så verst ut!

Ser faktisk litt på Mondeo nå. (i tillegg til Avensis, Passat, Octavia, Megane, Vectra og C5...)

T

9277956[/snapback]

Hvertfall sinnsykt gode biler å kjøre! Og vannvittig god plass til bagasje og personer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...