brsseb Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 For å gjøre plass til et X-Fi lydkort som jeg snart skal innstallere i maskinen, måtte jeg flytte slange-uttaket på vannkjølingsanlegget mitt ned to slotter (har Zalman Reserator, ekstern tank/pumpe). Var veldig forsiktig, men klarte å få en liten dråpe veske ned i maskinen (mesteparten av dråpen havnet på toppen av kjøleren til grafikkortet og ble raskt tørket vekk, mens tre-fire mindre dråper havnet nede i hovedkortet. Fikk tørket det vekk med tørkepapir, og tror det meste er vekke. Da jeg startet maskinen igjen etterpå, så starter viftene i kabinett og PSU, diskene starter, og lyset på hk lyser grønt. Tre-fire sekunder etterpå starter viften på grafikkortet på full guffe, noe som er normalt i 3-5 sek. Og så skjer det ikke mer..den bare står der med alle vifter på full guffe, lyset for harddiskene lyser konstant (uten at jeg kan høre diskene jobbe). Ingen varsellyder av noe slag, men uten noe bilde på skjermen. Ingen strøm på USB-keyboard/mus. Har koblet fra begge diskene samt DVD-rom, og flyttet litt rundt på RAM-brikkene, men ingen forskjell...har ingenting ekstra i maskinen foruten 3d-kortet (lydkortet er integrert). Er veldig deppa nå...noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hmm ta ut batteriet på hovedkortet sjekk om det skjer noe Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 hmm ta ut batteriet på hovedkortet sjekk om det skjer noe 9228217[/snapback] Nix. Ingen forskjell med eller uten batteri Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 tsja... la det tørke i 24-48timer i et varmt rom. mulig du har oversett en dråpe som ligger og kortslutter noe da du startet den igjen. Med flaks kan det rette seg så fort det tørker. Å få noen dråper vann på hardwaren når den er av er ikke noe spesiellt farlig, så lenge du er 100% sikker at alt er helt tørket før du starter maskinen. Starter du opp med en kortsluttning så er det ren lotto om du forårsaker permanent skade eller midlertidig... -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå