Gå til innhold

Spille 360 på PC-Skjerm?

Benbjo

Anbefalte innlegg

Bare for å komme med et fanboy poeng så er dette nesten umulig med PS3, eneste mulighet er å finne en skjerm med HDCP (så den må være en veldig ny model) og benytte HDMI til DVI overgang. Dette er den største grunnen til at jeg ikke har kjøpt PS3, å spille på en TV som ikke takler HD er uaktuelt, og det blir litt drastisk å kjøpe ny skjerm kun for PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da var jeg tilbake fra butikken med en Xbox 360 VGA-HD AV kabel. eneste jeg lurer på nå er hvilken oppløsning jeg bør kjøre når jeg begynner å fikse litt etterpå?

skjermen er en 19" Dell 1905FP.

litt info om skjermen:

Video Input Type : Digital in 0.7/0.3v

Max. Horiz./Vert. Size : 38 cm / 31 cm

Monitor Size : 19 inchs (estimated)

Gamma Factor : 2.2

DPMS Active-Off : Yes

DPMS Suspend : Yes

DPMS Standby : Yes

EDID version : 1.3

Features :

Maximum Resolution : 1280 x 1024 @ 60 Hz

Horizontal frame rate : 30 - 81 kHz

Vertical frame rate : 56 - 76 Hz

Bandwidth : 140 MHz

Video Modes Supported :

Mode : 720 x 400 @ 70 Hz

Mode : 640 x 480 @ 60 Hz

Mode : 640 x 480 @ 75 Hz

Mode : 800 x 600 @ 60 Hz

Mode : 800 x 600 @ 72 Hz

Mode : 800 x 600 @ 75 Hz

Mode : 1024 x 768 @ 87 Hz interlaced

Mode : 1024 x 768 @ 75 Hz

Video Modes Standard :

Mode : 1152 x 864 @ 75 Hz

Mode : 1280 x 1024 @ 60 Hz

Endret av vetle89
Lenke til kommentar
da var jeg tilbake fra butikken med en Xbox 360 VGA-HD AV kabel. eneste jeg lurer på nå er hvilken oppløsning jeg bør kjøre når jeg begynner å fikse litt etterpå?

9248246[/snapback]

Litt irritert på deg nå. :roll: Jeg sa jo at du skulle bruke 1280 x 1024, og sette 360 til å gi et 4:3 bilde. Da blir det perfekt bilde. Noen spill er ikke optimale i 4:3, siden det meste er tilpasset widescreen idag, men det bør gå greit.

Når du starter opp 360en med VGA på PC-skjermen første gang, er den satt til 640x480, siden dette er et format som stort sett støttes av alle skjermer.

Til deg som ser etter ny skjerm, så er en 20" widescreen PC-skjerm billig og grei løsning. Disse har en oppløsning på 1680x1050, 16:10 format, som riktignok ikke støttes 100% av 360, men dersom du velger 1920X1080 (blir nedskalert på skjermen), 1280×1024 (velg 16:9 format, blir litt forvrengning), eller 1360×768 (ideelt, da dette er 16:10 format, men ikke alle PC-skjermer støtter denne oppløsningen), blir bildet likevel meget bra. En 24" med 1920x1200 oppløsning er kanskje enda bedre? Da får du Full HD med en liten sort stripe oppe og nede.

Lenke til kommentar
takk for hjelpen, men er ikke vits å bli irritert. i innlegget ditt refererte du til trådstarter , ikke meg ;)

9248508[/snapback]

-Jo, faktisk fortsatt irritert. :hrm: Selv om jeg blingser og tar deg for å være trådstarter, så stiller du faktisk nøyaktig samme spørsmål, som jo er besvart tidligere.

*skikkelig-kverulerende-irritabel-besserwisser-post* :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har hørt noe om at problemer med bildet kan forekomme når man kjører 1920x1080 med vga-kabelen. er det noen som har testet å kjøre denne oppløsningen på en LCD med 1920 x 1200 native oppløsning? hvordan ser det ut? evt hvilken skjerm bruker du? (jeg lurer på å kjøpe en 24" :) )

Lenke til kommentar

Trenger lit hjelp her :)

Jeg skal få meg xbox på torsdagen :w00t: og tenkte det er sikkert best å koble xboxen til pc skjermen min for som de andre her så er tven min gammel å dårlig og pc skjermen veldig bra :thumbup:

Men jeg er veldig glad i pcen min og det er lit kipt å måtte koble om hvergang jeg vil være på pcen eller xboxen, så er det en "ting" som jeg kan bruke for å skifte mellom pc displayet og xbox displayet? :hmm:

I så fall kan noen si meg hvor jeg kan få tak i det?

Endret av Mindor_1
Lenke til kommentar

jeg har et oppsett slik som du beskriver, og jeg bruker denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303977

veldig greit å switche fort mellom bildene ved hjelp av tastaturet.

vær oppmerksom på at lyden mister kvalitet når du kjører den gjennom denne, men bildet er topp. jeg har derfor satt lyden fra 360-en inn i Line-in på pc-en, slik at jeg får lyden fra både pc og konsoll uten å måtte bytte om på noen kabler. sjekk at du har line-in på din pc, og vær oppmerksom på at du må ha pc-en på for at dette skal fungere ;)

Lenke til kommentar

Satt akkurat å på den switchen du la ut :p Pcen min er så og si altid på så det er ikke noe problem. Men jeg vet ikke helt hva line-in er for noe :hmm:

Jeg har tenkt det at jeg skal koble sereoanlegget mit til pcen, 150wats høytalere. Men dette går kanskje ikke å ha det til xboxen også eller?

vet ikke om du forstår helt hva jeg mener, hvis ikke si i fra :p

Endret av Mindor_1
Lenke til kommentar

du må jo seff bare se hilke tilkoblingsmuligheter du har. men jeg hadde kun mini-jack-en som kom fra høyttaleren og skal inn i lydkilden. dersom du har en forsterker, er det sannsynlig at du har flere tilkoblingsmuligheter, og da er det ikke noe prob.

Lenke til kommentar

Jeg får ekstremt mye bedre bilde ved å bruke VGA kabelen fremfor Component på HDTV'en min. Bildet er mye mørkere på component.

Nok et lyd-spørsmå, folkens. VGA-kabelen dumpet nedi postkassa i går (skal skaffe selve konsollen i dag), og da hadde jeg hørt rykter om dette "hvordan-skal-man-få-lyd" problemet. Det fulgte med en liten overgang til minijack der. Til Pc'n har jeg høyttalere med en liten subwoofer på gulvet (hvor ellers :p ). Da er mitt spørsmål følgende: Det burde vel da gå an å plugge den inn der hvor lydpluggen fra pc'n ellers sitter? Eller trenger jeg flere overganger i hytt og pine? Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg føler meg litt som en murer på kjøkkenet når det gjelder slike typer ting. :!:  :)

9241694[/snapback]

Kjøp en "hun-hun" skjøt på Elkjøp (koster 19 kr ellerno sånt) så kan du fint koble til sånn pc-høytalersett til den koblingen som følger med i VGA-pakka.

Lenke til kommentar

bare gjentar denne posten:

har hørt noe om at problemer med bildet kan forekomme når man kjører 1920x1080 med vga-kabelen. er det noen som har testet å kjøre denne oppløsningen på en LCD med 1920 x 1200 native oppløsning? hvordan ser det ut? evt hvilken skjerm bruker du? (jeg lurer på å kjøpe en 24" :) )

9426429[/snapback]

Kjøp en "hun-hun" skjøt på Elkjøp (koster 19 kr ellerno sånt) så kan du fint koble til sånn pc-høytalersett til den koblingen som følger med i VGA-pakka.

9430502[/snapback]

jeg måtte helt til england (ebay) for å finne en slik miniJack F/F... :p bestilte den før jeg fant ut at jeg kunne bruke Line-in på pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...