Neotetra Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kjøpte av denne karen 23 Juli og pakken ble sendt da. Dere som er ebayshoppere og ikke jeg før nå. Hvor lang tid tar det å sende hit til Norge fra Hong Kong siden jeg ikke har fått noe ? Finnes det noe "postens" trackingsystem så jeg kan finne ut hvor pakken er ? Fint om dere har noen erfaring med dette. Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg kan ikke huske å hatt trackingnummer på noe sendt fra Hong Kong, men det pleier ikke å ta mer enn en ukes tid fra Hong Kong. Det har ihvertfall ikke noe av det jeg har kjøpt fra Hong Kong gjort. Det har riktignok vært småpakker som objektivdeksler, batterier og slike ting. Hvis du får trackingnummer av selger, får du nok bare opp informasjon når den ankommer Norge og bevegelsene i Norge på posten.no. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Noen ganger oppgir eBayselgere fra Hong Kong trackingnummer, men URGalaxy gjør det ikke. Får du likevel trackingnummer kan du bruke denne siden: http://app1.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp Edit, tar vanligvis 5-10 dager. Endret 7. august 2007 av Oceanborn Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Urgalaxy bruker regulær post på "billige" gjenstander og dette tar gjerne mellom 7-14 dager. Dyre gjenstander sendes med Fedex og tar 3-4 dager. Har handlet mye med denne butikken og jeg er meget godt fornøyd så langt. Lurer du på status er det vare å sende en mail Lenke til kommentar
magneska Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har bestilt et par objektiver derfra. De ble imidlertidig sendt med FedEx og da fikk jeg trackingnummer! Ved bestilling av billige saker har det som regel tatt et par uker. I tillegg så blir jo en del varer stoppa i tollen, og da tar det enda lenger tid... Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Det var noe billige varer til 30$ så da blir det snegle post. Sendte karen enn epost og var meget rask med tilbakemeldingen. Da er det bare å vente på snegla.. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Det at pakken ble sendt 23 juli og ennå ikke er kommet over er det litt vel lang tid ? Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Posten er posten, på godt og vondt. Jeg har vært borti å vente i 48(!) dager på en pakke fra England. Andre ganger går det adskillig raskere. I dag fikk jeg f.eks. en telefon fra Posten om at de hadde en pakke til meg fra USA og de lurte på om de skulle kjøre den hjem til meg eller legge den på postkontoret. Den ble sendt fra USA på mandag... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kan vel være noe tollgreier? Er det første gangen du handler fra utlandet? Kommer an på hvor dyr varen er... (Er det første gang du får noe tilsendt med "stor" verdi, må kanskje Posten sende deg et brev der du må skrive under på fullmakt at de får fortolle pakkene dine, blabla... Fikk iallefall jeg, men gjaldt ikke fotoutstyr eller eBay) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kan vel være noe tollgreier? Er det første gangen du handler fra utlandet? Kommer an på hvor dyr varen er... (Er det første gang du får noe tilsendt med "stor" verdi, må kanskje Posten sende deg et brev der du må skrive under på fullmakt at de får fortolle pakkene dine, blabla... Fikk iallefall jeg, men gjaldt ikke fotoutstyr eller eBay) 9305398[/snapback] Du er inne på noe der - jeg opplevde i våres at en kunde av oss i Danmark sendte en hard-disk (som jeg hadde kjøpt) til meg. Den havnet på toll-lageret i Oslo og ingenting mer skjedde. Når jeg eterlyste den to uker senere, så begynte kverna å gå og jeg fikk den et par dager senere (mot masse fine avgifter, selvfølgelig). Da hadde disken ligget hos posten mesteparten av tiden... Tom Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Fikk varen til slutt. Den ble sendt i retur fra posten uten noen hente lapp til meg. Urgalaxy sendte den tilbake. Kan anbefale selgeren. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fikk varen til slutt. Den ble sendt i retur fra posten uten noen hente lapp til meg. Urgalaxy sendte den tilbake. Kan anbefale selgeren. 9448792[/snapback] Det var da godt. Støtter også anbefalingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå