Makky Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hva betyr "TTL expired in transit" når man pinger? Pinger jeg f.eks vg. får jeg "Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=16ms TTL=249" Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) TTL (Time to live) er en verdi pakke (kaller det det for enkelhets skyld) blir gitt når de sendes fra avsender. Maksverdi her er 255, og for hver node på nettet (routere, for det meste) trekkes det fra 1. Om så pakka går en vei gjennom nettet med mer enn 255 noder, vil den ikke komme fram. Transit er sikkert overføring, så det meldinga betyr er vel at TTL ble til 0 på pakka, før den er kommet fram til deg. TTL er for øvrig der for å forhindre at en haug gamle pakker som ikke kom riktig fram, skal svirre rundt på nettet til evig tid og forårsake flere og flere kollisjoner etc. Endret 7. august 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) EDIT: Skrev noe tull her... Move on, move on, nothing to see here... Endret 7. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Makky Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Takker, da lærte jeg noe nytt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå