ion Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 I siste firmware til min router (SMC Barricade 7004BR R1.95u) er det lagt til støtte for SNMP. Jeg har lagt ved bilder av web-grensesnittet til denne routeren. Jeg lurer derfor på om det er mulig å få innstallert MRTG (MultiRouter Traffic Grapher) på en maskin for å overvåke trafikken ut til WAN (internett). Dette skal brukes for å kunne se hvor stor trykket er på linja under et LAN-party. Jeg har prøvd å innstallere MRTG og kjøre cfgmaker, men det ender bare med at jeg får mange feilmeldinger og mrtg.cfg-fila blir ikke bra (omtrent tom). Legger ved mrtg.cfg og en kopi av meldingene som cfgmaker gir til skjerm. Utfra meldingene som cfgmaker gir ser det ut som routeren ikke støtter SNMP likevel. Meldinger som "SNMP Error: no response received" går igjen. Noen som har tips, eller er det bare å kontakte SMC og spørre hvor det blir av SNMP-støtten? Webgrensesnitt Barricade Webgrensesnitt Barricade - Hjelp cfgmaker-meldinger mrtg.cfg mvh Øyvind Bye Skille [email protected] Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hmmm. Prøv å sette Getcomunity til public, og setcomunity til private..... Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kjør perl cfgmaker --output=<filnavn> <community@ip> Deretter perl mrtg <filnavn> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå