Gå til innhold

Acer Aspire 5613 ZWLMi

gsn

Anbefalte innlegg

Intel Pentium Dual core T2080 (1,73ghz, 533mhz fsb)

15,4" WXGA 16ms skjerm

160gb 5400rpm HDD

DVD dual layer dvd brenner

2GB DDR2

WLAN (802.11 b/g)

Men det mest overraskende var igrunn skjermkortet, på testen til www.dinside.no var den testet med Intel GMA 950 skjermkort, på sidene til elprice står det geforce go7100, på klistremerkene på pcen står det geforce go7300, mens det i realiteten er geforce go7600.

Tastaturet virker veldig greit sålangt, liker litt "hardere" knapper selv, men veldig kurant å skrive på, Ctrl er på rett plass (Helt nederst til venstre).

Støy messig vet jeg ikke hvordan den er enda, vifta har til gode å jobbe på max.

Dinside.no testet den:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=385751

Legg merke til at de testet den med ett Intel skjermkort og den fikk knappe 500 3dMarks (3DMark05). Jeg testet den i dag med Geforce go7600 kortet (kjøpte den på elprice), den gjorde 1823. Jeg bruker medfølgende Windows Vista.

Største ulempen jeg har merket med den sålangt er igrunn all den horrible programvaren som kommer pre-instalert. Kan hende dette er en smakssak, men jeg foretrekker å instalere programvaren selv, første jeg gjorde når jeg startet maskinen var å begynne å fjerne programmer. Men værst av alt er at de faktisk har lagt inn Yahoo toolbar!

Webcam er helt kurant for bruken, ikke kjempebra kvaliet, ikke det kjappeste i verden, men svært brukendes.

Div. testresultater:

Super PI (2M): 90 sec.

3DMark05: 1823

3DMark03: 4070

CPUMark 1.0(32-bit version): 216

Første intrykket er såfall svært bra, kommer med oppdateringer om jeg merker noe bekymringsverdig :)

Om noen har noen spørsmål eller noen programer de vil jeg skal kjøre er det bare å si fra.

PS: Om den kjøpes fra feks MPX ville jeg ringt de å spurt hvilket skjermkort den faktisk kommer med, jeg vet ikke om alle har Nvidia kortet i og med dinside.no testet samme maskinen med ett annet skjermkort.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg denne pcen for en uke siden på elprice. Må si jeg er veldig godt fornøyd med kjøpet. Og som du sier, fikk go 7600 istendenfor go 7300 som stod opplyst på elprice og på klistremerke på maskinen. Brukt den til å spille litt spill og alt ser bra ut. Absolutt ett bra kjøp!

Eneste minuset er som sagt den forhandsinstallerte programvaren. Jeg merket ikke noe særlig til det ettersom jeg formaterte og installerte xp samme dagen.

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Hei

Eg har også kjøpt en Acer Aspire 5613 ZWLMi men lurer på om det er normalt at vifta på denne modellen starer og stopper ca hver 2 min på strømsparing uten belastning

Ser også at på klistermerke står det Geforce Go 7300, men i enehetsbehandling er skjermkortet Nvidia GeForce Go 7600 :-)

Eg har kjørt SpeedFan og Intel Thermal Analysis som viser stor temperatur forskjell på Core 0 og Core 1 ca 5 til 8 grader.

Er dette normalt på en Intel Pentium Dual core T2080 (1,73ghz, 533mhz fsb)?

Legger ved et vedlegg med resultatet av Intel Thermal Analysis

Results.txt

Endret av sejone
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg jobber på Euronics, så har solgt denne modellen i bøtter og spann.

Det er en super PC. Men blir forvirret, så de først hadde ett Intel skjermkort, deretter to andre geforce kort. (har hatt alle 3 typene). Spiller vel ingen rolle for kunden om de får bedre enn det som står.

Men veldig villedende :p

Den har jo vært best i test i den prisklassen. Men det er vel ikke rart, når konkurrentene som Toshiba osv, bare har halve kapasiteten.

Ellers er det ingen ting å si på maskinen uten at Acer snart må komme med en fix for OrbiCamen. Programmet slutter og virke hvis du legger inn andre bilder enn de som er tatt med webcamen på Mine Dokumenter -> Mine bilder.

Er litt vanskelig fix for de fleste vanlige brukere akkurat nå synes jeg..

Lenke til kommentar

Dere kan sjekke på produktbetegnelsen LX........ dersom den slutter med 175 er det uten dedikert skjermkort, ...177 med Geforce GO 7300.

Pc'en er god nok til 90 % av kjøperne, ellers er det Aspire 5520G som er tingen for Gamere. (se Elprice.no)

Hilsen snart forhenværende selger hos Elprice

:dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

Noen som vet hva slags oppløsninger som støttes av skjermkortet ut på VGA porten? Jeg ønsker å bruke en ekstern 4:3 skjerm, 1280 x 1024, som jeg har fra før...

Endret av Slettet-hhTID5kl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten update:

Hatt PC'en i underkanten av en måned, og den er nå offisielt sett DØD.

Hadde den på bordet og surfet på vg, så ble den helt svart og reagerer ikke på noe. LED's lyser ikke selv om laderen står i osv. Må nok sende den på reperasjon. Ikke særlig gunstig i og med den ble kjøpt for å ta notater til studiene, og jeg har masser av notater på den allerede.

Jaja, vanskelig å gi den topkarakter når slikt noe skjer :D

Får håpe på det bare er jeg som har hatt uflax!

Lenke til kommentar

Kjøpte denne pc-en for ca 1 mnd siden fra MPX. Fikk til og med en traådløs mus og sekk på kjøpet (til 6999,-).

Er utrolig fornøyd bortsett fra en ting som virker ganske rart. Ganske merkelig med batterikapasiteten. Min varer i 1 time og 20 minutter. Synes dette virker litt kort. Er det noen som har erfaringer på dette punktet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjøpte denne pc-en for ca 1 mnd siden fra MPX. Fikk til og med en traådløs mus og sekk på kjøpet (til 6999,-).

Er utrolig fornøyd bortsett fra en ting som virker ganske rart. Ganske merkelig med batterikapasiteten. Min varer i 1 time og 20 minutter. Synes dette virker litt kort. Er det noen som har erfaringer på dette punktet?

9376976[/snapback]

Hold inne "Fn" knappen og trykk pil til venstre mange ganger (om jeg husker rett :p) så stiller du ned skjermstyrken, dette har _MYE_ å si på batteri leve tiden, husk også å sette på strømsparings modus :)

Batteriet mitt varte i godt over 3 timer så vidt jeg husker.

Var innom elprice i sted, vært på reperasjon i snart 2 uker og fortsatt ikke klar :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei:D

jeg har ikke PC-en, men vurderer sterkt å kjøpe den.

mange som sier at de har problemer med webben. ikke på msn, men med å ta bilder og sånn.

Det var en som skrev lenger oppe at webcamera programmet ikke funket lenger hvis du la inn bilder på dataen. alle legger vel inn bilder på dataen? :p eller mange. Jeg har masse bilder på dataen min. Vil det ødelegge webcamera programmet?

Lenke til kommentar
Noen som har fått webcameraet til å virke i xp?

9476280[/snapback]

Hadde ingen problemer med det.

Ringte elprice nå, var vist hovedkortet som hadde gått fløyten, de gikk å ventet på nytt. èn mnd siden den ble levert inn, ikke veldig rask service akkurat.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Elprice er faktisk eksepsjonelt talentløse når det gjelder rep.

Var å hentet PC-en min i dag, og det har nå gått _7 UKER_ siden den ble levert inn (da hovedkortet døde når PC-en var 3 uker gammel, vell og merke jeg ble lovet en tid på UNDER 2 uker). Jeg tok opp PC-en med en gang, da jeg regnet med de komme til å sette i ett annet hovedkort med billigere skjermkort, og joda. Der var det 7300 fremfor 7600.

Så nå har jeg PC-en intill videre, men må sikkert sende den inn på nytt så de kan gi meg RETT hovedkort.

Men for å være rimelig er det ikke elprice som gjør feilen, betjeningen der har ikke vært noe annet en behjelpelig, men selskapet som reparerer PC-er for de har rotet noe helt voldsomt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen andre som har problemer med å brenne DVD-/+R plater? Brenner CD-R helt fint, men får bare lesefeil når jeg brenner DVD-/+R. Får ikke feilmeldinger når jeg brenner, men de vil ikke la seg lese når de ferdige. Har prøvd å finne firmware oppdatering, men virker ikke som det finnes, venter på svar fra Acer om dette. Kan det være så enkelt at den er kresen på type DVD-/+R den vil ta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...