Gå til innhold

M-AUDIO Revolution 5.1, ingen på lager :(

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg lydkort som skal brukes hovedsaklig til musikk. Jeg ble rådet til å kjøpe m-audio revolution 5.1 som passer seg bedre til musikk enn f.eks creative sine kort.

Men saken er at ingen har kortet på lager.. har sett i prisguiden og kelkoo, ingen har det. Noen som kan hjelpe meg å finne noen som har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på de andre M-Audio-kortene? Slik som Audiophile-kortene, og evt. Delta 1010LT? :) Ingen av disse har surround, men om du skal bruke kortet kun til musikk vil jo dette være i 2 kanaler (stereo) uansett.

Ellers kan ESI Juli@ være et glimrende alternativ.

Foresten, skal du koble til analogt eller digitalt (optisk & coax)?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg skal bruke det til de nyinnkjøpte hodetelefonene mine :blush:

(Beyerdynamic DT770)

Er det noe kort som gir bedre lyd enn revolution 5.1 i den prisklassen da? Helst ikke over 1000 lappen.

Endret av cfx86
Lenke til kommentar

Har Bluegear kortet bedre lyd enn M-audio 5.1?

Hmm, jeg er litt skeptisk til C-media, siden jeg har integrert lyd fra dem (CMI9880).

Grunnen jeg vil ha nytt lydkort er utrolig irriterende støy. Men det kan jo være fordi det er integrert??

Lenke til kommentar

Har hatt kortet i noen dager nå og har ikke merket noe støy hos meg, er nok godt mulig det er støy hos deg pga integrert lydkort ja.

Lydmessig er det vel ca samme, har ikke foretatt noen a/b tester, eneste jeg merket med en gang var at det hadde mindre output til forsterkeren så jeg måtte skru litt ekstra opp.

Hvilket os skal du bruke kortet på ?

Lenke til kommentar

Hmm nei det vet jeg ikke men beta driveren til vista x64 fungerer helt flott hos meg.

Til sammenligning har jeg vel ventet 6 måneder på en beta driver til m-audio 5.1 kortet til vista 32 bit, denne kom for en liten stund siden og fungerer dårligere enn xp driveren som forcet install i vista.

Lenke til kommentar

Jeg har en Revo 5.1 liggende, som har vært brukt i kanskje 6 måneder tilsammen. God hodetelefonlyd, dårlig produktstøtte (de har aldri oppdatert XP-driverne, f.eks.).

Kan sikkert selge det billig, om du er sikker på at du skal ha Revo.

Ellers -- siden du bare skal bruke 2 kanaler -- tror jeg at du kan bli mer fornøyd med et Chaintech AV-710 (billig, men må importeres) der du bruker hi-def utgangene, eller et Onkyo stereokort (dyrt, men med ekstremt gode komponenter).

Endret av kevral
Lenke til kommentar
Jeg har en Revo 5.1 liggende, som har vært brukt i kanskje 6 måneder tilsammen. God hodetelefonlyd, dårlig produktstøtte (de har aldri oppdatert XP-driverne, f.eks.).

Kan sikkert selge det billig, om du er sikker på at du skal ha Revo.

Ellers -- siden du bare skal bruke 2 kanaler -- tror jeg at du kan bli mer fornøyd med et Chaintech AV-710 (billig, men må importeres) der du bruker hi-def utgangene, eller et Onkyo stereokort (dyrt, men med ekstremt gode komponenter).

9239648[/snapback]

Har også tenkt meg et nytt lydkort, og tror jeg tar det fra Onkyo jeg også :)

Det funker bra til spilling også? (Bruker stereo headset)

Har et Audigy 2 ZS nå, men det er så ekstremt bugga, driverne har aldri fungert (Fungerte, men masse bugs) på et eneste hovedkort jeg har hatt... Kjøper ALDRI et creative produkt igjen :p

Lenke til kommentar
Har også tenkt meg et nytt lydkort, og tror jeg tar det fra Onkyo jeg også :)

Det funker bra til spilling også? (Bruker stereo headset)

9240934[/snapback]

Misforstå meg rett, jeg har null erfaring med Onkyo kort. Derimot kjenner jeg igjen komponentene som av topp kvalitet -- Envy chip, Wolfson DACs og Blackgate caps -- og regner med at lyden er tilsvarende bra.:)

Selv lurer jeg på Onkyo 150 (7.1) eller et Auzentech til neste PC-bygg (liker surround-lyd).

Skal du spille stereo med hodetelefoner, kan det være gode tips å hente hos hodetelefonfrikene på head-fi.org.

Lenke til kommentar
7.1 Sier du?

Hvordan da...

Er det den serieport-lignendes porten som brukes da, eller optisk?

Og det andre kortet er vel KUN stereo?

9242355[/snapback]

Hadde tenkt å bruke den optiske porten. Men det burde kanskje følge med en ledningsbunt som man kobler til den serieport-greia?

Jeg vet ikke helt hvordan digitalt funker, om det 90-kortet (stereo) kan slippe gjennom et 5.1 eller 7.1 signal? Eller om den optiske utgangen på stereokortet bare sender stereosignal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...