Hansforum Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hva bør jeg kjøpe og hvor? Jeg har sett på IKEA der koster det jeg likte ca 70 kr/kvadrat Tilsvarende hos byggmakker kostet kr 289/kvadrat. Det er jo sinnsykt stor forskjell i pris, men er kvaliteten like stor? Finnes det andre alternativer som er gode og mellomting mellom disse? Jeg ønsker i hovedsak mørke tresorter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Laminat er kaldt og støyer endel (hard tresort). Jeg valgte selv en laminat-type med et støydempingslag (silence-tech). Har hørt fra andre at de billigste laminattypene er ganske skjeve, i de verste tilfellene har opptil 50% måttet kastes, og selve klikklåsen er også dårligere på de billigste typene. Bra laminat får du fra rundt 150/m2 og oppover. Ville nok valgt kjeder som maxbo, byggern og lignende fremfor ikea, tror de har mer kunnskaper og velger ut bedre laminat enn ikea. Her ligger en test: http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1151928126.69 Syntes selv det var vanskelig å finne den rette fargenyansen jeg ville ha, mørke blir fort rødlige osv så det er vel bare å se seg om og se hva som tilbys. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 har selv lagt laminat og parkett i huset nå... det er stoooor forsjell på laminat.. kjøpte hos Obs bygg til 50kr kvm .. det passer perfekt til soverom og lite belastende steder... ubrukelig i gang eller stue... og så kjøpt eg en annen sort hos gulvnett.no , til 139kr kvm .. kongebra laminat.. var også en laminat som var enkel å legge.. tror det var et tysk firma som laget denne laminaten... HABO tror jeg det var.. denne har jeg i gang og funker bra.. anbefaler deg å snakke med en uavhengig fagmann på dette området.. nytter ikke å gå i en butikk å spørr... anbefaler iallefall ikke å havne i Tilbud fella.. du kan angre deg ihjel.. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Jeg endte opp med Alloc Merbau Domestic. Jeg bruker det over heile leiligheten. Fikk den for 188 kr/m så jeg tror jeg har fått en grei pris. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hvilken sag bør man bruke til sage av laminat og lister? Holder det med en billig på Clas Ohlsson? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 har selv brukt vanlig håndsag som jeg kjøpte på obs bygg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå