Skulebollen Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Du har jo datan min som du kan kjøpe; med garanti=) Sjekk ut denna; http://bruktmarked.no/annonse.php?a=95412 9237816[/snapback] Skal ha nytt Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er bare minnemengden, ja. Så med mindre du har tenkt til å kjøpe en råtass av en skjerm med 1680x1050 oppløsning, kommer du langt med 320Mb. Og trulsi: Takk for litt oppklaring her i tråden 9237093[/snapback] Bare hyggelig! Jeg var litt for bombastisk da, var bare så frustrert fordi ingen hadde svar ordentlig på spørsmålene deres her hvor det burde være så mange folk med stålpeiling. Ja, gå for 320MB. Ikke noen vits i å sløse penger på mer minne på kortet når du skal kjøre den oppløsninga. Du er sånn sett heldig som har en 17". Mitt skjermkort har ikke god nok videoytelse til skjermen min en gang. Om du vil legge mer i skjermkort burde du heller valgt en kjappere modell, men det koster tydeligvis nesten to lapper mer. Men som Konnis her sier, se hvor mye du kan få for pengene på en annen og billigere nettbutikk;) Takk for tipset om handlevogn forresten, det skal jeg teste selv neste gang. Blir å oppgradere over jul om jeg ikke føler meg gjerrig. Quad-prosessorer kan fikse spill de, men da må du vel mer se på de som en og en kvart-kjernes-prosessorer, og sammenligne de med enkjernesprosessorer med samme teknologi og klokkefrekvens. Jeg står ved det jeg sa i går. For hardwareteknologien utvikler seg dessverre ofte kjappere enn programmene som skal utnytte den. Det en cpu tar seg av å regne ut i for eksempel en fps er stort sett ting som er veldig avhengig av hverandre. Kollisjonsdetektering, AI, dine og fienders bevegelser påvirker hverandre hele tida, og det har alltid vært vanskelig å få prosessorer til å samarbeide om å gjøre dette uten at den ene hele tiden må vente på den andre. Forhåpentligvis er man i gang med å implementere fine modeller for dette, men jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta før effektiv multithreading i spill blir utbredt. MEN - jeg har ikke lest meg opp på dette i det siste, så det kunne jo hende det er en revolusjon på gang. Dog jeg tviler;) Dessuten, om det var det, så ville du fortsatt vært med på revolusjonen med en dual core. Når det er sagt så er vel egentlig valg av skjermkort det viktigste til en spillmaskin, bare ikke velg en med mer minne enn skjermen din tilsier. Det kan også godt hende at 32bits emulering i xp og vista 64bits er veldig effektiv og ikke sinker spillene dine, men jeg er litt "tekno-konservativ", og alltid skeptisk til slikt. Du burde nesten gjøre litt research på dette... Og da holder det ikke med å høre på folk som meg i et forum - sjekk tester;) Men i teorien får du ingen ting ut av å kjøre noe som er lagd for 32bits på et 64bits OS fremfor å kjøre det på et 32bits OS, og emulering skal i teorien ta ressurser for emuleringens skyld, slik en virtuell maskin tar ressurser for virtualiseringens skyld, om du har forsøkt å kjøre windows i linux eller omvendt. Men det kunne jo hende det var en 64bits spillrevolusjon på gang også? Likevel har jeg lært at man stort sett bør kjøpe det som funker bra på spillene som finnes når man kjøper hardwaren, eller spillene som man er sikker på kommer og som man er sikker på man vil kjøpe (laste ned, brenne, hva du vil for meg;) innen det neste halvåret. Det er veldig vanskelig å forutse hva som er det beste om ett år, og uansett om man har en cpu eller et skjermkort med teknologien som funker best om ett år, så har den ikke farta man får om ett år likevel... Jaja, nok prat! Nå må det arbeides! Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Ser ut som de blir en DUO E6850 ivertfall, og et asus gefroce skjermkort på 320 mb. Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ser ut som de blir en DUO E6850 ivertfall, og et asus gefroce skjermkort på 320 mb. 9240214[/snapback] Absolutt et godt valg i den prisklassen, ser det ut til:) Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Ser ut som de blir en DUO E6850 ivertfall, og et asus gefroce skjermkort på 320 mb. 9240214[/snapback] Absolutt et godt valg i den prisklassen, ser det ut til:) 9241479[/snapback] Huff. såg nettopp at mange mente 640mb ville vere bedre fram i tid Endret 9. august 2007 av Skulebollen Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Ser ut som de blir en DUO E6850 ivertfall, og et asus gefroce skjermkort på 320 mb. 9240214[/snapback] Absolutt et godt valg i den prisklassen, ser det ut til:) 9241479[/snapback] Huff. såg nettopp at mange mente 640mb ville vere bedre fram i tid 9242025[/snapback] Hvorfor det da? Du behøver jo ikke så mye minne til teksturer når du ikke behøver å vise de i spesielt stor oppløsning uansett, for eksempel. Jeg tror ikke du kommer til å få igjen mye for de 500 kronene eller hva det nå var. Nå må jeg forresten melde meg ut av denne tråden tror jeg... Burde være flink gutt og jobbe. (eller som nå, drikke øl). Uansett - lykke til! Du er jo svært nære å ha en veldig bra løsning for deg selv vil jeg si:) Endret 9. august 2007 av trulsi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå