Gå til innhold

Ny PC til 6-7000 kr.

Anbefalte innlegg

Vel, har funne eit heilt nytt oppsett:P

Produktnavn Antall Pris Totalt

329410 Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

- Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 1 995.00 995.00

318669 Cooler Master Centurion 534, Sort,

- Aluminium Front (Uten Strømforsyning) 1 549.00 549.00

312023 Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

- Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's 1 749.00 749.00

327072 Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA

- Black OEM 1 399.00 399.00

330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

- Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte 1 2295.00 2295.00

327407 Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3,

- PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD" 1 2895.00 2895.00

309565 Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler,

- Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 1 849.00 849.00

Pluss winows vista. er dette et OK oppsett?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du fortsatt bestille fra Komplett?

9234311[/snapback]

Ja. føler eg kan stole mest på dei. Men er der ingen komponent som eg kan bytte ut?

Såg på operativsystemet, kosta 1050 for 64 bit, å 1075 for 32 bit. e 32 bit bedre?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar

Hei hei!

Så tilfeldigvis denne tråden, uten å ha vært aktiv på dette forumet. Og jeg ble skuffet over at ingen hjalp dere til å begynne med der.

For det første: Han kameraten som sa at quad var det beste valget tok fullstendig feil. For spill burde du ha en så rask énkjernesprosessor som mulig, ikke så mange kjerner som mulig. Programmering av spill som utnytter flere kjerner er meget vanskelig, og jeg tror ikke du finner mange spill i dag som klarer å utnytte flere kjerner på en god måte. Så dual core er heller ikke spesielt godt egnet, men det er vel mest av det på markedet i dag, så om du ikke får en rask énkjernesprosessor så bør du finne en rask dual core:) I alle fall ikke quad. Når det er sagt så vil du finne ut at dual core er veldig fint om du liker å ha mange programmer i gang samtidig i operativsystemet ditt.

2GB RAM er ditt beste valg, bra valgt! :) Windows XP 32 bits er ditt beste valg for spill som ikke utnytter directX10, og Vista 32bits er nok ditt beste valg for spill som utnytter directX10 til noe fornuftig.

Glem 640MB skjermkort! Du behøver ikke mer enn 320MB.

DVD-brennere brenner CD-er også ja.

CPU-kjøler er ikke kjøler til hovedkort, men til prosessoren (CPU).

Glem det med å stole mest på komplett. Finn heller en annen av de store som er mye mye billigere og ca like enkle å ha med å gjøre i tilfelle reklamasjon. Du er en privatkunde. Du taper ikke penger om du må vente to dager ekstra på en ny komponent. Du bør satse på å spare penger i stedet. Se hva folk sier om de forskjellige butikkene på butikkguiden her, men se helheten og ikke enkelttilfellene. Noen folk klager uansett hvor skvær man er mot dem...

Jeg skal forsøke å huske å sjekke innom igjen i morgen om noen av dere har svart på posten min:)

Endret av trulsi
Lenke til kommentar
Hei hei!

Så tilfeldigvis denne tråden, uten å ha vært aktiv på dette forumet. Og jeg ble skuffet over at ingen hjalp dere til å begynne med der.

For det første: Han kameraten som sa at quad var det beste valget tok fullstendig feil. For spill burde du ha en så rask énkjernesprosessor som mulig, ikke så mange kjerner som mulig. Programmering av spill som utnytter flere kjerner er meget vanskelig, og jeg tror ikke du finner mange spill i dag som klarer å utnytte flere kjerner på en god måte. Så dual core er heller ikke spesielt godt egnet, men det er vel mest av det på markedet i dag, så om du ikke får en rask énkjernesprosessor så bør du finne en rask dual core:) I alle fall ikke quad. Når det er sagt så vil du finne ut at dual core er veldig fint om du liker å ha mange programmer i gang samtidig i operativsystemet ditt.

2GB RAM er ditt beste valg, bra valgt! :) Windows XP 32 bits er ditt beste valg for spill som ikke utnytter directX10, og Vista 32bits er nok ditt beste valg for spill som utnytter directX10 til noe fornuftig.

Glem 640MB skjermkort! Du behøver ikke mer enn 320MB.

DVD-brennere brenner CD-er også ja.

CPU-kjøler er ikke kjøler til hovedkort, men til prosessoren (CPU).

Glem det med å stole mest på komplett. Finn heller en annen av de store som er mye mye billigere og ca like enkle å ha med å gjøre i tilfelle reklamasjon. Du er en privatkunde. Du taper ikke penger om du må vente to dager ekstra på en ny komponent. Du bør satse på å spare penger i stedet. Se hva folk sier om de forskjellige butikkene på butikkguiden her, men se helheten og ikke enkelttilfellene. Noen folk klager uansett hvor skvær man er mot dem...

Jeg skal forsøke å huske å sjekke innom igjen i morgen om noen av dere har svart på posten min:)

9236359[/snapback]

Men qaud e jo meir retta for framtida :roll: Og den holder vel til speling? pluss at 640 mb skjermkort er vel mykje bedre. vil helst ha 640 mb skjermkort

Og skreiv feil når eg sa kjøler til hovedkort:P mente då sjølvsagt kjøler til prosessor.

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Det er bare minnemengden, ja. Så med mindre du har tenkt til å kjøpe en råtass av en skjerm med 1680x1050 oppløsning, kommer du langt med 320Mb. ;)

Og trulsi: Takk for litt oppklaring her i tråden :)

9237093[/snapback]

Visste det kun var minnemengden:P Men vil dei yte like bra på 1280x 1024?

Lenke til kommentar
Ja, det vil jeg tro. Her, her, her, her og her er noen tråder om noen som lurte på hvilket de skulle velge. Her er en sammenligning av de to kortene i et tilfeldig spill jeg valgte, BF2142 i 1280x1024, 4x AA, 8xAF og max quality. Som du ser, yter 320Mb bedre her.

Det ble mange linker, men nå har du noe å lese på i natt :)

9237267[/snapback]

Ja okei. Får vel kjøpe et 320 mb kort, kas leverandør bør eg kjøpe av? er jo so utruli mange å velge imellom.

Lenke til kommentar

kas leverandør bør eg kjøpe av? er jo so utruli mange å velge imellom.

9237430[/snapback]

Sett opp alt du skal ha i ei handlevogn på prisguiden, så får du oversikt over totalpris hos de forskjellige butikkene,samt hva de har på lager, og hvem som har alt. Veldig nyttig hjelpemiddel den handlevogna,har jeg funnet ut... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...